Náruživý hráč (4): Outlast? Horší už to snad být nemůže

Po měsíční pauze je tu nový díl Náruživého hráče. Minule jsem vás informoval o koupi konzole, což si můžete přečíst zde. Minulým tématem byly krvavé vánoce, nyní se posuneme o kousek dál k hororové hře Outlast. Tuto hru snad s F.E.A.R. ani nelze srovnávat.

Hru začínáte jako novinář třímající v ruce dokumenty o tajném místě - blázinci, kam jste se vy, jako novinář, vydali pátrat. Na začátku samozřejmě máte pistoli...moment, vy žádnou nemáte! Dokonce nemáte ani lopatu, páčidlo či jakýkoliv jiný nástroj, s kterým můžete poupravit fasádu svým nepřátelům. Jediné co máte, je kamera a poznámky. Kamera naštěstí umí alespoň noční vidění. Na druhou stranu musíte ustavičně shánět nové baterky. Až se vám baterky vybijí, uvidíte kulový, a v noci vás někdo zaškrtí!




Jste prostý novinář, takže pokud nezvládnete otevřít bránu, budete to muset vzít okolo, třeba po žebříčku a dále oknem dovnitř. Co mě překvapilo je, že v blázinci žijí nemocná individua, psychopati, co celý den mlátí do zdi nebo koukají na na nějaký béčkový film na televizi nebo v kinosálu. Původně jsem čekal, že ti chudáci odtamtud utečou, nakonec je tam vývojáři nechali schválně trpět.



Hra má poměrně slušnou atmosféru, občas narazíte na kaluže krve, zbytky mrtvých těl poházené po zemi, různé čmáranice na zdi, nebo uslyšíte někoho volat o pomoc. Při hře mívám z těch zvuků husí kůži. Pokud po vás někdo jde, musíte se někde schovat, nejlépe pod postel, do šatny, skříňky, nebo do kanalizace. Hra je postavena na Unreal Engine 3 a má docela slušný příběh. Při hře se můžete pěkně zapotit a pořádně se polekat z těch nechutností, takže pozor.



Moje hodnocení: Často jsem se lekal, například při otevírání dveří nebo při nečekaném setkání s panem monstrem, kdy jsem nestihl otevřít dveře a on mě sprostě zabil. V tomto místě jsou zkrátka samé nechutné věci, kdybych byl já novinářem, vykašlal bych se na to, šel domů a zahrál si něco na PlayStation 4.

4/5 - Parádní hra! Ztráta jednoho bodu je zapříčiněna ne zcela dokonalým scénářem, a novinář není takový velký bojovník. Outlast bych zařadil asi mezi hororovou adventuru. Hra je perfektně graficky zpracovaná, ale má předvídatelný děj - najdi klíč, najdi kartu, jinou cestu do sprch, najdi dokumenty, atd.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Watch_Dogs: Jak se stát hackerem

Jedno vanilkové, prosím. Aneb pohled do historie World of WarCraft.

Deník hráče World of Warcraft (1)

Recenze konzole Xbox One S

Jak jsem dostal přístup do bety WoW: Warlords of Draenor...