Proč nemám rád Google...

Dne 1.1.2007 jsem již používal Gmail účet, který nebyl přístupný veřejně pro všechny, ale jen pro ty, kteří obdrželi pozvánku. Chjo, tenkrát to byly jiné časy. Tenkrát mi Google přirostl k srdci. Dneska je vše jinak. Z Google se stal šmírovací moloch.

Uvedu pár svých důvodů, proč Google nemám rád. Žádám proto čtenáře, kteří jsou věrnými fanoušky této společnosti, aby článek raději ani nečetli. Děkuji.

1) Google+ je balast...
Sociální síť Google+ se objevila v roce 2011 a já ji hned začal používat. Vydržel jsem asi rok. Co mi nejvíc vadilo, bylo to, že se mi pořád nabízeli nový přátele (respektive, Google je nabízel). Já proti tomu nic nemám, jenže tyto kontakty vznikají postupnou mutací Google Kontaktů a Google+ do jednoho velkého, mrtvého organismu. Dnes už mám snad milion kontaktů. Jednou jsem potřeboval najít kamaráda a trvalo mi to asi 20 minut. Podle mě to nebyl dobrý nápad, nacpat Google+ a Google kontakty na jednu hromadu.

2) Kontakty a Lidé v Androidu…
Největší kravina co Google udělal. Vůbec nechápu smysl, proč mám obojí - Kontakty a ještě Lidé? Už si vůbec nepamatuji, kdy jsem naposledy použil Lidé (tedy přiznám se, párkrát jsem tam asi zabloudil). Kde soudruzi z Googlu udělali chybu? Lidé jsou totálně nepřehlední, matoucí a zabugovaní, nefunguje propojení s Twitterem a Facebookem a v aplikaci jsou zpřeházené přezdívky.




3) Nastavení a Nastavení Google…
Na Androidu jsem doposud nepochopil, proč máme Nastavení Google? Vždyť je tu Primární nastavení, kde můžeme nastavit mobilní sítě, snížení jasu a další věci, narozdíl od Nastavení Google, kde není skoro nic - pouze přihlášení, údaje a licence. Doteď jsem nebyl schopen smazat Nastavení Google. Člověk musí trpět nesmyslné aplikace jako Lidé, Nastavení Google, Picasa, Google+ a jiné.

4) Změna GUI
Google nám GUI neustále mění. Já byl zvyklý na Gmail rozhraní z roku 2011 a byl jsem s ním velice spokojený. O dva roky později jsem ale v Gmailu nebyl schopen najít, kde něco smažu, aktualizuji nebo kde vůbec najdu štítky. Musím hledat několik minut. Změnilo se i GUI na Androidu, které je nyní příšerné a chaotické. Máte okno a chcete zpátky? Musíte tlačítkem Zpět, které je jednou dole, podruhé nahoře nebo třeba vlevo. Bože, jednou tam, podruhé tamhle...Achjo každá aplikace se chová úplně jinak. Jak se v tom má člověk vůbec vyznat?




5) Papá slavný jabber friendly GTalk...přichází Hangouts
Stará dobrá oficiální aplikace GTalk byla úžasná. Byl jsem s ní úplně spokojený a používal ji prakticky denně. Jenže díky Google a Androidu 4.3 máte po GTalku. Přišel Hangouts, ano, ten Hangouts s příšerným GUI, kde ani nepoznáte, kdo je online! Dokonce ani nemůžu kontaktovat lidi, kteří používají jabber. Kvůli tomu jsem začal používat alternativní Xabber. Jenže to nebyla vůbec žádná sláva, jelikož mi to po třech hodinách sežralo baterii. Achjo, Google pohřbil legendární GTalk. Jsme tak nuceni používat alternativní aplikace, protože Hangouts jsou stále nepoužitelné.

6) Neodsouhlasil jste podmínky a my tě stále špehujeme…
Máte vypnuté GPS? Kdepak! Google na to z vysoka kašle. Jestli jste souhlasili nebo ne, špehováni budete stejně. Po roce používání Androidu jsem se zase jednou nas...štval, jelikož jsem zjistil, že na Google Mapách mám pěknou historii jak jsem chodil do školy, kde jsem byl na záchodě a bůhvíco... třeba dojíždění na chatu a zpátky. Já měl vypnuté GPS sakra! Hahaha, paranoici mají pravdu, neměl jsem se vůbec Google ďáblovi upisovat.



7) Čistý Android vás po roce a půl donutí koupit nový telefon!
Čistý Android mi alespoň vydržel o něco déle než levné (brandované) telefony s Androidem nacpaným od výrobce - TouchWiz, HTC hodiny apod… Kdybych byl o něco moudřejší, tak bych ani nemusel aktualizovat novější aplikace. Novější aplikace zlepšuje GUI, opravuje bugy ale taky žere více RAM. Pokud máte třeba 512MB RAM, tak máte smůlu, jelikož Vám telefon nevydrží ani týden. S čistým Androidem vám telefon vydrží tak 2 roky. Poté Google ukončí podporu, aplikace začnou být čím dál větším balastem, začnou trpět RAM nenažraností a váš Android se zblázní - zasekne se nebo se začne samovolně vypínat.

8) Gmail
Gmail jsem miloval spoustu let. Teď už ale ne. Google neustále mění rozhraní a já neustále musím hledat, kde je jaké nastavení. Nejhorší to mají ti, kteří mají pomalejší internet, třeba EDGE, tak pro ně se Gmail přepne na klasické rozhraní někdy z roku 2006. Jsou tu taky zbytečně nacpané Google+ statusy a objevují se tu nepříjemné reklamy Adsence. Google už ví, že jsem třeba minule hledal nějaký prášek, tak mi v Gmailu v levé liště zobrazí reklamu prášku proti bolesti hlavy!




9) DCMA, autorská práva a nesmyslná cenzura
To jsem zase jednou hledal oblíbenou písničky. Houby s octem, po najetí na stránku se dole objeví asi 7 nesmyslů o ochraně autorských práv DCMA. Kolik hovadin budu muset přečíst o údajném porušení práv DCMA? Zkusím další stránku a je to tady zase. Sakra, to si nemůžu zkusit poslechnout ani část písničky? Tohle je vážně šílený, Seznam.cz, Bing i DuckDuckGo jsou o hodně lepší než nový Google!

10) Hrome! Hrome! Google Chrome!
Prohlížeč Chrome jsem používal už někdy od roku 2008. Poslední dobou ale začínám být velmi nespokojený, hlavně proto, že se z Chrome stal největší žrout RAM paměti (ostatně jako většina Google aplikací). Dneska vám nestačí 2 GB RAM, pomalu ani ne 4 GB. Až se vám začne sekat počítač, koukněte se, kolik RAM žere Chrome (jsou to stovky až tisíce megabajtů). Dříve jsem vyvíjel aplikace pro Google Chrome, ale už to nedělám asi 3 roky, hlavně kvůli hnusnému a nepřehlednému Chrome Web Store. Dříve to bylo jiné, byl ještě docela přehledný a celkově to bylo sympatické. Dnes to nemá cenu komentovat. Google by měl najmout nějakého jiného designéra. S vývojem aplikací jsem skončil taky proto, že moje aplikace, opensource HTML5 klon Pacmana, byla stažena pro porušení práv společnosti Namco.

11) Reklama
Adsence snad zná každý, netřeba představovat. U Androidu se vám v 85% případů objeví reklamní banner. Nejhorší na tom je, že vám reklamy vytíže systém. Někdy se tomu prostě nevyhnete, některé aplikace si totiž nemůžete koupit, ani kdybyste chtěli. Nedávno Google změnil podmínky reklam Adsence. Pokud jste si zvykly na reklamní bannery, tak nyní si budete muset ještě zvykat na reklamy přes celý displej! Představte si, že máte nějakou hru. Po splnění levelu se vám přes celý displej objeví reklama, kterou musíte někde dole zavřít. Nejhorší je, když jste někde v metru a nemáte připojení k Internetu. To se vám pak celý Android může klidně zaseknout (hlavně u slabších smartphonů).




12) Google kupuje…
Poslední, nejhorší část. Google kupuje vše, nezávislými vývojáři počínaje a velkými firmami konče. Google koupil Youtube, Motorolu, Android a mnoho dalších věcí, které v některých případech nechá pohřbít (kvůli patentovým právům), nebo je přeprodá někomu jinému (třeba Motorola). V poslední době jsem měl vážně strach, že koupí i Twitch.tv. Nakonec ho koupil Amazon, což je menší zlo. Bylo to pro mě docela potěšující, neboť se Google stává nenažraným molochem.

Postupně asi přejdu na Outlook.com, OneDrive a Office 365 (snad do konce roku). Nedávno jsem na OneDrive dostal dalších 15 GB navíc, cože je oproti mému Google účtu 15 GB rozdíl. Věřím, že u Microsoftích služeb zůstanu. Dříve jsem ještě uvažoval nad Yahoo!, ale ten jsem později zamítl. Microsoft má přehledný Outlook.com, Office Online, Kalendáře atd. Nevidím tu žádnou reklamu, je to celé takové čistší, a takové to má být! Nechci se při práci dívat na nějakou reklamu. Moc dobře vím, že NSA má spadeno na velké firmy. Doufám ale, že se Microsoft rozhodne přestěhovat některé účty na evropské servery, až si Amerika zase bude žádat data jejich uživatelů.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Watch_Dogs: Jak se stát hackerem

Jedno vanilkové, prosím. Aneb pohled do historie World of WarCraft.

Recenze konzole Xbox One S

Deník hráče World of Warcraft (1)

Jak jsem dostal přístup do bety WoW: Warlords of Draenor...