Recenze konzole Xbox One S

Předchozí konzoli Sony PlayStation 4 jsem nedávno prodal. Nechci říkat, že byl vždycky PlayStation 4 nejlepší. Sony poslední dobou zařízlo PS Vita, PlayStation Now, nesmyslně zrušili výhodné služby. 2 roky jsem se velmi těšil na zpětnou kompatibilitu PlayStation 2 a 3 a nedočkal jsem se. Většina fanoušků by si to přála, jenže Sony tvrdí, že o to není zájem, přitom si mastí kapsy na remasterech her. Ze začátku bylo slibováno, že budeme moci hlasovat o hrách zdarma pro následující měsíc, nakonec to bylo pouze dvakrát a pak se na to zapomnělo. Dalším problémem je infrastruktura v Evropě, do které by mělo Sony investovat. Sliby chyby. S aktualizací firmwaru je na tom Xbox One lépe, u PlayStationu 4 vyjde nový firmware pouze jednou za půl roku.

Zpětná kompatibilita Xbox 360, EA Acess a Xbox Game Pass…

V roce 2013 mě hodně nepříjemně šokoval Xbox One se spoustou nesmyslných věcí - povinný Kinect, nutné připojení k internetu, regionální omezení. Tehdejší konference Microsoftu byla fiaskem. Sony na to rychle reagovalo. Kdyby mělo konferenci první Sony, určitě by to byl také velký propadák. Microsoft to prostě podělal. Arogantní Don Mattrick zavedl špatnou strategii. Ani se nedivím tomu, že následně odešel z divize Xboxu, pracoval u Zyngy a stejně byl nakonec vyhozen. Naštěstí nástupce Phil Spencer přinesl změnu a uskutečnil takové věci, které v Sony nedokázali - zpětnou kompatibilitu z Xboxu 360 a v budoucnu snad i z původního Xboxu, výhodné předplatné EA Acces a konečně Xbox Game Pass. V březnu jsem zíral a nechtěl jsem věřit, že bude Microsoft v tak krátké době Xbox Game Pass zavádět. Sony mluvilo už celé roky o Playstation Now v Evropě a nic se nestalo. Microsoft dodržel slib a už je to tady, dokonce za nižší měsíční poplatek 149 Kč oproti jiným evropským státům a USA. Jinde je poplatek o 100-150 Kč dražší než u nás. To mě překvapilo a tato služba mě láká. Ušetřím peníze, jak jsem zvyklý ze Spotify, Netflixu a Apple Music. 100 her měsíčně za 149 Kč, to je naprosto dokonalé. Musím počítat s tím, že nejde vždy o nejnovější hry, je tam především mnoho her pro Xbox 360 ve zpětné kompatibilitě, spousta indie her a hry starší 2-3 roky.



O EA Acces se dlouho mluvilo v souvislosti s PlayStationem 4, bohužel to Sony z nepochopitelných důvodů odmítlo, takže je nakonec exkluzivně pouze pro Xbox One. Je to parádní služba, nemusíte kupovat za plnou cenu Battlefield, stačí si vybrat měsíční nebo roční předplatné, které vychází levněji. Není tam jen Battlefield, je tam Star Wars, FIFA, NHL a další fůra her. Samozřejmě to není služba pro každého. Součástí je také sleva 10% na digitální verze her.

Jak se říká, konkurence je zdravá. Ne každý si to uvědomuje, ale nebýt Xboxu, Sony by prodávalo hry za vyšší ceny, mělo by horší služby a jistě by se našla spousta dalších věcí. Konkurenci potřebujeme jako sůl.


Xbox Game Pass

Dojmy z Xbox One S…

Koupil jsem si Xbox One S v bundlu s Minecraftem a připlatil jsem si za službu “Nic neriskuj” od Alzy. Proč ten příplatek za tuhle službu? Vědělo se, že Microsoft chystá projekt Xbox Scorpio, ze kterého se nakonec stal oficiálně Xbox One X - nejnadupanější herní konzole. Plánuji, že svůj Xbox One S vrátím, abych si následně pořídil Xbox One X, jakmile bude v prodeji. Od Alzy získám za odevzdaný Xbox šek a připlatím si. Finančně to nevychází špatně.

Když jsem vyzvedával nový Xbox v Alze, přišlo mi docela vtipné, jak je krabice sakra podezřele malá oproti mé bývalé konzoli PS4. Kamarád na mě naléhal, abych udělal unboxing. Byl jsem nervózní, unboxing jsem dělat nechtěl, chtěl jsem to rozbalit a hned spustit a hrát. Nastavení po spuštění bylo v pohodě, nevyskytly se žádné komplikace. Jedinou nevýhodou je, že při prvním spuštění je vyžadováno připojení k internetu, poté už není nutné. Stahoval se hned update o velikosti 1,2 GB a sranda byla v tom, že stažení probíhalo rychleji než na mém PlayStationu 4. Musím říct, že je to stahování sakra rychlejší!

Přihlásil jsem se na účet Xbox Live, který jsem měl připravený už dávno. Zrovna byla akce týden zdarma EA Acces, musel jsem kvůli tomu založit další účet EA kvůli tomu, že nešel odpojit můj předchozí účet z PSN, takže od té doby mám tři e-maily. Nějak mi to nevadí. První hrou, kterou jsem si stáhl do Xboxu, byl Star Wars: Battlefront. Chvíli mi trvalo, než se mi povedlo dostat ke stahování, aniž bych hru koupil za plnou cenu. Chtěl jsem to vyzkoušet v rámci akce, ve které byl EA Acces na týden zadarmo. Stažení bylo za 20-30 minut hotovo, na Playstationu 4 bych to stahoval přes dvě hodiny a kvůli defragmentaci disku bych následně pak ještě čekal další hodinu. U Xboxu to takhle není, prostě rychle stáhnete a začnete hrát. Škoda, že o tom moc lidí neví.

Xbox One S

Gamepad pro Xbox má slušnou výdrž oproti Dualshocku 4, který jsem musel nabíjet kabelem každý den. Bohužel kvůli podmínkám akce “Nic neriskuj” jsem nemohl uplatnit kód na Minecraft přibalený ke konzoli ani členství Xbox Live Gold na 14 dní zdarma. Stejně jsem dostal nabídku na Xbox Live Gold v promo akci za 20 Kč, kterou jsem využil.

Xbox One S má velmi dobré chlazení, menší a povedenou konstrukci. Design vylepšené verze S vypadá mnohem lépe než původní Xbox One, který byl přirovnáván k videorekordéru na VHS kazety. Součástí balení jsou baterie pro gamepad, HDMI kabel, konzole, lehký a stručný manuál, kód Minecraft a Xbox Live Gold na 14 dní. Akorát mě překvapilo, že chyběl kabel microUSB (samozřejmě určitě máte chytré telefony, jen pro uživatele Apple může být microUSB noční můrou) a hodil by se navíc vertikální stojánek. Jinak prostředí Xbox One je velmi zajímavé, rychlé a načítá se rychleji než Playstation 4.

Pro koho?

Je to docela oříšek, jestli je lepší Playstation 4 nebo Xbox One. Podle mého názoru je výkon prakticky stejný. Spíš se zaměřte na hry, kterým dáváte přednost. Každá konzole má jiné služby. Pokud vás příliš nezajímají exkluzivní hry na PS4 nebo chcete hrát online a nebo máte sbírku Xbox 360 her, doporučil bych spíše Xbox One. Výhodou Playstationu 4 jsou exkluzivní hry Uncharted a God of War. Některé exkluzivní hry opravdu nejsou pro každého - třeba Bloodborne mě neoslovilo, protože je to příliš hardcore. U Xboxu One si zamilujete postavu Masterchiefa z HALO, hry Gear of War, Forza.

Xbox One mi přirostl k srdci. Dejte mu několik dní šanci a uvidíte, že Xbox One je parádní konzole. Máte tolik možností, jak si pořídit hry - je na vás, jestli dáte přednost koupi předplatného EA Acces nebo Xbox Game Pass, můžete si je koupit digitálně nebo v krabici, v akci nebo za plnou cenu. U Xboxu máte tolik možností, zatímco Sony bohužel nic revolučního nepředstavilo a bere to tak, že hráčům stačí to, co je. Ať žije Xbox!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Watch_Dogs: Jak se stát hackerem

Jedno vanilkové, prosím. Aneb pohled do historie World of WarCraft.

Jak jsem dostal přístup do bety WoW: Warlords of Draenor...

Deník hráče World of Warcraft (1)