Sociální sítě a voice ovládnou smartphone

Před 10 lety jsme mohli přes obyčejné telefony SMSkovat a volat. A dneska? Dneska se hojně používají sociální sítě a internetové portály. Dobře si vzpomínám na dobu, kdy jsem měl Nokii 3230 a pořád posílal SMS. Zato dneska používám Facebook, Twitter, Google+, RSS a další fůru věcí, které souvisí s mobilním internetem.

Když jsem měl v ruce iPhone 3G s mobilním internetem, možná jsem už tehdy mohl tušit, že za pár let budu používat sociální sítě. Na podzim roku 2008 začal iPhonem 3G kolovat Twitter a Facebook. Tenkrát jsem ale tuto službu moc nevyužíval. Moc kamarádů zatím Facebook nemělo nebo ho měli, ale příliš ho nepoužívali. Na Twitteru jsem ale našel pár obyčejných lidí, které bavily stejné události a problémy. Věděl jsem, že nebudu ve spojení s desítkami tisíc lidí, bohatě by mi stačilo přes 100 lidí. Na Twitteru by ale byla komunikace dost nepřehledná. A tak si pomalu začínám na Facebooku dopisovat s ostatními lidmi přes Facebook inbox nebo komentuji statusy kamarádů.

Před 3 roky jsem měsíčně poslal přes 250 SMS, nevím přesně kolik, ale bylo to dost. Teď posílám měsíčně tak 30 SMS. Operátor Vodafone mi každý měsíc převádí nevyužité SMS do dalšího měsíce. Aktuálně mám asi přes 200 volných SMS. Jak to? To je jasné, díky sociálním sítím bude spolu čím dál víc lidí komunikovat skrze internet místo přes SMS. A to nejen přes sociální sítě, ale také přes Jabber, ICQ, Skype, Meebo, IMO.im atd. Zkrátka jste online po celý den. V pohodě si můžete dopisovat, pokud jsou i ostatní lidé online. Je to sakra levnější než SMS.

Operátoři se bojí o ztrátu zisku...
Lidé na celém světě si čím dál víc aktivují mobilní internet. I obyvatelé ČR si víc a víc aktivují mobilní internet a zkouší se naučit něco nového, nejčastěji alternativy k SMS, jakými jsou Facebook nebo volání např. přes službu Skype. Operátoři mobilních sítí z toho ale radost nemají. Ztráty se týkají nejen SMS, ale dokonce i volání. Lidi samozřejmě láká vše, co je zdarma. Mobilní operátoři proto začínají pomalu aktivovat FUP (to se zatím týká cizích zemí, nás zatím ne). V ČR je to cenově dost pikantní, ale v cizích zemí jsou SMS a volání v mobilních sítích čím dál levnější. Mezinárodním operátorům už delší dobu vadí, že lidé dávají přednost sociálním sítím, a proto se jim snaží vyjít vstříc nižšími cenami služeb.

A teď jednu osobní zkušenost. Jednou jsem chtěl zrušit SMS, ale zjistil jsem, že to nejde. Někdy bychom je prý mohli potřebovat - kvůli policii, doktorům, rodičům, zaměstnavateli a v mnoha dalších případech, které sociální sítě stále „nepodporují”. Je pravda, že kdyby se něco stalo, sociální sítě nebo internetové stránky nám nepomůžou a sanitku si zřejmě přes internet také jen tak nepřivoláme. Ale kdo ví, co bude za 10 let?

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Watch_Dogs: Jak se stát hackerem

Jedno vanilkové, prosím. Aneb pohled do historie World of WarCraft.

Deník hráče World of Warcraft (1)

Recenze konzole Xbox One S

Jak jsem dostal přístup do bety WoW: Warlords of Draenor...