Komunikace sluchově postižených s řidiči doručovacích společností

V poslední letech stoupá popularita koupě elektroniky apod. přes internet. Lidé si zboží objednají z domova a nemusí chodit do kamenných obchodů. Na internetu vyplní formulář a je to. Internetový obchod pak předá zboží doručovací společnosti (u nás jsou to např. PPL, DPD). Druhý den, nebo za několik dní, vás telefonicky kontaktuje řidič doručovací společnosti, že vám veze zboží. Je to jednoduché. Je to ale tak snadné i pro nás, kteří neslyšíme? Ač do formulářů napíšeme, že s námi řidiči musí komunikovat přes SMS, někteří to nereflektují a pořád telefonují.

Několikrát jsem si objednal zboží přes PPL, která mi zaslala SMS, že přijedou, ale potom to dopadlo stejně tak, že mi řidič volal. Musel jsem to vyřešit tak, že jsem napsal mámě SMS a všechno s řidičem domluvila ona. Napsal jsem na doručovací společnost stížnost a oni mi odpověděli, že jejich stálí řidiči jsou pro tyto situace školeni, ale bohužel někdy musí přijmout brigádníky a tam pak nastává problém.

Stejně tak se mi několikrát přihodilo, že se internetový obchod nezmínil o tom, jestli je dopravcem zboží Česká Pošta nebo někdo jiný. Proto je lepší předem kontaktovat obchod, než nastanou problémy. Osobně mám ale raději Českou poštu než PPL, DPD a další doručovací společnosti. Česká Pošta má totiž pobočku v každém malém městě nebo vesnici. Ostatní (PPL, DPD ) mají často pobočky jen ve velkých městech. Stejně si ale myslím, že záleží na přístupu řidiče. Například mému neslyšícímu kamarádovi

Lukášovi napsal řidič SMS, zda je doma, a on odpověděl, že je ve škole. A řidič mu zavezl zboží do školy!

Co tedy udělat, když si člověk se sluchovým postižením objednává zboží přes internet? Do poznámky je třeba zdůraznit, že jsme neslyšící, a za své telefonní číslo napsat „pouze SMS“.

Pokud se stane, že nám řidič i přesto zavolá a neodpovídá na naši SMS, je třeba kontaktovat tlumočníka, rodinu nebo přátele a požádat je o pomoc. Pokud už to dojde tak daleko – je potřeba, abychom po skončení celé akce nezapomněli napsat stížnost do internetového obchodu.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Watch_Dogs: Jak se stát hackerem

Jedno vanilkové, prosím. Aneb pohled do historie World of WarCraft.

Recenze konzole Xbox One S

Deník hráče World of Warcraft (1)

Jak jsem dostal přístup do bety WoW: Warlords of Draenor...