Recenze konzole Sony PlayStation 4

Již je to pomalu týden, co mám doma PlayStation4 a musím říct, že jsem s ním nadmíru spokojený. Předobjednal jsem si jej na CZC.cz, ale zjistil jsem, že objednávka na druhou várku se mě netýká (psali, že ho budu mít až někdy během března). Nakonec jsem si ho objednal 13. ledna za skvělou cenu 11 450 Kč + CZC body. Necelé dva dny poté začalo CZC tiše zdražovat až k 11 990 Kč. Ještěže jsem to koupil dřív, ušetřil jsem 500 - 600 Kč. Uplynul týden a CZC se mi ozvalo mailem a SMS, že si mám zboží vyzvednout. PlayStation4 jsem si koupil jako součást bundle Killzone Shadow Fall (příště určitě bude recenzováno v Náruživých hrách). Když jsem to viděl na vlastní oči, tak jsem byl velice překvapen a nemohl jsem uvěřit tomu, že je to vážně moje. Jako šílený jsem si musel objednat ještě televizi LED, na kterou jsem ale neměl v pokoji místo (spolu s PlayStation 4 by se tam určitě nevešla). S pomocí rodičů byl ale pokoj rychle uklizen a vznikl tak prostor pro moji novou televizi a PlayStation 4.


Během pondělí jsem si odskočil na pobočku CZC a poté jsem si začal hrát s nastavením televize, propojení UPC kabelu a pak přišel na řadu PlayStation 4. Instalace trvala 15 až 20 minut, byla bezproblémová. Začal jsem nastavovat připojení k Internetu, účet PSN (PlayStation Network - byl jsem jej nucen vytvořit před dvěma dny), propojení s Facebookem a časové a jazykové nastavení... Aktualizace proběhla hladce a naštěstí nevyhodila jedinou chybovou hlášku.

PlayStation 4 mi velice připomíná design starého PlayStation 2. Je možné, že tím chtěla Sony navázat na její úspěch, přinést štěstí v prodejích a hlavní uspokojení hráčů. Jsem rád, že se moje konzole nehýbe. Hodně zákazníku si totiž stěžuje, že je konzole lehce ohnutá. Sony se vyjádřila, že se musí počítat s tím, že pár procent bude poškozených (naštěstí to ale není taková tragédie jako tomu bylo u Xbox 360). Trochu jsou slyšet větráky nebo mechanika při načítání Blu-ray, s tím se bohužel musí počítat, ale není to tak strašné jako u Xbox360. Já si myslím, že to neuslyšíte, jelikož sedíte (alespoň já) dále od televize, nebo budete mít nasazená sluchátka, takže žádná tragédie.

Launcher...
Launcher mi přijde hezčí oproti PlayStation 3, kde mi připadal smutný a nepřehledný. PlayStation 4 se za 2 až 3 hodiny naučíte perfektně ovládat. Bohužel v launcheru nenajdeme Hulu, Netflix nebo HBO Go, které jsou známé v Americe. Víme, že pro nás v Česku je to zbytečné, ale pořád lepší než mít slabší Xbox One. PS4 je dělaný převážně na hráče, kdežto Xbox One se soustředila spíše na televizi a multimédia pro rodinu, kde ale mnoho funkcí není v Česku podporováno. PS4 pracuje zatím dost stabilně, sice se občas najdou nějaké nedostatky, ale to se dá snadno přejít. Aplikace třeba pro Youtube tam stále chybí, ale Sony slíbila, že se v brzké době objeví. Kdy, to ale nevíme. Vsadím se, že nás čeká velký update ve verzi 2.0, který by měl opravit mnoho chyb oproti verzi 1.60. Některým hráčům vadí například modré pozadí. Mně osobně tedy modrá přijde lepší než černá. Notifikace je velice užitečná, jsou tu komunikační párty mezi hráči, zprávy, domlouvání času, kdy se setkáme ve hře, nebo řešení dotazů ohledně PS4...dále tu je nastavení a na konci už odhlášení z účtu nebo vypnutí konzole.

 
  
 
 

Dualshock čtyřka je libovější než stará trojka bejby...
Dualshock 4 mi přijde o hodně povedenější a hlavě se moc dobře drží. Mě se drží dobře a ani mi to nepřijde těžké. Tvarově se lehce zmenšil. Legendární tlačítka Start a Select tam už vůbec nenajdete, nahradily je tlačítka Share, Options, touchpad a PS (PlayStation logo). V Dualshocku 4 (joysticku) je 3,5mm jack a USB-mini kvůli napájení.



Mnozí si stěžují na problémy, že se pod palci lehce trhají gumy. Dle mého názoru to bude hygienou. Například jdete na záchod, umyjete si ruce, nebo po jídle máte mastné ruce, a když potom sáhnete na joystick, tak to guma nasákne a začne praskat. Další možností je, že jsou lidé líní stříhat si nehty, kterými gumu rozříznou v zápalu pařby. S tím zkrátka musíte počítat, aby vám to déle vydrželo. Další nepříjemností jsou LED, které, podle stížností hráčů, rychle vybíjejí baterii. Nevím, jestli je to pravda, ještě to nemám vyzkoušené. Na co si ale ještě hráči stěžují u LED je to, že jejich barevné odrazy jsou vidět v televizi, což některým velmi vadí.

PlayStation Plus
Toto je obdoba konkurenčního Xbox Live Gold. Tady dostanete samé výhody v podobě bonusů, jako dema, videa, hry zdarma nebo poloviční ceny v omezených akcích. PS+ bude bohužel odlehčovat vaší peněžence, protože bez něj si nezahrajete třeba multiplayer.

Koupit či nekoupit?
Velmi to zjednoduším. Pokud ještě nemáte konzoli, tak doporučuji rovnou koupit PS 4 a na Xbox One se vykašlat (slabší výkon a nesmysly ohledně multimédií se pro menší, zemi jakou je ta naše, nevyplatí). Pokud máte starší konzole jako PlayStation 3 nebo Xbox 360, tak přechod není v podstatě nutný. Exkluzivních her tu není tolik, a hry jako Battlefield 4 nebo Killzone si tu určitě zahrajete. Pro členy PS+ nabízí Sony každý měsíc nějaké hry zdarma. Pokud nad koupí PS4 uvažujete, tak můžu konstatovat, že si ji můžete koupit hned. Nemusíte si dělat starosti s tím, jestli se vám rozbije, protože máte záruku na dva roky a také se Sony moc dobře poučilo z prodejů Xbox 360. Takže není důvod ke strachu.

Hodnocení:
S PlayStation 4 jsem velmi spokojený, systém je stabilní a svižný. Bohužel se občas setkám s chybovými hláškami, ale to není tak strašné. Nový firmware by to měl vyřešit. V průběhu pondělí bylo PlayStation Network pozastaveno kvůli údržbě. Hry tu fungují plynule a ti z vás, co máte 1080p televizi, si to velmi užijete.

Komentáře

  1. Tomu říkám udělat si radost! :) ... zdraví David z píše.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Mám PS3 slim 3roky a funguje skvěle,ale uvažuji o PS4 a zatím každej říká nekupuj to.Je tak obrovský rozdíl v PS4?TV mám dobrou full hd 3D plazma Panasonic výroba 2013.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Watch_Dogs: Jak se stát hackerem

Jedno vanilkové, prosím. Aneb pohled do historie World of WarCraft.

Recenze konzole Xbox One S

Deník hráče World of Warcraft (1)

Jak jsem dostal přístup do bety WoW: Warlords of Draenor...