Přeskočit na hlavní obsah

Utekl jsem z Mozilla Firefox do Google Chrome

Dne 10. prosince 2009 jsem se rozhodl pro radikální krok – přechod z Mozilla Firefox na Google Chrome. Tento přechod pro mě nebyl jednoduchý a přinutil mě zamyslet se nad tím, co mě vedlo k opuštění prohlížeče, který jsem používal tak dlouho, a co jsem našel v jeho náhradě, Google Chrome.

Mozilla Firefox, kdysi můj nejoblíbenější prohlížeč, mě začal poslední dobou značně zklamávat. Jeho neustálé zatěžování CPU, pomalé reakce a potřeba pravidelných reinstalací se staly nesnesitelnými. I když jsem měl možnost přejít na jiný prohlížeč, například Operu, nevyhovovala mi její problematická spolupráce s Google Wave. Internet Explorer pro mě nikdy nebyl volbou, a tak jsem se rozhodl dát šanci Google Chrome.

První dojmy z Google Chrome

Před nějakou dobou jsem Google Chrome vyzkoušel, když byla vydána jeho první verze. Ačkoli mě zaujala rychlost a jednoduchost tohoto prohlížeče, chyběl mi v něm bohatý výběr vzhledů a pluginů, které jsem byl zvyklý používat ve Firefoxu. Proto jsem se k němu tehdy nevrátil. Nicméně čas pokročil, Chrome se vyvinul a nyní jsem mu chtěl dát další šanci.

Vybral jsem si verzi Google Chrome Dev, která se označuje jako “Unstable”. Tato verze je neustále aktualizována a vyvíjena, což znamená, že se v ní často objevují nové funkce a opravy chyb. Přestože jsem měl obavy, že by mohla být ještě problematičtější než Firefox, byl jsem příjemně překvapen. Google Chrome Dev se ukázal být stabilnější a rychlejší než Firefox.

Chrome Dev má své kouzlo, i když jsem se setkal s několika drobnými chybami. Občas jsem narazil na problémy s částečným překladem rozhraní do češtiny – některé části byly v angličtině, jiné v češtině. Kromě toho jsem si všiml, že některé pluginy nebyly úplně spolehlivé. Například plugin Chrome Bird, který používám pro Twitter, občas choval divně a musel jsem restartovat prohlížeč, aby zobrazil nové tweety. Doufám, že tyto nedostatky budou brzy opraveny.

Pluginy v Google Chrome

Jedním z hlavních důvodů, proč jsem dlouho zůstával u Firefoxu, byly jeho rozsáhlé možnosti rozšíření prostřednictvím pluginů. Byl jsem zvědavý, jestli se mi podaří najít podobné pluginy i pro Chrome. Zde jsou některé, které jsem našel a vyzkoušel:

AdBlock+: Tento plugin je velmi populární ve Firefoxu, a proto mě potěšilo, že je dostupný i pro Chrome. Funguje skvěle pro blokování reklam, i když má jiné chování než ve Firefoxu. Zatímco Firefoxová verze umožňuje blokování flash obsahu, u Chrome musíte použít další plugin, například FlashBlock.

Auto-reload: Užitečný plugin, který automaticky obnovuje stránku každou minutu. Bohužel zatím neumožňuje nastavení jiného intervalu, což považuji za jeho nevýhodu.

FlashBlock: Tento plugin je nezbytný pro ty, kteří používají mobilní připojení nebo chtějí blokovat flash obsah, který AdBlock+ v Chrome nezvládne.

Gmail Checker: Plugin, který mi pomáhá sledovat nové e-maily. Bohužel funguje pouze pro Gmail, což je škoda, protože bych ocenil podporu i pro jiné poskytovatele e-mailů.

RSS Subscription Extension: Jednoduchý, ale efektivní plugin, který vám umožní přihlásit se k RSS kanálům přímo z Chrome. Funguje bez problémů a poskytuje pohodlný způsob, jak sledovat novinky z oblíbených webů.

SmoothScroll: Pokud jste zvyklí na hladké posouvání stránek ve Firefoxu, tento plugin je pro vás nutností. Umožňuje vám upravit rychlost a plynulost posouvání v Chrome, což mi velmi pomohlo při přechodu.


Používám Google Chrome již několik týdnů a musím říci, že jsem s ním velmi spokojen. Prohlížeč je rychlý, stabilní a pluginy, které jsem potřeboval, fungují dobře. I když stále používám Firefox na některé specifické úkoly, Chrome se stal mým hlavním prohlížečem.

Jednoduchost a rychlost Chrome mě přesvědčily, že přechod z Firefoxu byl správným rozhodnutím. I když není Chrome ještě zcela bez chyb a pluginy občas zlobí, věřím, že se s každou novou verzí situace zlepšuje. Google neustále pracuje na vylepšeních a já se těším na to, co přinese budoucnost.

Pokud hledáte nový prohlížeč, který je rychlý a snadno použitelný, doporučuji vám Google Chrome vyzkoušet. Stačí si jen vybrat tu správnou verzi – ať už stabilní, nebo vývojářskou – a objevit, co všechno tento prohlížeč nabízí.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Watch_Dogs: Jak se stát hackerem

Tuhle hru jsme si z obchodu přinášeli jako první a nutno říci, že s dost smíšenými pocity. Neměli jsme prakticky žádná očekávání a popravdě jsme si říkali ,,Ale co, snad to nebude tak zlý". A ono to zlý nebylo, naopak! Děj se hry se odehrává v americkém Chicagu. Město řídí systém CtOS - nejpokročilejší počítačová síť v Americe. Převezmete do rukou hlavního hrdinu, Aidena Pierce, bývalého zlodějíčka a gangstera, ale především zdatného hackera, který nežil zrovna růžovou a spořádanou minulostí. Díky tomu mu na záda dýchá pár rozzlobených nepřátel. To zapříčiní smrt jeho neteře. Z flashbacků se dozvídáme, že jeho neteř byla zabita ,,nepřáteli" při cestě autem právě s Aidenem. Tato událost donutí Aidena jednat a pomstít se všem, kteří jsou za smrt jeho neteře zodpovědní. S tím však moc pochopení nemá Aidenova sestra Nicky, která v pomstě nevidí žádné řešení a snaží se po smrti své dcery jít dál a začít žít, už kvůli jejímu synovi Jacksonovi. Aiden je však rozhodnutý jednat na...

Jedno vanilkové, prosím. Aneb pohled do historie World of WarCraft.

  Prolog “Huh, pání”, nese se právě místností ve které sedím při pomyšlení, že se po velmi dlouhé době vracím nejen k psaní samotného článku, ale dokonce k psaní článku o World of WarCraft. Mnozí mě znají pod přezdívkou Ahurmen, ve světě WoW dříve též jako Aszara, přičemž ve World of WarCraft jsem působil od roku 2006 až do vydání datadisku Mists of Pandaria v roce 2012, kdy jsem s WoW definitivně skončil. Býval jsem šéfredaktorem tehdy největší česko/slovenské fanstránky wowczsite.net, stvořil největší slovník zkratek, slov a pojmů používaných ve světě WoW - konkrétně slovník Nexus WoW, působil v guildě Aeria Gloris a nyní se s Vámi podělím o to, jaké to bylo na prvopočátku všeho. KAPITOLA 1. “Na to nemám...” V době, kdy byl World of WarCraft ještě poměrně čerstvou hrou, tak hodně z nás bylo ve věku, kdy jsme si jen tak nemohli dovolit pořídit si originální hru za 900Kč a už vůbec ne platit měsíční poplatky. “Tak já stáhnu WoWko někde z netu”, povídá mi kamarád se který...

Jak jsem dostal přístup do bety WoW: Warlords of Draenor...

Jednou Blizzard přišel s nápadem uspořádat týdenní “sbírání” uživatelů na sociální síti Twitter za účelem umožnit pár šťastlivcům přístup k betě World of Warcraft: Warlords of Draenor. Ten den jsem nic netušíc přišel domů, celý pomačkaný a utahaný. Celý týden jsme totiž měli náročnou práci, a to stěhování přes 30 kusů skříní a vymalování místnosti. Když jsem přišel domů, byla už noc. Přes moje vyčerpání a pozdní hodinu jsem se odhodlal zapnout PlayStation 4 a vesele hrát The Last of US Remastered. Ještě než jsem šel spát jsem si přečetl povídku o World of Warcraft z dob Vanillu, kterou sepsal kamarád Ahurmen. Byly asi 3 hodiny ráno, když mi začal vibrovat můj Samsung telefon. Po pár nadávkách (bylo už naštěstí po 10. hodině) jsem se podíval na displej. Byla tam notifikace… Twitter - soukromá zpráva od Blizzardu. Mžoural jsem očima a moc nechápal, proč mi ve 3 ráno píšou z Blizzardu. No, nejsem v Americe, tady je už pozdě, přečtu si to ráno.

Recenze konzole Xbox One S

Předchozí konzoli Sony PlayStation 4 jsem nedávno prodal. Nechci říkat, že byl vždycky PlayStation 4 nejlepší. Sony poslední dobou zařízlo PS Vita, PlayStation Now, nesmyslně zrušili výhodné služby. 2 roky jsem se velmi těšil na zpětnou kompatibilitu PlayStation 2 a 3 a nedočkal jsem se. Většina fanoušků by si to přála, jenže Sony tvrdí, že o to není zájem, přitom si mastí kapsy na remasterech her. Ze začátku bylo slibováno, že budeme moci hlasovat o hrách zdarma pro následující měsíc, nakonec to bylo pouze dvakrát a pak se na to zapomnělo. Dalším problémem je infrastruktura v Evropě, do které by mělo Sony investovat. Sliby chyby. S aktualizací firmwaru je na tom Xbox One lépe, u PlayStationu 4 vyjde nový firmware pouze jednou za půl roku. Zpětná kompatibilita Xbox 360, EA Acess a Xbox Game Pass… V roce 2013 mě hodně nepříjemně šokoval Xbox One se spoustou nesmyslných věcí - povinný Kinect, nutné připojení k internetu, regionální omezení. Tehdejší konference Microsoftu byla fiask...

Deník hráče World of Warcraft (1)

Rozhodl jsem se, že pravidelně budu vydávat deníček o hře World of Warcraft. Pěkně od počátku až do konce. O této hře jsem slyšel už před mnoha a mnoha lety. Nejen v časopisech, ale i v televizních seriálech, jako je Jak jsem poznal vaši Matku nebo South-Park. Tato hra je stále velmi populární a prozatím nemá konkurenci. Samozřejmě je tu plno MMORPG titulů, mezi nejznámější patří Guild Wars, SWOTR, The Elder Scrolls Online nebo Metin 2. "Darku, zbláznil jsi se? WoW je hnus a kravina, je to ztráta času!" Hmm, vítejte kritici, vysvětlím vám, proč jsem si World of Warcraft tak oblíbil. První cesta k RPG FPS, sport, arkády... ani nedokážu vyjmenovat všechny typy her. Řekl jsem si, proč nezkusit MMORPG. Dlouho jsem nic nehrál a střílečky už mě přestaly bavit. Chvíli jsem zkoušel demo Army 2, ale to mi moc nevyhovovalo. Běhám sem a tam a hned umřu. To je teda úžasný. Bohužel jsem tedy odstoupil od hraní Army 2 a tím pádem i od DayZ, které jsem ani nezkoušel. Asi by mě to nebavi...

30 let časopisu Levelu: Můj herní průvodce od dětství až dodnes...

Časopis Level je fenoménem české herní scény už neuvěřitelných 30 let. Od svého vzniku v roce 1995 prošel mnoha změnami, krizemi i triumfy, které formovaly jeho současnou podobu. Pro mě osobně je Level srdeční záležitostí. Provázel mě od chvíle, kdy jsem jako kluk poprvé držel jeho číslo v ruce, až do dnešních dnů. Pojďme si společně připomenout jeho historii, klíčové momenty a jeho význam pro české hráče. Moje první setkání s Levelem Můj první časopis Level jsem držel v ruce v roce 2004. Bylo mi kolem třinácti let a v té době byl internet sice dostupný, ale ne všude a ne vždy. Herní časopisy měly obrovskou váhu, protože přinášely nejen recenze, ale i návody, novinky a někdy i plné hry na CD či DVD. Pamatuji si, jak jsem hltal každou stránku, fascinován nejen recenzemi her, ale i obsáhlými tématy a rozhovory s vývojáři. Střídavě jsem si kupoval i časopis Doupě, ale Level měl pro mě vždy něco navíc. Byla to kombinace skvělého psaní, kvalitních recenzí a samozřejmě příloh, které mě dokáz...

Proč používám macOS a jsem příznivec Unixu

Moje cesta k macOS nebyla přímá. Na začátku to bylo spíš o zvědavosti. Fascinovala mě historie počítačů, a když jsem se poprvé dozvěděl o Unixu, měl jsem pocit, že jsem objevil něco hlubšího než jen operační systém. Bylo to, jako kdybych narazil na základní kámen moderní technologie. Nejvíc mě zaujal příběh Kennetha Thompsona a Dennise Ritchieho, kteří v Bellových laboratořích položili základy Unixu. Z jednoduchého experimentu vznikl systém, který změnil svět. Na tohle období rád vzpomínám. Četl jsem o tom, jak Unix vznikl z potřeby vytvořit něco jednoduchého a elegantního, co by vývojářům umožnilo pracovat efektivněji. Principy, jako modularita a jednoduchost, mě fascinovaly. Bylo to něco jiného než běžné “klikací” systémy, které jsem znal. Unix mi připadal jako zenový mistr mezi operačními systémy – klidný, precizní a nekomplikovaný. Unix mě přirozeně dovedl k Linuxu. Zkoušel jsem různé distribuce a líbilo se mi, jak si člověk mohl všechno přizpůsobit. Bylo to super období – hledal j...