FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn

Před nějakým časem se konzolovým hráčům PS4 naskytla možnost otestovat hru Final Fantasy XIV: A Realm Reborn. Mohli jsme vyzkoušet první verzi Bety, která byla dostupná pouze jeden týden. Za povšimnutí stálo hlavně zlepšení grafiky pro verzi PS4. Ačkoliv se jedná o MMORPG, což v kombinaci s konzolí příjde PCčkářům k smíchu (prý se to nedá hrát), tak musím říct, že se to hrálo velmi dobře. Akorát tedy musíte počítat s naroubováním spellů, což se trochu liší od PC.


V této první betě jsem nestihl dosáhnout nového levelu. Stejně mě předem varovali, že postava bude později smazána. Hru jsem hrál několik hodin a ukázalo se, že má ještě své mouchy. Než jsem mohl vytvořit postavu, musel jsem jí dát jméno a příjmení. V žádné jiné hře jsem to ještě neviděl, třeba World of Warcraft má jenom jedno jméno. Ve Final Fantasy XIV musí mít zkrátka oboje. Neměl jsem žádný nápad na jméno, nemohl jsem žádné vymyslet. Sakra! Je to přeci betaverze, tak je to snad jedno. Inu, jedno to bylo, ale já stejně strávil dalších 5 minut, než jsem přišel na pořádné jméno. Respektive jsem si ho trochu vypůjčil. Postava se jmenovala Arthascz Lodraemon (pro neznalé čtenáře, je to jméno postavy z World of Warcraft, postava Arthas Menethil a název území Lordaeron). S postavou jsem mohl dále provádět různé úpravy - velikost čichového a zrakového orgánu, nebo barva pleti pro více rasově orientované. Nakonec jsem vybral povolání - Warriora.


Hlavně, toto není klasické MMORPG - jedná se o (pro některé hráče neoblíbené) Japanese-RPG (zkratka JRPG). Mně osobně anime už nevadí, dokonce sleduji seriály Dragon Ball a Naruto. Asi jsem si na to zvykl. Hlavně pro PlayStation (Sony je Japonská firma) je spoustu japonských manga her. Někdy se stává, že se uchytí i mimo Japonsko, jako například v Evropě nebo Americe. V Japonsku je mango dost známé a oblíbené, ale jinde to tak tradiční není. Možná je někdo z vás zabouchnutý do anime stylu manga, jak je libo.


Na začátku hry je příběh (co jiného, že?)… ocitáte se v zemi Eorzea. Sedím naproti nějakému sedlákovi. Ten mi vypráví o minulosti a budoucnosti země a pak mi položí otázky - kdo jsem, kam a proč jdu. Trochu nevýhoda je, že postava moc nemluví (asi se stydí)- moc toho neuslyšíte, takže budete muset číst textové bubliny. Podle mě tvůrci necpali zvuky s komunikací obchodníka, vojáka atd. aby ušetřili pár gigabajtů dat a najmutí dabéra. V této hře jsem nestrávil tolik času, ale hra mě nutila studovat historii, postavy a kdovíco. Času na samotné hraní mi tedy tolik nezbylo, tak mě prosím nekamenujte. Sedlák se mě zeptal: “Do jakého města chceš?” Vybral jsem si Ul’dah, hlavní město. Jenže, co dál? Začal jsem se v hlavním městě rozkoukávat a podivil se, kolik hráčů se do tohoto města cpe. Musel jsem se hru naučit ovládat - pozor, hraji na joysticku Dualshock 4, nikoliv na klávesnici. Je to trochu nezvyk, ale po pár hodinách to jde už celkem bez problémů.


Jinak je to běžné MMORPG. Děláte pořád nějaké úkoly (questy), občas se objeví nějaký boss, jako je přerostlá žába, želvy, stromy apod. (někdo pustil uzdu fantazii). Doporučuji hrát s nějakým hráčem - sólovat se prostě nedá. Po zabití bosse (živočišného či rostlinného původu) dostanete různé bonusy, zlaťáky nebo itemy - klasika. Jako dopravní prostředek můžete použít třeba pštrosa. Nedávno jsem narazil na jednoho hráče, který měl velké žluté kuře. Přišlo mi to docela vtipné. Na konzoli PlayStation 4 se dá hrát celkem dost MMORPG. Pokud byste to ale brali jako náhradu World of Warcraft, tak s tím moc nepočítejte - akorát byste byli zklamáni. Tahle hra je taková… celkem nuda, ale pár hodin se tam vydržet dá. Final Fantasy XIV: A Realm Reborn jsem si vyzkoušel v betaverzi někdy během února. Ale nakonec mě to stejně nechytlo, finální verze vyžaduje měsíční poplatky a mně betatest stačil. Stát se betatesterem se určitě vyplatí!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Watch_Dogs: Jak se stát hackerem

Jedno vanilkové, prosím. Aneb pohled do historie World of WarCraft.

Recenze konzole Xbox One S

Deník hráče World of Warcraft (1)

Jak jsem dostal přístup do bety WoW: Warlords of Draenor...