Přeskočit na hlavní obsah

Heretic alá Důmovka...

Hráč má jako projít tři epizody (středověké město city of damned, vulkán hell's maw, podmořská říše the dome of the d'sparil), každá z nich má přesně 9 úrovní (8 hlavních a 1 skrytou). Cestou potkává různé příšery a poletuchy. Proti nim bojuje pomocí kouzelných artefaktů a zbraní. Na konci každé epizody je finální boss. Ve stejném roce vyšel datadisk, který rozšířil hru o další dvě nové epizody. Jejich kvalita byla stejná jako u předchozích úrovní, ale neobsahovaly žádné nové věci ani nová monstra. I dnes, po mnoha letech existuje komunita fanoušků této hry, jde hlavně o fanoušky her Doom a Hexen.




Grafika, rozlišení a zvuk při použití Doomsday Enginu...
Pomocí programů, jako je Doomsday Engine lze výrazně zlepšit rozlišení hry, grafiku, efekty i zvuk. Vedle možnosti spuštění těchto her ve jmenovaných operačních systémech však Doomsday Engine nabízí ve hrách také řadu vylepšení jakými je vysoké rozlišení, možnost nahrazení spriteů 3D modely všech předmětů, zbraní, monster a objektů, možnost aktivovat ve hře prostorový EAX zvuk (včetně 5.1 kanálů), dynamické světelné efekty, vylepšení původních textur pomocí bilineárního a trilineárního filtrovnání a překryvných vzorků s vysokým rozlišením (momentálně obsaženy u Doomu, Doomu 2) nebo pomocí textur úplně nových (momentálně obsaženy u Hereticu, Hexenu), a jiné prvky, známe z moderních akčních 3D her. Samozřejmostí bylo odstranění bugů z původních verzí hry.

Grafika je podobná, jako ve hře DOOM. Je ve 3D, s omezením jednoho (svislého) rozměru - všechny mapy se tedy jeví jako ploché, protože omezení třetího rozměru umožňuje mapu „stlačit“ do 2D přehledné mapy. Grafika se skládá z asi 10 000 spritů - textur zdí, nepřátel, artefaktů, zbraní, klíčů a jiných objektů, které jsou tedy ploché.



Zbraně
Ve hře Heretic je osm zbraní (v sedmi „slotech“), každá navíc může být „nabita“ Knihou moci
Hůl (rukavice) nekromancera - základní zbraně nepotřebující munici a působící jen na blízko. Hůl je dřevěná, strká se s ní do nepřátel; nemůže zranit duchy. Z rukavice srší zelené blesky.
nabití: hůl je obklopena modrými blesky a je silnější. Rukavice srší červeně a pohlcovanou životní energii předává hráči.
Elfí hůl - slabá zbraň, vlastně velký střílející žlutý krystal nasazený na hůl
nabití: střílí více silnějších projektilů
Etérická Kuše - Střílí krásné, velké zelené etérické šípy (po třech, prostřední je silnější a může zranit duchy). Je asi nejvhodnější zbraní ve hře.
nabití: střílí čtyři nebo pět silnějších verzí šípu.
Dračí spár - rukavice, střílející rychle energii, kterou čerpá z modrých koulí, které se povalují všude na zemi a svítí.
nabití: silnější modré projektily, které po dopadu vypouští ostnaté koule.
Pekelná hůl - hůl s rohatou hlavou rychle vystřelující rudé projektily.
nabití: vypustí jeden velký projektil, který po dopadu vyvolá „déšť“ rudých jisker.
Fénixova udice - je zlatá hůl, vystřelující extra účinné plamenné střely, při dopadu vybuchující do tvaru fénixe a ničící i ty nejsilnější nepřátele.
nabití: změní se v „plamenomet“: vypouští souvislý proud ohně.
Ohnivý palcát - zvláštní zbraň, házející všude kolem velké šedé kovové koule, které padají a mohou se několikrát odrazit od země; po zásahu vybuchují, ale nemohou zranit duchy.
nabití: vystřelí obrovskou a pomalou kouli, která pomalu zaměřuje protivníka. Může projít i teleportem.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Watch_Dogs: Jak se stát hackerem

Tuhle hru jsme si z obchodu přinášeli jako první a nutno říci, že s dost smíšenými pocity. Neměli jsme prakticky žádná očekávání a popravdě jsme si říkali ,,Ale co, snad to nebude tak zlý". A ono to zlý nebylo, naopak! Děj se hry se odehrává v americkém Chicagu. Město řídí systém CtOS - nejpokročilejší počítačová síť v Americe. Převezmete do rukou hlavního hrdinu, Aidena Pierce, bývalého zlodějíčka a gangstera, ale především zdatného hackera, který nežil zrovna růžovou a spořádanou minulostí. Díky tomu mu na záda dýchá pár rozzlobených nepřátel. To zapříčiní smrt jeho neteře. Z flashbacků se dozvídáme, že jeho neteř byla zabita ,,nepřáteli" při cestě autem právě s Aidenem. Tato událost donutí Aidena jednat a pomstít se všem, kteří jsou za smrt jeho neteře zodpovědní. S tím však moc pochopení nemá Aidenova sestra Nicky, která v pomstě nevidí žádné řešení a snaží se po smrti své dcery jít dál a začít žít, už kvůli jejímu synovi Jacksonovi. Aiden je však rozhodnutý jednat na...

Jedno vanilkové, prosím. Aneb pohled do historie World of WarCraft.

  Prolog “Huh, pání”, nese se právě místností ve které sedím při pomyšlení, že se po velmi dlouhé době vracím nejen k psaní samotného článku, ale dokonce k psaní článku o World of WarCraft. Mnozí mě znají pod přezdívkou Ahurmen, ve světě WoW dříve též jako Aszara, přičemž ve World of WarCraft jsem působil od roku 2006 až do vydání datadisku Mists of Pandaria v roce 2012, kdy jsem s WoW definitivně skončil. Býval jsem šéfredaktorem tehdy největší česko/slovenské fanstránky wowczsite.net, stvořil největší slovník zkratek, slov a pojmů používaných ve světě WoW - konkrétně slovník Nexus WoW, působil v guildě Aeria Gloris a nyní se s Vámi podělím o to, jaké to bylo na prvopočátku všeho. KAPITOLA 1. “Na to nemám...” V době, kdy byl World of WarCraft ještě poměrně čerstvou hrou, tak hodně z nás bylo ve věku, kdy jsme si jen tak nemohli dovolit pořídit si originální hru za 900Kč a už vůbec ne platit měsíční poplatky. “Tak já stáhnu WoWko někde z netu”, povídá mi kamarád se který...

Jak jsem dostal přístup do bety WoW: Warlords of Draenor...

Jednou Blizzard přišel s nápadem uspořádat týdenní “sbírání” uživatelů na sociální síti Twitter za účelem umožnit pár šťastlivcům přístup k betě World of Warcraft: Warlords of Draenor. Ten den jsem nic netušíc přišel domů, celý pomačkaný a utahaný. Celý týden jsme totiž měli náročnou práci, a to stěhování přes 30 kusů skříní a vymalování místnosti. Když jsem přišel domů, byla už noc. Přes moje vyčerpání a pozdní hodinu jsem se odhodlal zapnout PlayStation 4 a vesele hrát The Last of US Remastered. Ještě než jsem šel spát jsem si přečetl povídku o World of Warcraft z dob Vanillu, kterou sepsal kamarád Ahurmen. Byly asi 3 hodiny ráno, když mi začal vibrovat můj Samsung telefon. Po pár nadávkách (bylo už naštěstí po 10. hodině) jsem se podíval na displej. Byla tam notifikace… Twitter - soukromá zpráva od Blizzardu. Mžoural jsem očima a moc nechápal, proč mi ve 3 ráno píšou z Blizzardu. No, nejsem v Americe, tady je už pozdě, přečtu si to ráno.

Recenze konzole Xbox One S

Předchozí konzoli Sony PlayStation 4 jsem nedávno prodal. Nechci říkat, že byl vždycky PlayStation 4 nejlepší. Sony poslední dobou zařízlo PS Vita, PlayStation Now, nesmyslně zrušili výhodné služby. 2 roky jsem se velmi těšil na zpětnou kompatibilitu PlayStation 2 a 3 a nedočkal jsem se. Většina fanoušků by si to přála, jenže Sony tvrdí, že o to není zájem, přitom si mastí kapsy na remasterech her. Ze začátku bylo slibováno, že budeme moci hlasovat o hrách zdarma pro následující měsíc, nakonec to bylo pouze dvakrát a pak se na to zapomnělo. Dalším problémem je infrastruktura v Evropě, do které by mělo Sony investovat. Sliby chyby. S aktualizací firmwaru je na tom Xbox One lépe, u PlayStationu 4 vyjde nový firmware pouze jednou za půl roku. Zpětná kompatibilita Xbox 360, EA Acess a Xbox Game Pass… V roce 2013 mě hodně nepříjemně šokoval Xbox One se spoustou nesmyslných věcí - povinný Kinect, nutné připojení k internetu, regionální omezení. Tehdejší konference Microsoftu byla fiask...

Deník hráče World of Warcraft (1)

Rozhodl jsem se, že pravidelně budu vydávat deníček o hře World of Warcraft. Pěkně od počátku až do konce. O této hře jsem slyšel už před mnoha a mnoha lety. Nejen v časopisech, ale i v televizních seriálech, jako je Jak jsem poznal vaši Matku nebo South-Park. Tato hra je stále velmi populární a prozatím nemá konkurenci. Samozřejmě je tu plno MMORPG titulů, mezi nejznámější patří Guild Wars, SWOTR, The Elder Scrolls Online nebo Metin 2. "Darku, zbláznil jsi se? WoW je hnus a kravina, je to ztráta času!" Hmm, vítejte kritici, vysvětlím vám, proč jsem si World of Warcraft tak oblíbil. První cesta k RPG FPS, sport, arkády... ani nedokážu vyjmenovat všechny typy her. Řekl jsem si, proč nezkusit MMORPG. Dlouho jsem nic nehrál a střílečky už mě přestaly bavit. Chvíli jsem zkoušel demo Army 2, ale to mi moc nevyhovovalo. Běhám sem a tam a hned umřu. To je teda úžasný. Bohužel jsem tedy odstoupil od hraní Army 2 a tím pádem i od DayZ, které jsem ani nezkoušel. Asi by mě to nebavi...

Boxer: Vzkříšení klasických DOS her na macOS s elegancí...

Vzpomínáte si na dobu, kdy jsme seděli před obrazovkami starých počítačů, naslouchali zvuku startujícího DOSu a spouštěli naše oblíbené hry jako DOOM, Prince of Persia nebo Wolfenstein 3D? Byla to doba, kdy hry nebyly jen o grafice a efektech, ale o čistém herním zážitku. A právě pro všechny, kteří chtějí znovu prožít tyto zlaté časy, je zde Boxer – emulátor DOSu, který přináší klasické hry na moderní macOS platformu s přehledem a jednoduchostí. Co je Boxer a proč je tak unikátní? Boxer je emulátor postavený na základech populárního DOSBoxu, avšak s jedním zásadním rozdílem – poskytuje uživatelsky přívětivé grafické rozhraní, které dokáže přenést nostalgii hraní starých DOS her do moderního světa bez nutnosti přemýšlet nad technickými detaily. Tam, kde DOSBox vyžaduje znalost příkazového řádku a určitou úroveň technických dovedností, přichází Boxer s přehledným rozhraním, které umožňuje uživatelům spustit hru snadno, jako by právě rozbalili krabici s novou hrou a vložili ji do disketov...

CD a DVD v době digitální: Jejich budoucnost je nejistá

V dnešním světě digitální technologie se stává stále zjevnější, že tradiční média jako CD a DVD postupně ztrácejí na významu. Doma máme možná ještě několik originálních nebo vypálených disků, které už měsíce, ne-li roky, leží nepovšimnuté na poličce. Většina aplikací, her a multimediálního obsahu, který kdysi zaplňoval tyto disky, je nyní uložená přímo na pevném disku nebo dostupná prostřednictvím cloudu. Je vůbec možné, že za deset let budeme muset hledat programy na DVD nebo dokonce Blu-ray? Trendy naznačují, že ne.  Postupný odklon od fyzických médií Za poslední roky došlo k významným změnám v přístupu k softwaru, filmům a dalším multimédiím. Už nyní jsou programy, které si dříve lidé běžně kupovali na CD nebo DVD, stále častěji distribuovány digitálně. Obchodní platformy jako iTunes, Amazon nebo Steam umožňují uživatelům zakoupit a okamžitě stáhnout obsah přímo do jejich zařízení. Microsoft a Apple, dva technologičtí giganti, se tomuto trendu přizpůsobují – Microsoft se napříkl...