Proč nehraju AssaultCube

Poté, co jsem přestal hrát Call of Duty 2, jsem chvíli zkoušel Counter Strike 1.6. To mě moc nechytlo - nutno podotknout, že jsem měl pirátskou non-steam verzi, která se občas chovala jako adware (zobrazovali se nahé holky, reklamy na viagru atd). Po nějaké době jsem ho smazal. Poté jsem zkusil ActionCube. Vývojáři byli vyzváni ke změně názvu, neboť se často pletl s ActionQuake. Nakonec se hlavní vývojáři, Adrian a makkE, rozhodli název změnit na AssaultCube s příchodem revoluční verze 1.0!


AssaultCube v1.0 byla skvělá zábava. Hrálo opravdu hodně hráčů, navíc s verzí 1.0 přišly velké změny - srovnávací skóre pro týmy, nové zbraně. Vznikla také veliká základna fanoušků, které předělávaly známé map z Call of Duty nebo Counter Strike 1.6 do AssaultCube, takže jste mohli hrát na mapách jako ac_dust2, ac_toujane, ac_saint-lo, atd. Alien (český hráč) se podílel tvorbou v našem klanu Czech/Slovakia, o který byl s verzí 1.0 vyšší zájem. Hráčů přibývalo, měli jsme tam příjemné prostředí, pořád jsme hráli, ale hlavně vytvářeli nové mapy. V roce 2008 byla vytvořena mapa EzJemVille - byla to největší mapa, kterou jsem v AssaultCube hrál (zvlášť vhodná pro snipery). Na serveru se tato mapa hrála skoro pořád. AssaultCube 1.0 se opravdu povedlo. Jenže nových featur a map neustále přibývalo, portovali se další mapy z Counter Strike 1.6, přibyly ale také nové zbraně a překlady! Adrian a makkE z toho byli na mrtvici - byli časově zaneprázdněni, jejich server byl skoro usmažen a kvůli ohromnému zájmu hráčů začal lagovat. Hráči také začali na mapě EzJemVille používat cheaty. Oba vývojáři hledali nějakého nástupce, který by po nich převzal vývoj AssaultCube. Tímto nástupcem byl RandumKiwi. Byl to tak trochu diktátor, který se rozhodl AssaultCube zničit. Přišla verze 1.1, kde se začalo se všechno omezovat. Ani mapy z v1.0 v nové verzi nefungovaly. RandumKiwi se rozhodl, že omezí velikost mapy na 4x4 až 16x16. Alien začal nadávat jako pes, nasral se, protože jeho čas s tvorbou map přišel vniveč, rozloučil se a odešel z komunity.


Začal se také omezovat maximální počet hráčů na serveru. Ještě v roce 2009 si pamatuji, že server z Francie jako jediný proovzoval non-stop mapu ac_dust2. Tam hrálo přes 64 hráčů! RandumKiwi toto však omezil na pouhých 21 hráčů. To spoustu hráčů AssaultCube zklamalo, včetně mě.


Teď se AssaultCube aktualizuje přibližně každé čtyři roky. Hráči tam ale v podstatě vůbec nechodí. Když jsem se teď díval na poslední verzi AssaultCube, tak na serveru hrálo průměrně 50 hráčů. Ve verzi 1.0 jich ale bylo minimálně 2x více. Klany se rozpadly, mapy skoro nikdo nedělá. To vše kvůli nesmyslné politice RandumKiwi, který všechno totálně zničil. AssaultCube mohlo být legendou. Hře se bohužel od té doby nedaří. Dříve bylo jedno, jak často kdo hraje, důležitá byla komunita a základna fanoušků. Zdá se mi skoro neuvěřitelné, že jsem s AssaultCube strávil necelých 5 let - od roku 2008 do 2012, kdy jsem se rozhodl se vším seknout. Škoda, dříve jsem AssaultCube věnoval hodně času - přispíval jsem svými nápady, tvořil komunitu s hráči z GEMA (jump, skákání - cílem je dostat se pomocí šikovnosti a chytrosti do cíle) a tvořil jsem mapy: ac_pyramide, ac_sniper-arena, ac_louby, ac_arenaHL2, ac_strike45. Znal jsem ve hře spousty hráčů, se kterými bylo spoustu zábavy, kteří se ale bohužel ve hře už neukáží. Mám dát AssaultCube ještě šanci? Ne, já už se nevrátím!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Watch_Dogs: Jak se stát hackerem

Jedno vanilkové, prosím. Aneb pohled do historie World of WarCraft.

Recenze konzole Xbox One S

Deník hráče World of Warcraft (1)

Jak jsem dostal přístup do bety WoW: Warlords of Draenor...