Přeskočit na hlavní obsah

Má mobilní historie..

Většina mých mobilních telefonů už odešla do křemíkového nebe. Rozhodl jsem se napsat moji mobilní historii. Vzpomínáte si na svůj mobil a na to, jak jste k němu přišli?
Motorola V100
Byl to můj první mobil. Vypadal jako menší netbook. Po nějakém čase se mi přestal líbit, je spíše vhodný pro lidi, kteří hodně píšou SMSky. Na volání to byla katastrofa. Jednou se mi stalo, že nešla odeslat SMS a pro volání jsem musel mít sluchátka, která jsem vždy lovil kdesi v šuplíku.  Telefon byl dobrý akorát na psaní SMS, budík. Nic víc. Hry tam byly typu snake, bludiště apod. Mobil ani nepodporoval loga! Nedivím se, že o něj nebyl zájem . Cena rychle klesala. Jednou jsem se připojil na Internet, ale chtěl jenom vytáčet. Po pár minutách mi strhli 150 Kč! Ještě, že jsem měl kredit, s paušálem bych se asi nedoplatil. Motorola v100 byl pro mě odpad, ale alespoň jsem mohl rodině napsat, že jsem doma nebo že se něco stalo. Dříve se telefony neuměli připojit přes mobilní Internet.


Siemens CX65
V okolí začaly být hitem barevné displeje. Siemens byla dobrá značka a byl jsem s ní velice spokojený. Hrál jsem spousta Java her, fotil jsem a mohl jsem poslat kámošovi nějaký pěkný wallpaper přes IrDA. Fotit šlo pěkně, ale kvalita nebyla nějaká zázračná. Natáčení videa nebylo nic moc, bylo to omezené na pár vteřin (moc jsem to nevyužíval). Většinou jsem surfoval přes WAP, alespoň jsem prohlížel přes Eurotel Live!.  Nestrhávalo to tolik peněz. Jednou jsem se omylem připojil na Seznam.cz na plnou stránku a vyšlo mě to pěkně draho!. Strhlo mi to kolem 200Kč kreditu. Jinak to byl opravdu parádní mobil.


Nokia 3230
Chystal jsem se pořídit si nový mobil, právě když Siemens krachoval. Rozhodl jsem se použít Nokii. Nokia tenkrát nebyla tak špatná. Teď už mi Nokia nevyhovuje. Alespoň jsem tam mohl nacpat mp3, Java aplikace, prohlížet soubory přes file manager, koukat na seriály. Mohl jsem natáčet až 40 minutová videa. V tu dobu jsem si pořídil 512 MB paměťovou kartu za 1500 Kč. Dnes je ta cena směšná. Po několika letech se Nokii 3230 nějak zhoršilo chování. Bohužel se i zpomalila a baterie se nějak pomalu vyčerpávala. Naštěstí jsem si stihl pořídit iPhone 3G dříve, než Nokia 3230 odešla do křemíkového nebe.


iPhone 3G
Byl to můj první dotykový smartphone. Po čase jsem se do něj skoro zamiloval. Pravidelně jsem surfoval, chatoval, chodil na sociální sítě, hrál hry a koukal na emaily. Po několika letech jsem musel iPhone 3G hacknout. Nebyl jsem spokojený se správcem souborů, přehráváním avi apod.. Na druhou stranu má výhodu v obrovském množství aplikací. Aspoň pro mě to byl první boom dotykáčů.





Myslím si, že jsem s mobily zažil plno krásných vzpomínek. V budoucnosti bude zase jiná značka a jiný operační systém. Hlavně, aby můj smartphone splňoval moje nároky a mobilní Internet, který budu vždycky potřebovat. Bez mobilního Internetu bych se toho moc nedověděl.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Watch_Dogs: Jak se stát hackerem

Tuhle hru jsme si z obchodu přinášeli jako první a nutno říci, že s dost smíšenými pocity. Neměli jsme prakticky žádná očekávání a popravdě jsme si říkali ,,Ale co, snad to nebude tak zlý". A ono to zlý nebylo, naopak! Děj se hry se odehrává v americkém Chicagu. Město řídí systém CtOS - nejpokročilejší počítačová síť v Americe. Převezmete do rukou hlavního hrdinu, Aidena Pierce, bývalého zlodějíčka a gangstera, ale především zdatného hackera, který nežil zrovna růžovou a spořádanou minulostí. Díky tomu mu na záda dýchá pár rozzlobených nepřátel. To zapříčiní smrt jeho neteře. Z flashbacků se dozvídáme, že jeho neteř byla zabita ,,nepřáteli" při cestě autem právě s Aidenem. Tato událost donutí Aidena jednat a pomstít se všem, kteří jsou za smrt jeho neteře zodpovědní. S tím však moc pochopení nemá Aidenova sestra Nicky, která v pomstě nevidí žádné řešení a snaží se po smrti své dcery jít dál a začít žít, už kvůli jejímu synovi Jacksonovi. Aiden je však rozhodnutý jednat na...

Jedno vanilkové, prosím. Aneb pohled do historie World of WarCraft.

  Prolog “Huh, pání”, nese se právě místností ve které sedím při pomyšlení, že se po velmi dlouhé době vracím nejen k psaní samotného článku, ale dokonce k psaní článku o World of WarCraft. Mnozí mě znají pod přezdívkou Ahurmen, ve světě WoW dříve též jako Aszara, přičemž ve World of WarCraft jsem působil od roku 2006 až do vydání datadisku Mists of Pandaria v roce 2012, kdy jsem s WoW definitivně skončil. Býval jsem šéfredaktorem tehdy největší česko/slovenské fanstránky wowczsite.net, stvořil největší slovník zkratek, slov a pojmů používaných ve světě WoW - konkrétně slovník Nexus WoW, působil v guildě Aeria Gloris a nyní se s Vámi podělím o to, jaké to bylo na prvopočátku všeho. KAPITOLA 1. “Na to nemám...” V době, kdy byl World of WarCraft ještě poměrně čerstvou hrou, tak hodně z nás bylo ve věku, kdy jsme si jen tak nemohli dovolit pořídit si originální hru za 900Kč a už vůbec ne platit měsíční poplatky. “Tak já stáhnu WoWko někde z netu”, povídá mi kamarád se který...

Jak jsem dostal přístup do bety WoW: Warlords of Draenor...

Jednou Blizzard přišel s nápadem uspořádat týdenní “sbírání” uživatelů na sociální síti Twitter za účelem umožnit pár šťastlivcům přístup k betě World of Warcraft: Warlords of Draenor. Ten den jsem nic netušíc přišel domů, celý pomačkaný a utahaný. Celý týden jsme totiž měli náročnou práci, a to stěhování přes 30 kusů skříní a vymalování místnosti. Když jsem přišel domů, byla už noc. Přes moje vyčerpání a pozdní hodinu jsem se odhodlal zapnout PlayStation 4 a vesele hrát The Last of US Remastered. Ještě než jsem šel spát jsem si přečetl povídku o World of Warcraft z dob Vanillu, kterou sepsal kamarád Ahurmen. Byly asi 3 hodiny ráno, když mi začal vibrovat můj Samsung telefon. Po pár nadávkách (bylo už naštěstí po 10. hodině) jsem se podíval na displej. Byla tam notifikace… Twitter - soukromá zpráva od Blizzardu. Mžoural jsem očima a moc nechápal, proč mi ve 3 ráno píšou z Blizzardu. No, nejsem v Americe, tady je už pozdě, přečtu si to ráno.

Recenze konzole Xbox One S

Předchozí konzoli Sony PlayStation 4 jsem nedávno prodal. Nechci říkat, že byl vždycky PlayStation 4 nejlepší. Sony poslední dobou zařízlo PS Vita, PlayStation Now, nesmyslně zrušili výhodné služby. 2 roky jsem se velmi těšil na zpětnou kompatibilitu PlayStation 2 a 3 a nedočkal jsem se. Většina fanoušků by si to přála, jenže Sony tvrdí, že o to není zájem, přitom si mastí kapsy na remasterech her. Ze začátku bylo slibováno, že budeme moci hlasovat o hrách zdarma pro následující měsíc, nakonec to bylo pouze dvakrát a pak se na to zapomnělo. Dalším problémem je infrastruktura v Evropě, do které by mělo Sony investovat. Sliby chyby. S aktualizací firmwaru je na tom Xbox One lépe, u PlayStationu 4 vyjde nový firmware pouze jednou za půl roku. Zpětná kompatibilita Xbox 360, EA Acess a Xbox Game Pass… V roce 2013 mě hodně nepříjemně šokoval Xbox One se spoustou nesmyslných věcí - povinný Kinect, nutné připojení k internetu, regionální omezení. Tehdejší konference Microsoftu byla fiask...

Deník hráče World of Warcraft (1)

Rozhodl jsem se, že pravidelně budu vydávat deníček o hře World of Warcraft. Pěkně od počátku až do konce. O této hře jsem slyšel už před mnoha a mnoha lety. Nejen v časopisech, ale i v televizních seriálech, jako je Jak jsem poznal vaši Matku nebo South-Park. Tato hra je stále velmi populární a prozatím nemá konkurenci. Samozřejmě je tu plno MMORPG titulů, mezi nejznámější patří Guild Wars, SWOTR, The Elder Scrolls Online nebo Metin 2. "Darku, zbláznil jsi se? WoW je hnus a kravina, je to ztráta času!" Hmm, vítejte kritici, vysvětlím vám, proč jsem si World of Warcraft tak oblíbil. První cesta k RPG FPS, sport, arkády... ani nedokážu vyjmenovat všechny typy her. Řekl jsem si, proč nezkusit MMORPG. Dlouho jsem nic nehrál a střílečky už mě přestaly bavit. Chvíli jsem zkoušel demo Army 2, ale to mi moc nevyhovovalo. Běhám sem a tam a hned umřu. To je teda úžasný. Bohužel jsem tedy odstoupil od hraní Army 2 a tím pádem i od DayZ, které jsem ani nezkoušel. Asi by mě to nebavi...

30 let časopisu Levelu: Můj herní průvodce od dětství až dodnes...

Časopis Level je fenoménem české herní scény už neuvěřitelných 30 let. Od svého vzniku v roce 1995 prošel mnoha změnami, krizemi i triumfy, které formovaly jeho současnou podobu. Pro mě osobně je Level srdeční záležitostí. Provázel mě od chvíle, kdy jsem jako kluk poprvé držel jeho číslo v ruce, až do dnešních dnů. Pojďme si společně připomenout jeho historii, klíčové momenty a jeho význam pro české hráče. Moje první setkání s Levelem Můj první časopis Level jsem držel v ruce v roce 2004. Bylo mi kolem třinácti let a v té době byl internet sice dostupný, ale ne všude a ne vždy. Herní časopisy měly obrovskou váhu, protože přinášely nejen recenze, ale i návody, novinky a někdy i plné hry na CD či DVD. Pamatuji si, jak jsem hltal každou stránku, fascinován nejen recenzemi her, ale i obsáhlými tématy a rozhovory s vývojáři. Střídavě jsem si kupoval i časopis Doupě, ale Level měl pro mě vždy něco navíc. Byla to kombinace skvělého psaní, kvalitních recenzí a samozřejmě příloh, které mě dokáz...

Polozapomenutelná starší hra Alien Breed 3D

Alien Breed 3D je herního žánru střílečky vydaná v roce 1995 vývojářem Team17 Software. Alien Breed 3D byla vynikající. Hrubá grafika mi nevadila. Dost se mi líbily zatopené prostory. Dokonce kámoš Jarda, který v té době nedal dopustit na DOOM, přiznal, že Alien Breed 3D má mnohem lepší atmosféru. Jak již každý dobře ví, Alien Breed 3D je střílečka z vlastního pohledu zasazena do stylového prostředí. Než dospějete ke zdárnému konci, musíte vyčistit šestnáct úrovní, které jsou zaneřáděni "unknown aliens". Všechny mise jsou tak realistické a geniální, že dokonale vytváří tu pravou atmosféru, při které tuhne krev v žilách. Všechny ty podvodní mise zatopené kanály, průsmyky, soutěsky, ohnivé pece a další slovy nepopsatelné času planety jsou navrženy do nejmenších detailů. Každá mise je jiného ražení. Některé úrovně jsou plné akce (The Countryard), jiné zase lehčích kulisáren (The Mines). V každém úrovni je vašim úkolem, nalézt potřebné klíče, které vám otevřou speciální dveře um...