Přeskočit na hlavní obsah

Recenze konzole Xbox One S

Předchozí konzoli Sony PlayStation 4 jsem nedávno prodal. Nechci říkat, že byl vždycky PlayStation 4 nejlepší. Sony poslední dobou zařízlo PS Vita, PlayStation Now, nesmyslně zrušili výhodné služby. 2 roky jsem se velmi těšil na zpětnou kompatibilitu PlayStation 2 a 3 a nedočkal jsem se. Většina fanoušků by si to přála, jenže Sony tvrdí, že o to není zájem, přitom si mastí kapsy na remasterech her. Ze začátku bylo slibováno, že budeme moci hlasovat o hrách zdarma pro následující měsíc, nakonec to bylo pouze dvakrát a pak se na to zapomnělo. Dalším problémem je infrastruktura v Evropě, do které by mělo Sony investovat. Sliby chyby. S aktualizací firmwaru je na tom Xbox One lépe, u PlayStationu 4 vyjde nový firmware pouze jednou za půl roku.

Zpětná kompatibilita Xbox 360, EA Acess a Xbox Game Pass…

V roce 2013 mě hodně nepříjemně šokoval Xbox One se spoustou nesmyslných věcí - povinný Kinect, nutné připojení k internetu, regionální omezení. Tehdejší konference Microsoftu byla fiaskem. Sony na to rychle reagovalo. Kdyby mělo konferenci první Sony, určitě by to byl také velký propadák. Microsoft to prostě podělal. Arogantní Don Mattrick zavedl špatnou strategii. Ani se nedivím tomu, že následně odešel z divize Xboxu, pracoval u Zyngy a stejně byl nakonec vyhozen. Naštěstí nástupce Phil Spencer přinesl změnu a uskutečnil takové věci, které v Sony nedokázali - zpětnou kompatibilitu z Xboxu 360 a v budoucnu snad i z původního Xboxu, výhodné předplatné EA Acces a konečně Xbox Game Pass. V březnu jsem zíral a nechtěl jsem věřit, že bude Microsoft v tak krátké době Xbox Game Pass zavádět. Sony mluvilo už celé roky o Playstation Now v Evropě a nic se nestalo. Microsoft dodržel slib a už je to tady, dokonce za nižší měsíční poplatek 149 Kč oproti jiným evropským státům a USA. Jinde je poplatek o 100-150 Kč dražší než u nás. To mě překvapilo a tato služba mě láká. Ušetřím peníze, jak jsem zvyklý ze Spotify, Netflixu a Apple Music. 100 her měsíčně za 149 Kč, to je naprosto dokonalé. Musím počítat s tím, že nejde vždy o nejnovější hry, je tam především mnoho her pro Xbox 360 ve zpětné kompatibilitě, spousta indie her a hry starší 2-3 roky.



O EA Acces se dlouho mluvilo v souvislosti s PlayStationem 4, bohužel to Sony z nepochopitelných důvodů odmítlo, takže je nakonec exkluzivně pouze pro Xbox One. Je to parádní služba, nemusíte kupovat za plnou cenu Battlefield, stačí si vybrat měsíční nebo roční předplatné, které vychází levněji. Není tam jen Battlefield, je tam Star Wars, FIFA, NHL a další fůra her. Samozřejmě to není služba pro každého. Součástí je také sleva 10% na digitální verze her.

Jak se říká, konkurence je zdravá. Ne každý si to uvědomuje, ale nebýt Xboxu, Sony by prodávalo hry za vyšší ceny, mělo by horší služby a jistě by se našla spousta dalších věcí. Konkurenci potřebujeme jako sůl.


Xbox Game Pass

Dojmy z Xbox One S…

Koupil jsem si Xbox One S v bundlu s Minecraftem a připlatil jsem si za službu “Nic neriskuj” od Alzy. Proč ten příplatek za tuhle službu? Vědělo se, že Microsoft chystá projekt Xbox Scorpio, ze kterého se nakonec stal oficiálně Xbox One X - nejnadupanější herní konzole. Plánuji, že svůj Xbox One S vrátím, abych si následně pořídil Xbox One X, jakmile bude v prodeji. Od Alzy získám za odevzdaný Xbox šek a připlatím si. Finančně to nevychází špatně.

Když jsem vyzvedával nový Xbox v Alze, přišlo mi docela vtipné, jak je krabice sakra podezřele malá oproti mé bývalé konzoli PS4. Kamarád na mě naléhal, abych udělal unboxing. Byl jsem nervózní, unboxing jsem dělat nechtěl, chtěl jsem to rozbalit a hned spustit a hrát. Nastavení po spuštění bylo v pohodě, nevyskytly se žádné komplikace. Jedinou nevýhodou je, že při prvním spuštění je vyžadováno připojení k internetu, poté už není nutné. Stahoval se hned update o velikosti 1,2 GB a sranda byla v tom, že stažení probíhalo rychleji než na mém PlayStationu 4. Musím říct, že je to stahování sakra rychlejší!

Přihlásil jsem se na účet Xbox Live, který jsem měl připravený už dávno. Zrovna byla akce týden zdarma EA Acces, musel jsem kvůli tomu založit další účet EA kvůli tomu, že nešel odpojit můj předchozí účet z PSN, takže od té doby mám tři e-maily. Nějak mi to nevadí. První hrou, kterou jsem si stáhl do Xboxu, byl Star Wars: Battlefront. Chvíli mi trvalo, než se mi povedlo dostat ke stahování, aniž bych hru koupil za plnou cenu. Chtěl jsem to vyzkoušet v rámci akce, ve které byl EA Acces na týden zadarmo. Stažení bylo za 20-30 minut hotovo, na Playstationu 4 bych to stahoval přes dvě hodiny a kvůli defragmentaci disku bych následně pak ještě čekal další hodinu. U Xboxu to takhle není, prostě rychle stáhnete a začnete hrát. Škoda, že o tom moc lidí neví.

Xbox One S

Gamepad pro Xbox má slušnou výdrž oproti Dualshocku 4, který jsem musel nabíjet kabelem každý den. Bohužel kvůli podmínkám akce “Nic neriskuj” jsem nemohl uplatnit kód na Minecraft přibalený ke konzoli ani členství Xbox Live Gold na 14 dní zdarma. Stejně jsem dostal nabídku na Xbox Live Gold v promo akci za 20 Kč, kterou jsem využil.

Xbox One S má velmi dobré chlazení, menší a povedenou konstrukci. Design vylepšené verze S vypadá mnohem lépe než původní Xbox One, který byl přirovnáván k videorekordéru na VHS kazety. Součástí balení jsou baterie pro gamepad, HDMI kabel, konzole, lehký a stručný manuál, kód Minecraft a Xbox Live Gold na 14 dní. Akorát mě překvapilo, že chyběl kabel microUSB (samozřejmě určitě máte chytré telefony, jen pro uživatele Apple může být microUSB noční můrou) a hodil by se navíc vertikální stojánek. Jinak prostředí Xbox One je velmi zajímavé, rychlé a načítá se rychleji než Playstation 4.

Pro koho?

Je to docela oříšek, jestli je lepší Playstation 4 nebo Xbox One. Podle mého názoru je výkon prakticky stejný. Spíš se zaměřte na hry, kterým dáváte přednost. Každá konzole má jiné služby. Pokud vás příliš nezajímají exkluzivní hry na PS4 nebo chcete hrát online a nebo máte sbírku Xbox 360 her, doporučil bych spíše Xbox One. Výhodou Playstationu 4 jsou exkluzivní hry Uncharted a God of War. Některé exkluzivní hry opravdu nejsou pro každého - třeba Bloodborne mě neoslovilo, protože je to příliš hardcore. U Xboxu One si zamilujete postavu Masterchiefa z HALO, hry Gear of War, Forza.

Xbox One mi přirostl k srdci. Dejte mu několik dní šanci a uvidíte, že Xbox One je parádní konzole. Máte tolik možností, jak si pořídit hry - je na vás, jestli dáte přednost koupi předplatného EA Acces nebo Xbox Game Pass, můžete si je koupit digitálně nebo v krabici, v akci nebo za plnou cenu. U Xboxu máte tolik možností, zatímco Sony bohužel nic revolučního nepředstavilo a bere to tak, že hráčům stačí to, co je. Ať žije Xbox!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Watch_Dogs: Jak se stát hackerem

Tuhle hru jsme si z obchodu přinášeli jako první a nutno říci, že s dost smíšenými pocity. Neměli jsme prakticky žádná očekávání a popravdě jsme si říkali ,,Ale co, snad to nebude tak zlý". A ono to zlý nebylo, naopak! Děj se hry se odehrává v americkém Chicagu. Město řídí systém CtOS - nejpokročilejší počítačová síť v Americe. Převezmete do rukou hlavního hrdinu, Aidena Pierce, bývalého zlodějíčka a gangstera, ale především zdatného hackera, který nežil zrovna růžovou a spořádanou minulostí. Díky tomu mu na záda dýchá pár rozzlobených nepřátel. To zapříčiní smrt jeho neteře. Z flashbacků se dozvídáme, že jeho neteř byla zabita ,,nepřáteli" při cestě autem právě s Aidenem. Tato událost donutí Aidena jednat a pomstít se všem, kteří jsou za smrt jeho neteře zodpovědní. S tím však moc pochopení nemá Aidenova sestra Nicky, která v pomstě nevidí žádné řešení a snaží se po smrti své dcery jít dál a začít žít, už kvůli jejímu synovi Jacksonovi. Aiden je však rozhodnutý jednat na...

Jedno vanilkové, prosím. Aneb pohled do historie World of WarCraft.

  Prolog “Huh, pání”, nese se právě místností ve které sedím při pomyšlení, že se po velmi dlouhé době vracím nejen k psaní samotného článku, ale dokonce k psaní článku o World of WarCraft. Mnozí mě znají pod přezdívkou Ahurmen, ve světě WoW dříve též jako Aszara, přičemž ve World of WarCraft jsem působil od roku 2006 až do vydání datadisku Mists of Pandaria v roce 2012, kdy jsem s WoW definitivně skončil. Býval jsem šéfredaktorem tehdy největší česko/slovenské fanstránky wowczsite.net, stvořil největší slovník zkratek, slov a pojmů používaných ve světě WoW - konkrétně slovník Nexus WoW, působil v guildě Aeria Gloris a nyní se s Vámi podělím o to, jaké to bylo na prvopočátku všeho. KAPITOLA 1. “Na to nemám...” V době, kdy byl World of WarCraft ještě poměrně čerstvou hrou, tak hodně z nás bylo ve věku, kdy jsme si jen tak nemohli dovolit pořídit si originální hru za 900Kč a už vůbec ne platit měsíční poplatky. “Tak já stáhnu WoWko někde z netu”, povídá mi kamarád se který...

Jak jsem dostal přístup do bety WoW: Warlords of Draenor...

Jednou Blizzard přišel s nápadem uspořádat týdenní “sbírání” uživatelů na sociální síti Twitter za účelem umožnit pár šťastlivcům přístup k betě World of Warcraft: Warlords of Draenor. Ten den jsem nic netušíc přišel domů, celý pomačkaný a utahaný. Celý týden jsme totiž měli náročnou práci, a to stěhování přes 30 kusů skříní a vymalování místnosti. Když jsem přišel domů, byla už noc. Přes moje vyčerpání a pozdní hodinu jsem se odhodlal zapnout PlayStation 4 a vesele hrát The Last of US Remastered. Ještě než jsem šel spát jsem si přečetl povídku o World of Warcraft z dob Vanillu, kterou sepsal kamarád Ahurmen. Byly asi 3 hodiny ráno, když mi začal vibrovat můj Samsung telefon. Po pár nadávkách (bylo už naštěstí po 10. hodině) jsem se podíval na displej. Byla tam notifikace… Twitter - soukromá zpráva od Blizzardu. Mžoural jsem očima a moc nechápal, proč mi ve 3 ráno píšou z Blizzardu. No, nejsem v Americe, tady je už pozdě, přečtu si to ráno.

Deník hráče World of Warcraft (1)

Rozhodl jsem se, že pravidelně budu vydávat deníček o hře World of Warcraft. Pěkně od počátku až do konce. O této hře jsem slyšel už před mnoha a mnoha lety. Nejen v časopisech, ale i v televizních seriálech, jako je Jak jsem poznal vaši Matku nebo South-Park. Tato hra je stále velmi populární a prozatím nemá konkurenci. Samozřejmě je tu plno MMORPG titulů, mezi nejznámější patří Guild Wars, SWOTR, The Elder Scrolls Online nebo Metin 2. "Darku, zbláznil jsi se? WoW je hnus a kravina, je to ztráta času!" Hmm, vítejte kritici, vysvětlím vám, proč jsem si World of Warcraft tak oblíbil. První cesta k RPG FPS, sport, arkády... ani nedokážu vyjmenovat všechny typy her. Řekl jsem si, proč nezkusit MMORPG. Dlouho jsem nic nehrál a střílečky už mě přestaly bavit. Chvíli jsem zkoušel demo Army 2, ale to mi moc nevyhovovalo. Běhám sem a tam a hned umřu. To je teda úžasný. Bohužel jsem tedy odstoupil od hraní Army 2 a tím pádem i od DayZ, které jsem ani nezkoušel. Asi by mě to nebavi...

Boxer: Vzkříšení klasických DOS her na macOS s elegancí...

Vzpomínáte si na dobu, kdy jsme seděli před obrazovkami starých počítačů, naslouchali zvuku startujícího DOSu a spouštěli naše oblíbené hry jako DOOM, Prince of Persia nebo Wolfenstein 3D? Byla to doba, kdy hry nebyly jen o grafice a efektech, ale o čistém herním zážitku. A právě pro všechny, kteří chtějí znovu prožít tyto zlaté časy, je zde Boxer – emulátor DOSu, který přináší klasické hry na moderní macOS platformu s přehledem a jednoduchostí. Co je Boxer a proč je tak unikátní? Boxer je emulátor postavený na základech populárního DOSBoxu, avšak s jedním zásadním rozdílem – poskytuje uživatelsky přívětivé grafické rozhraní, které dokáže přenést nostalgii hraní starých DOS her do moderního světa bez nutnosti přemýšlet nad technickými detaily. Tam, kde DOSBox vyžaduje znalost příkazového řádku a určitou úroveň technických dovedností, přichází Boxer s přehledným rozhraním, které umožňuje uživatelům spustit hru snadno, jako by právě rozbalili krabici s novou hrou a vložili ji do disketov...

CD a DVD v době digitální: Jejich budoucnost je nejistá

V dnešním světě digitální technologie se stává stále zjevnější, že tradiční média jako CD a DVD postupně ztrácejí na významu. Doma máme možná ještě několik originálních nebo vypálených disků, které už měsíce, ne-li roky, leží nepovšimnuté na poličce. Většina aplikací, her a multimediálního obsahu, který kdysi zaplňoval tyto disky, je nyní uložená přímo na pevném disku nebo dostupná prostřednictvím cloudu. Je vůbec možné, že za deset let budeme muset hledat programy na DVD nebo dokonce Blu-ray? Trendy naznačují, že ne.  Postupný odklon od fyzických médií Za poslední roky došlo k významným změnám v přístupu k softwaru, filmům a dalším multimédiím. Už nyní jsou programy, které si dříve lidé běžně kupovali na CD nebo DVD, stále častěji distribuovány digitálně. Obchodní platformy jako iTunes, Amazon nebo Steam umožňují uživatelům zakoupit a okamžitě stáhnout obsah přímo do jejich zařízení. Microsoft a Apple, dva technologičtí giganti, se tomuto trendu přizpůsobují – Microsoft se napříkl...