Přeskočit na hlavní obsah

Proč mě Switch 2 nadchnul víc, než jsem čekal…

Někdy má člověk pocit, že se z her nějak vyrostl. Ne že by je neměl rád, ale spíš se vytratí chuť si sednout, pustit něco a neřešit čas. Přesně tak jsem to měl poslední roky. Měl jsem první verzi Nintenda Switch, pak dokonce krásnou OLED edici Scarlet & Violet. Hrál jsem občas, spíš z nostalgie než ze skutečné radosti. Konzole zůstávala vypnutá, hry se kupily, ale já je neotevíral.

Když ale přišlo oznámení Nintendo Switch 2, něco se ve mně pohnulo. Možná zvědavost, možná naděje, že by to mohlo znovu probudit tu herní jiskru. A tak jsem si při launchi pořídil bundle s Mario Kart World. Přiznávám, trochu jsem to bral jako experiment. Chtěl jsem zjistit, jestli mě to zase chytne.  Chytilo. A pořádně. 

První dojem a pocit návratu

Rozbalování konzole byl zážitek sám o sobě. Všechno krásně sedělo, působilo kvalitně a moderně. První spuštění bylo rychlé, systém běžel svižně, bez zbytečností a zahlcení. Konzole je tichá, drží si stabilní výkon a i v handheld režimu se hraje pohodlně. Pak přišel ten moment, kdy jsem spustil Mario Kart World.

Hra se okamžitě rozjela bez prodlev a během několika vteřin jsem byl na trati. Nečekal jsem, že mě to tak strhne. Barevné prostředí, dynamické tratě, plynulý pohyb a hlavně ta známá hratelnost, kterou má Nintendo tak perfektně vyladěnou. Během pár minut jsem měl pocit, že se vracím do něčeho důvěrně známého, ale v úplně nové podobě. 

Mario Kart World jako příjemné překvapení

Čekal jsem klasickou jízdu v okruzích, ale dostal jsem víc. Grand Prix Tour působí plynule, mezi tratěmi nejsou tvrdé přechody, svět je propojený a živý. Všechno na sebe navazuje a hra se posouvá přirozeně dopředu. Baví mě ten pocit, že trať není jen kulisa, ale součást světa, který dýchá.

Nejvíc mě ale nadchnul režim Knockout Tour. Dvaadvacet soupeřů, jedno kolo za druhým a napětí, kdo vypadne. V jedné z jízd jsem zůstal mezi posledními čtyřmi a každá chyba mohla znamenat konec. Ten adrenalin mě vrátil zpět k tomu, proč jsem kdysi hry miloval. Ne pro odměny, ale pro pocit, že na tom, co dělám, záleží.

Ve hře fungují i nové mechaniky jako wall-riding nebo nabitý skok. Nejsou tam jen pro efekt. Dávají smysl a často vás mohou zachránit v krizové situaci. Díky nim máte větší kontrolu a možnost rozhodnout závod vlastním stylem. 

Donkey Kong Bananza a návrat energie

Po několika dnech jsem zkusil i jinou hru, Donkey Kong Bananza. Čekal jsem klasickou plošinovku s trochou nostalgie, ale dostal jsem dynamickou, rytmickou a vizuálně silnou hru, která mě pohltila mnohem víc, než jsem čekal.

Houpání, skákání, jízda v důlních vozících a kombinace pohybu s hudbou dělají z Bananzy zážitek, který se těžko popisuje. V některých chvílích jsem měl pocit, že hraju taneční hru s přesností na milisekundy. Každý pohyb má rytmus a vše se krásně slévá dohromady.

Donkey Kong Bananza mi připomněla, jak moc záleží na pocitu z ovládání. Odezva je přesná, Donkey reaguje okamžitě a hráč má vždy pocit, že má věci pod kontrolou. I to přispívá k tomu, že se člověk do hry doslova ponoří. 

Co konzole Nintendo Switch 2 dělá dobře

Nintendo Switch 2 odvádí výbornou práci. Konzole je stabilní, rychlá, tichá a výdrž baterie je znatelně lepší než u starších verzí. I když hraju delší dobu, konzole se nepřehřívá a nepůsobí unaveně. Obraz je jasný, barevný a radost na něj koukat jak v handheldu, tak na televizi.

Zvukový výstup je překvapivě kvalitní. Hrál jsem se sluchátky a detaily v hudbě i efektech byly příjemně výrazné. Ať už v závodech nebo v plošinovce, audio vás ještě víc vtáhne do děje.

 

Hraní jako návrat ke smyslu

Dlouho jsem nezažil ten pocit, kdy se večer těším na to, že si něco pustím, protože to není „musím si něco zahrát, proto mám novou konzoli“, ale že chci. Konzole mě znovu přitáhla ke hraní tak, jak jsem ho měl rád čistě, s chutí a bez stresu. 

Je krásné, když technologie neotravuje, ale slouží. Když konzole dělá to, co má, a nechá vás soustředit se na zážitek. Nintendo Switch 2 mi přesně tohle dává. Spolehlivost, jednoduchost, radost. A s hrami jako Mario Kart World nebo Donkey Kong Bananza ten zážitek skutečně ožívá. 

Těším se, co přijde dál

Nintendo Switch 2 ve mně znovu probudil herního nadšence, který už byl někde v útlumu. A nejvíc mě na tom těší, že to není jen nostalgie. Je to skutečný zážitek. Dívám se dopředu a těším se, jaké další hry Nintendo připraví. Cítím, že je teprve na začátku a že nás čekají tituly, které z téhle konzole vytěží maximum.

Jestli zvažujete, zda do Switch 2 jít, podle mě stojí za to. Ať už jste pravidelný hráč, nebo někdo, kdo si jen občas něco zapne, tohle zařízení vám může připomenout, proč nás hry kdysi tak bavily. A proč nás ještě bavit můžou.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Watch_Dogs: Jak se stát hackerem

Tuhle hru jsme si z obchodu přinášeli jako první a nutno říci, že s dost smíšenými pocity. Neměli jsme prakticky žádná očekávání a popravdě jsme si říkali ,,Ale co, snad to nebude tak zlý". A ono to zlý nebylo, naopak! Děj se hry se odehrává v americkém Chicagu. Město řídí systém CtOS - nejpokročilejší počítačová síť v Americe. Převezmete do rukou hlavního hrdinu, Aidena Pierce, bývalého zlodějíčka a gangstera, ale především zdatného hackera, který nežil zrovna růžovou a spořádanou minulostí. Díky tomu mu na záda dýchá pár rozzlobených nepřátel. To zapříčiní smrt jeho neteře. Z flashbacků se dozvídáme, že jeho neteř byla zabita ,,nepřáteli" při cestě autem právě s Aidenem. Tato událost donutí Aidena jednat a pomstít se všem, kteří jsou za smrt jeho neteře zodpovědní. S tím však moc pochopení nemá Aidenova sestra Nicky, která v pomstě nevidí žádné řešení a snaží se po smrti své dcery jít dál a začít žít, už kvůli jejímu synovi Jacksonovi. Aiden je však rozhodnutý jednat na...

Jedno vanilkové, prosím. Aneb pohled do historie World of WarCraft.

  Prolog “Huh, pání”, nese se právě místností ve které sedím při pomyšlení, že se po velmi dlouhé době vracím nejen k psaní samotného článku, ale dokonce k psaní článku o World of WarCraft. Mnozí mě znají pod přezdívkou Ahurmen, ve světě WoW dříve též jako Aszara, přičemž ve World of WarCraft jsem působil od roku 2006 až do vydání datadisku Mists of Pandaria v roce 2012, kdy jsem s WoW definitivně skončil. Býval jsem šéfredaktorem tehdy největší česko/slovenské fanstránky wowczsite.net, stvořil největší slovník zkratek, slov a pojmů používaných ve světě WoW - konkrétně slovník Nexus WoW, působil v guildě Aeria Gloris a nyní se s Vámi podělím o to, jaké to bylo na prvopočátku všeho. KAPITOLA 1. “Na to nemám...” V době, kdy byl World of WarCraft ještě poměrně čerstvou hrou, tak hodně z nás bylo ve věku, kdy jsme si jen tak nemohli dovolit pořídit si originální hru za 900Kč a už vůbec ne platit měsíční poplatky. “Tak já stáhnu WoWko někde z netu”, povídá mi kamarád se který...

Deník hráče World of Warcraft (1)

Rozhodl jsem se, že pravidelně budu vydávat deníček o hře World of Warcraft. Pěkně od počátku až do konce. O této hře jsem slyšel už před mnoha a mnoha lety. Nejen v časopisech, ale i v televizních seriálech, jako je Jak jsem poznal vaši Matku nebo South-Park. Tato hra je stále velmi populární a prozatím nemá konkurenci. Samozřejmě je tu plno MMORPG titulů, mezi nejznámější patří Guild Wars, SWOTR, The Elder Scrolls Online nebo Metin 2. "Darku, zbláznil jsi se? WoW je hnus a kravina, je to ztráta času!" Hmm, vítejte kritici, vysvětlím vám, proč jsem si World of Warcraft tak oblíbil. První cesta k RPG FPS, sport, arkády... ani nedokážu vyjmenovat všechny typy her. Řekl jsem si, proč nezkusit MMORPG. Dlouho jsem nic nehrál a střílečky už mě přestaly bavit. Chvíli jsem zkoušel demo Army 2, ale to mi moc nevyhovovalo. Běhám sem a tam a hned umřu. To je teda úžasný. Bohužel jsem tedy odstoupil od hraní Army 2 a tím pádem i od DayZ, které jsem ani nezkoušel. Asi by mě to nebavi...

Recenze konzole Xbox One S

Předchozí konzoli Sony PlayStation 4 jsem nedávno prodal. Nechci říkat, že byl vždycky PlayStation 4 nejlepší. Sony poslední dobou zařízlo PS Vita, PlayStation Now, nesmyslně zrušili výhodné služby. 2 roky jsem se velmi těšil na zpětnou kompatibilitu PlayStation 2 a 3 a nedočkal jsem se. Většina fanoušků by si to přála, jenže Sony tvrdí, že o to není zájem, přitom si mastí kapsy na remasterech her. Ze začátku bylo slibováno, že budeme moci hlasovat o hrách zdarma pro následující měsíc, nakonec to bylo pouze dvakrát a pak se na to zapomnělo. Dalším problémem je infrastruktura v Evropě, do které by mělo Sony investovat. Sliby chyby. S aktualizací firmwaru je na tom Xbox One lépe, u PlayStationu 4 vyjde nový firmware pouze jednou za půl roku. Zpětná kompatibilita Xbox 360, EA Acess a Xbox Game Pass… V roce 2013 mě hodně nepříjemně šokoval Xbox One se spoustou nesmyslných věcí - povinný Kinect, nutné připojení k internetu, regionální omezení. Tehdejší konference Microsoftu byla fiask...

Jak jsem dostal přístup do bety WoW: Warlords of Draenor...

Jednou Blizzard přišel s nápadem uspořádat týdenní “sbírání” uživatelů na sociální síti Twitter za účelem umožnit pár šťastlivcům přístup k betě World of Warcraft: Warlords of Draenor. Ten den jsem nic netušíc přišel domů, celý pomačkaný a utahaný. Celý týden jsme totiž měli náročnou práci, a to stěhování přes 30 kusů skříní a vymalování místnosti. Když jsem přišel domů, byla už noc. Přes moje vyčerpání a pozdní hodinu jsem se odhodlal zapnout PlayStation 4 a vesele hrát The Last of US Remastered. Ještě než jsem šel spát jsem si přečetl povídku o World of Warcraft z dob Vanillu, kterou sepsal kamarád Ahurmen. Byly asi 3 hodiny ráno, když mi začal vibrovat můj Samsung telefon. Po pár nadávkách (bylo už naštěstí po 10. hodině) jsem se podíval na displej. Byla tam notifikace… Twitter - soukromá zpráva od Blizzardu. Mžoural jsem očima a moc nechápal, proč mi ve 3 ráno píšou z Blizzardu. No, nejsem v Americe, tady je už pozdě, přečtu si to ráno.

30 let časopisu Levelu: Můj herní průvodce od dětství až dodnes...

Časopis Level je fenoménem české herní scény už neuvěřitelných 30 let. Od svého vzniku v roce 1995 prošel mnoha změnami, krizemi i triumfy, které formovaly jeho současnou podobu. Pro mě osobně je Level srdeční záležitostí. Provázel mě od chvíle, kdy jsem jako kluk poprvé držel jeho číslo v ruce, až do dnešních dnů. Pojďme si společně připomenout jeho historii, klíčové momenty a jeho význam pro české hráče. Moje první setkání s Levelem Můj první časopis Level jsem držel v ruce v roce 2004. Bylo mi kolem třinácti let a v té době byl internet sice dostupný, ale ne všude a ne vždy. Herní časopisy měly obrovskou váhu, protože přinášely nejen recenze, ale i návody, novinky a někdy i plné hry na CD či DVD. Pamatuji si, jak jsem hltal každou stránku, fascinován nejen recenzemi her, ale i obsáhlými tématy a rozhovory s vývojáři. Střídavě jsem si kupoval i časopis Doupě, ale Level měl pro mě vždy něco navíc. Byla to kombinace skvělého psaní, kvalitních recenzí a samozřejmě příloh, které mě dokáz...