Přeskočit na hlavní obsah

Proč nemám rád Google...

Dne 1.1.2007 jsem již používal Gmail účet, který nebyl přístupný veřejně pro všechny, ale jen pro ty, kteří obdrželi pozvánku. Chjo, tenkrát to byly jiné časy. Tenkrát mi Google přirostl k srdci. Dneska je vše jinak. Z Google se stal šmírovací moloch.

Uvedu pár svých důvodů, proč Google nemám rád. Žádám proto čtenáře, kteří jsou věrnými fanoušky této společnosti, aby článek raději ani nečetli. Děkuji.

1) Google+ je balast...
Sociální síť Google+ se objevila v roce 2011 a já ji hned začal používat. Vydržel jsem asi rok. Co mi nejvíc vadilo, bylo to, že se mi pořád nabízeli nový přátele (respektive, Google je nabízel). Já proti tomu nic nemám, jenže tyto kontakty vznikají postupnou mutací Google Kontaktů a Google+ do jednoho velkého, mrtvého organismu. Dnes už mám snad milion kontaktů. Jednou jsem potřeboval najít kamaráda a trvalo mi to asi 20 minut. Podle mě to nebyl dobrý nápad, nacpat Google+ a Google kontakty na jednu hromadu.

2) Kontakty a Lidé v Androidu…
Největší kravina co Google udělal. Vůbec nechápu smysl, proč mám obojí - Kontakty a ještě Lidé? Už si vůbec nepamatuji, kdy jsem naposledy použil Lidé (tedy přiznám se, párkrát jsem tam asi zabloudil). Kde soudruzi z Googlu udělali chybu? Lidé jsou totálně nepřehlední, matoucí a zabugovaní, nefunguje propojení s Twitterem a Facebookem a v aplikaci jsou zpřeházené přezdívky.




3) Nastavení a Nastavení Google…
Na Androidu jsem doposud nepochopil, proč máme Nastavení Google? Vždyť je tu Primární nastavení, kde můžeme nastavit mobilní sítě, snížení jasu a další věci, narozdíl od Nastavení Google, kde není skoro nic - pouze přihlášení, údaje a licence. Doteď jsem nebyl schopen smazat Nastavení Google. Člověk musí trpět nesmyslné aplikace jako Lidé, Nastavení Google, Picasa, Google+ a jiné.

4) Změna GUI
Google nám GUI neustále mění. Já byl zvyklý na Gmail rozhraní z roku 2011 a byl jsem s ním velice spokojený. O dva roky později jsem ale v Gmailu nebyl schopen najít, kde něco smažu, aktualizuji nebo kde vůbec najdu štítky. Musím hledat několik minut. Změnilo se i GUI na Androidu, které je nyní příšerné a chaotické. Máte okno a chcete zpátky? Musíte tlačítkem Zpět, které je jednou dole, podruhé nahoře nebo třeba vlevo. Bože, jednou tam, podruhé tamhle...Achjo každá aplikace se chová úplně jinak. Jak se v tom má člověk vůbec vyznat?




5) Papá slavný jabber friendly GTalk...přichází Hangouts
Stará dobrá oficiální aplikace GTalk byla úžasná. Byl jsem s ní úplně spokojený a používal ji prakticky denně. Jenže díky Google a Androidu 4.3 máte po GTalku. Přišel Hangouts, ano, ten Hangouts s příšerným GUI, kde ani nepoznáte, kdo je online! Dokonce ani nemůžu kontaktovat lidi, kteří používají jabber. Kvůli tomu jsem začal používat alternativní Xabber. Jenže to nebyla vůbec žádná sláva, jelikož mi to po třech hodinách sežralo baterii. Achjo, Google pohřbil legendární GTalk. Jsme tak nuceni používat alternativní aplikace, protože Hangouts jsou stále nepoužitelné.

6) Neodsouhlasil jste podmínky a my tě stále špehujeme…
Máte vypnuté GPS? Kdepak! Google na to z vysoka kašle. Jestli jste souhlasili nebo ne, špehováni budete stejně. Po roce používání Androidu jsem se zase jednou nas...štval, jelikož jsem zjistil, že na Google Mapách mám pěknou historii jak jsem chodil do školy, kde jsem byl na záchodě a bůhvíco... třeba dojíždění na chatu a zpátky. Já měl vypnuté GPS sakra! Hahaha, paranoici mají pravdu, neměl jsem se vůbec Google ďáblovi upisovat.



7) Čistý Android vás po roce a půl donutí koupit nový telefon!
Čistý Android mi alespoň vydržel o něco déle než levné (brandované) telefony s Androidem nacpaným od výrobce - TouchWiz, HTC hodiny apod… Kdybych byl o něco moudřejší, tak bych ani nemusel aktualizovat novější aplikace. Novější aplikace zlepšuje GUI, opravuje bugy ale taky žere více RAM. Pokud máte třeba 512MB RAM, tak máte smůlu, jelikož Vám telefon nevydrží ani týden. S čistým Androidem vám telefon vydrží tak 2 roky. Poté Google ukončí podporu, aplikace začnou být čím dál větším balastem, začnou trpět RAM nenažraností a váš Android se zblázní - zasekne se nebo se začne samovolně vypínat.

8) Gmail
Gmail jsem miloval spoustu let. Teď už ale ne. Google neustále mění rozhraní a já neustále musím hledat, kde je jaké nastavení. Nejhorší to mají ti, kteří mají pomalejší internet, třeba EDGE, tak pro ně se Gmail přepne na klasické rozhraní někdy z roku 2006. Jsou tu taky zbytečně nacpané Google+ statusy a objevují se tu nepříjemné reklamy Adsence. Google už ví, že jsem třeba minule hledal nějaký prášek, tak mi v Gmailu v levé liště zobrazí reklamu prášku proti bolesti hlavy!




9) DCMA, autorská práva a nesmyslná cenzura
To jsem zase jednou hledal oblíbenou písničky. Houby s octem, po najetí na stránku se dole objeví asi 7 nesmyslů o ochraně autorských práv DCMA. Kolik hovadin budu muset přečíst o údajném porušení práv DCMA? Zkusím další stránku a je to tady zase. Sakra, to si nemůžu zkusit poslechnout ani část písničky? Tohle je vážně šílený, Seznam.cz, Bing i DuckDuckGo jsou o hodně lepší než nový Google!

10) Hrome! Hrome! Google Chrome!
Prohlížeč Chrome jsem používal už někdy od roku 2008. Poslední dobou ale začínám být velmi nespokojený, hlavně proto, že se z Chrome stal největší žrout RAM paměti (ostatně jako většina Google aplikací). Dneska vám nestačí 2 GB RAM, pomalu ani ne 4 GB. Až se vám začne sekat počítač, koukněte se, kolik RAM žere Chrome (jsou to stovky až tisíce megabajtů). Dříve jsem vyvíjel aplikace pro Google Chrome, ale už to nedělám asi 3 roky, hlavně kvůli hnusnému a nepřehlednému Chrome Web Store. Dříve to bylo jiné, byl ještě docela přehledný a celkově to bylo sympatické. Dnes to nemá cenu komentovat. Google by měl najmout nějakého jiného designéra. S vývojem aplikací jsem skončil taky proto, že moje aplikace, opensource HTML5 klon Pacmana, byla stažena pro porušení práv společnosti Namco.

11) Reklama
Adsence snad zná každý, netřeba představovat. U Androidu se vám v 85% případů objeví reklamní banner. Nejhorší na tom je, že vám reklamy vytíže systém. Někdy se tomu prostě nevyhnete, některé aplikace si totiž nemůžete koupit, ani kdybyste chtěli. Nedávno Google změnil podmínky reklam Adsence. Pokud jste si zvykly na reklamní bannery, tak nyní si budete muset ještě zvykat na reklamy přes celý displej! Představte si, že máte nějakou hru. Po splnění levelu se vám přes celý displej objeví reklama, kterou musíte někde dole zavřít. Nejhorší je, když jste někde v metru a nemáte připojení k Internetu. To se vám pak celý Android může klidně zaseknout (hlavně u slabších smartphonů).




12) Google kupuje…
Poslední, nejhorší část. Google kupuje vše, nezávislými vývojáři počínaje a velkými firmami konče. Google koupil Youtube, Motorolu, Android a mnoho dalších věcí, které v některých případech nechá pohřbít (kvůli patentovým právům), nebo je přeprodá někomu jinému (třeba Motorola). V poslední době jsem měl vážně strach, že koupí i Twitch.tv. Nakonec ho koupil Amazon, což je menší zlo. Bylo to pro mě docela potěšující, neboť se Google stává nenažraným molochem.

Postupně asi přejdu na Outlook.com, OneDrive a Office 365 (snad do konce roku). Nedávno jsem na OneDrive dostal dalších 15 GB navíc, cože je oproti mému Google účtu 15 GB rozdíl. Věřím, že u Microsoftích služeb zůstanu. Dříve jsem ještě uvažoval nad Yahoo!, ale ten jsem později zamítl. Microsoft má přehledný Outlook.com, Office Online, Kalendáře atd. Nevidím tu žádnou reklamu, je to celé takové čistší, a takové to má být! Nechci se při práci dívat na nějakou reklamu. Moc dobře vím, že NSA má spadeno na velké firmy. Doufám ale, že se Microsoft rozhodne přestěhovat některé účty na evropské servery, až si Amerika zase bude žádat data jejich uživatelů.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Watch_Dogs: Jak se stát hackerem

Tuhle hru jsme si z obchodu přinášeli jako první a nutno říci, že s dost smíšenými pocity. Neměli jsme prakticky žádná očekávání a popravdě jsme si říkali ,,Ale co, snad to nebude tak zlý". A ono to zlý nebylo, naopak! Děj se hry se odehrává v americkém Chicagu. Město řídí systém CtOS - nejpokročilejší počítačová síť v Americe. Převezmete do rukou hlavního hrdinu, Aidena Pierce, bývalého zlodějíčka a gangstera, ale především zdatného hackera, který nežil zrovna růžovou a spořádanou minulostí. Díky tomu mu na záda dýchá pár rozzlobených nepřátel. To zapříčiní smrt jeho neteře. Z flashbacků se dozvídáme, že jeho neteř byla zabita ,,nepřáteli" při cestě autem právě s Aidenem. Tato událost donutí Aidena jednat a pomstít se všem, kteří jsou za smrt jeho neteře zodpovědní. S tím však moc pochopení nemá Aidenova sestra Nicky, která v pomstě nevidí žádné řešení a snaží se po smrti své dcery jít dál a začít žít, už kvůli jejímu synovi Jacksonovi. Aiden je však rozhodnutý jednat na...

Jedno vanilkové, prosím. Aneb pohled do historie World of WarCraft.

  Prolog “Huh, pání”, nese se právě místností ve které sedím při pomyšlení, že se po velmi dlouhé době vracím nejen k psaní samotného článku, ale dokonce k psaní článku o World of WarCraft. Mnozí mě znají pod přezdívkou Ahurmen, ve světě WoW dříve též jako Aszara, přičemž ve World of WarCraft jsem působil od roku 2006 až do vydání datadisku Mists of Pandaria v roce 2012, kdy jsem s WoW definitivně skončil. Býval jsem šéfredaktorem tehdy největší česko/slovenské fanstránky wowczsite.net, stvořil největší slovník zkratek, slov a pojmů používaných ve světě WoW - konkrétně slovník Nexus WoW, působil v guildě Aeria Gloris a nyní se s Vámi podělím o to, jaké to bylo na prvopočátku všeho. KAPITOLA 1. “Na to nemám...” V době, kdy byl World of WarCraft ještě poměrně čerstvou hrou, tak hodně z nás bylo ve věku, kdy jsme si jen tak nemohli dovolit pořídit si originální hru za 900Kč a už vůbec ne platit měsíční poplatky. “Tak já stáhnu WoWko někde z netu”, povídá mi kamarád se který...

Jak jsem dostal přístup do bety WoW: Warlords of Draenor...

Jednou Blizzard přišel s nápadem uspořádat týdenní “sbírání” uživatelů na sociální síti Twitter za účelem umožnit pár šťastlivcům přístup k betě World of Warcraft: Warlords of Draenor. Ten den jsem nic netušíc přišel domů, celý pomačkaný a utahaný. Celý týden jsme totiž měli náročnou práci, a to stěhování přes 30 kusů skříní a vymalování místnosti. Když jsem přišel domů, byla už noc. Přes moje vyčerpání a pozdní hodinu jsem se odhodlal zapnout PlayStation 4 a vesele hrát The Last of US Remastered. Ještě než jsem šel spát jsem si přečetl povídku o World of Warcraft z dob Vanillu, kterou sepsal kamarád Ahurmen. Byly asi 3 hodiny ráno, když mi začal vibrovat můj Samsung telefon. Po pár nadávkách (bylo už naštěstí po 10. hodině) jsem se podíval na displej. Byla tam notifikace… Twitter - soukromá zpráva od Blizzardu. Mžoural jsem očima a moc nechápal, proč mi ve 3 ráno píšou z Blizzardu. No, nejsem v Americe, tady je už pozdě, přečtu si to ráno.

Deník hráče World of Warcraft (1)

Rozhodl jsem se, že pravidelně budu vydávat deníček o hře World of Warcraft. Pěkně od počátku až do konce. O této hře jsem slyšel už před mnoha a mnoha lety. Nejen v časopisech, ale i v televizních seriálech, jako je Jak jsem poznal vaši Matku nebo South-Park. Tato hra je stále velmi populární a prozatím nemá konkurenci. Samozřejmě je tu plno MMORPG titulů, mezi nejznámější patří Guild Wars, SWOTR, The Elder Scrolls Online nebo Metin 2. "Darku, zbláznil jsi se? WoW je hnus a kravina, je to ztráta času!" Hmm, vítejte kritici, vysvětlím vám, proč jsem si World of Warcraft tak oblíbil. První cesta k RPG FPS, sport, arkády... ani nedokážu vyjmenovat všechny typy her. Řekl jsem si, proč nezkusit MMORPG. Dlouho jsem nic nehrál a střílečky už mě přestaly bavit. Chvíli jsem zkoušel demo Army 2, ale to mi moc nevyhovovalo. Běhám sem a tam a hned umřu. To je teda úžasný. Bohužel jsem tedy odstoupil od hraní Army 2 a tím pádem i od DayZ, které jsem ani nezkoušel. Asi by mě to nebavi...

Recenze konzole Xbox One S

Předchozí konzoli Sony PlayStation 4 jsem nedávno prodal. Nechci říkat, že byl vždycky PlayStation 4 nejlepší. Sony poslední dobou zařízlo PS Vita, PlayStation Now, nesmyslně zrušili výhodné služby. 2 roky jsem se velmi těšil na zpětnou kompatibilitu PlayStation 2 a 3 a nedočkal jsem se. Většina fanoušků by si to přála, jenže Sony tvrdí, že o to není zájem, přitom si mastí kapsy na remasterech her. Ze začátku bylo slibováno, že budeme moci hlasovat o hrách zdarma pro následující měsíc, nakonec to bylo pouze dvakrát a pak se na to zapomnělo. Dalším problémem je infrastruktura v Evropě, do které by mělo Sony investovat. Sliby chyby. S aktualizací firmwaru je na tom Xbox One lépe, u PlayStationu 4 vyjde nový firmware pouze jednou za půl roku. Zpětná kompatibilita Xbox 360, EA Acess a Xbox Game Pass… V roce 2013 mě hodně nepříjemně šokoval Xbox One se spoustou nesmyslných věcí - povinný Kinect, nutné připojení k internetu, regionální omezení. Tehdejší konference Microsoftu byla fiask...

30 let časopisu Levelu: Můj herní průvodce od dětství až dodnes...

Časopis Level je fenoménem české herní scény už neuvěřitelných 30 let. Od svého vzniku v roce 1995 prošel mnoha změnami, krizemi i triumfy, které formovaly jeho současnou podobu. Pro mě osobně je Level srdeční záležitostí. Provázel mě od chvíle, kdy jsem jako kluk poprvé držel jeho číslo v ruce, až do dnešních dnů. Pojďme si společně připomenout jeho historii, klíčové momenty a jeho význam pro české hráče. Moje první setkání s Levelem Můj první časopis Level jsem držel v ruce v roce 2004. Bylo mi kolem třinácti let a v té době byl internet sice dostupný, ale ne všude a ne vždy. Herní časopisy měly obrovskou váhu, protože přinášely nejen recenze, ale i návody, novinky a někdy i plné hry na CD či DVD. Pamatuji si, jak jsem hltal každou stránku, fascinován nejen recenzemi her, ale i obsáhlými tématy a rozhovory s vývojáři. Střídavě jsem si kupoval i časopis Doupě, ale Level měl pro mě vždy něco navíc. Byla to kombinace skvělého psaní, kvalitních recenzí a samozřejmě příloh, které mě dokáz...

Co se pokazilo? Proč Xbox One a Series X nedokázaly navázat na úspěch Xbox 360

Xbox 360 je pro mnoho hráčů dodnes ikonickou konzolí, která zanechala nezapomenutelný otisk v herním průmyslu. Když jsem se na ni začal zaměřovat, uvědomil jsem si, jak hluboko se zapsala do historie a proč její následovníci, jako Xbox One nebo Series X, již nedokázali zopakovat její úspěch. Xbox 360: Revoluční konzole Když Xbox 360 v roce 2005 dorazil na trh, přinesl s sebou něco zcela nového a jedinečného. Microsoft se poučil z chyb původního Xboxu a s Xboxem 360 vsadil na silnou herní knihovnu, online služby a technické inovace, které nastavily nové standardy pro herní průmysl. Hry jako Halo 3, Gears of War, Mass Effect a Elder Scrolls: Oblivion patří dodnes mezi legendy, které hráčům poskytly nezapomenutelné zážitky. Jedním z klíčových prvků úspěchu Xboxu 360 byla služba Xbox Live. Byla to jedna z prvních platforem, která opravdu popularizovala online hraní na konzolích, a to i přesto, že hráči museli platit roční poplatek. Xbox Live přinesl nejen multiplayerové zážitky, ale také s...