Přeskočit na hlavní obsah

Polozapomenutelná starší hra Alien Breed 3D

Alien Breed 3D je herního žánru střílečky vydaná v roce 1995 vývojářem Team17 Software. Alien Breed 3D byla vynikající. Hrubá grafika mi nevadila. Dost se mi líbily zatopené prostory. Dokonce kámoš Jarda, který v té době nedal dopustit na DOOM, přiznal, že Alien Breed 3D má mnohem lepší atmosféru. Jak již každý dobře ví, Alien Breed 3D je střílečka z vlastního pohledu zasazena do stylového prostředí. Než dospějete ke zdárnému konci, musíte vyčistit šestnáct úrovní, které jsou zaneřáděni "unknown aliens". Všechny mise jsou tak realistické a geniální, že dokonale vytváří tu pravou atmosféru, při které tuhne krev v žilách. Všechny ty podvodní mise zatopené kanály, průsmyky, soutěsky, ohnivé pece a další slovy nepopsatelné času planety jsou navrženy do nejmenších detailů. Každá mise je jiného ražení. Některé úrovně jsou plné akce (The Countryard), jiné zase lehčích kulisáren (The Mines). V každém úrovni je vašim úkolem, nalézt potřebné klíče, které vám otevřou speciální dveře umožňující vstup do dalších částí obrovského komplexu pater. Nakonec otevřete poslední dveře a odblokujete tlačítka potřebná k otevření exitu. K tomu vám dopomůže několik barevně rozdílných klíčů.

Každopádně hlavní část hry tvoří akce. Akce v Alien Breed3D je naprosto originální a plná grád. Na rozdíl od stupidních přestřelek typu Gloom, je Alien Breed 3D něco extra. Například se dostanete do levelu, skládajícího se z několika pater nad sebou, ve kterých je možné se volně pohybovat. Můžete tedy ze shora sestřelovat slizké vetřelce, ostřelovat granáty do temných chod, nižších sálů a místností. Nebo se musíte dostat přes prohlubeň na druhou stranu a jedená cesta vede přes zamořené území, které je plné bastardních zrůd. V této situaci si vezmete granátomet a pošlete pár průzkumných střel do zaneřáděného území. Pak si granátomet schováte zpět do ruksaku a vytáhnete dvouhlavňovou brokovnici, se kterou rozstřílíte zbylé vetřelce na "cucky". No prostě, každý kdo hrál Hired Guns ví o čem je řeč.



Další část bych chtěl věnovat zbraním. Jsou vskutku pěkné a dovytváří ten správný pocit, který potká každého hráče Alien Breed 3D. Během plnění misí narazíte na osm odlišných zbraní. První zbraň jenž vlastníte u sebe je Pulse Rifle. V prvních levelech je docela spolehlivá, ale v pozdější úrovních je absolutně nedostačující. Po čase naleznete Shotgun (má nejoblíbenější). Ten je velmi účinný při střelbě zblízka. Pak se vám do ruky dostane Plasma Gun. Je sice účinný ale velmi pomalý.
Doporučuji ho při hromadné akci. Další dvě zbraně jsou Grenade Launcher a Rocket Launcher. T jsou nejsilnější a jejich kombinací dosáhnete vysokých účinků. Používám je při střelbě do temných chodeb a sálů. O dalších se raději nebudu zmiňovat, jelikož vám nechci kazit ten dobrý pocit při nalezení nové zbraně. Efektivně působí i odchod vetřelce do věčných lovišť. Nejraději používám brokovnici. Vždy zamířím na nebezpečný objekt a vystřelím. Náhle zaslechnu smrtelný výkřik nepřítelova hlava se oddělí od těla a padne jako pytel brambor opodál. No len si to zkuste představit, když vletíte do místnosti plné vetřelců, váš ukazováček křečovitě tiskne klávesu Alt a zvuk brokovnice se mísí s křikem a zvukem, který zaslechnete při dopadu hlavy na podlahu. Panečku to je rozkoš. To jsou ty pravé orgie, po kterých prohnul každý pařan. Navíc se Alien Breed 3D neskládá jen z čisté akce. V některých úrovních musíte strategicky přemýšlet a taktizovat. Nejednou budete muset použít běh nebo krčení. Tohle všechno si musíte prostě vyzkoušet na vlastní kůži (pak si o tom popovídáme). Dalším plusem celé hry jsou schody. Budete vybíhat schody, sbíhat schody, běhat po točených schodištích atd. Narozdíl od plochého Glooma je to opravdu změna k lepšímu. Hlavním důvodem proč Alien Breed 3D tak super je potenciální hratelnost. Nyní, když už jsem všech šestnáct misí prošel, se stále vracím do již prozkoumaných úrovní a stále bloudím. Když ukončíte misi, vypíše se vám kód, ve kterém jsou zafixovány zbraně, stav nábojů a vaše životní síla.

Zpracování
Alien Breed 3D je skutečný zázrak. Každá ze šestnácti úrovní má zcela jiný ráz. Navíc Alien Breed 3D nabízí vše na co jsme čekali: simulaci chůze, krev, nehybná těla, zbraň před sebou, inteligentní vetřelce, konfigurovatelnou klávesnici, síťovou podporu, kooperativ, explodující sudy, napínavou akci, strach a depresi z neznáma a mnoho jiných důvodů, kvůli kterým byste si měli hru pořídit. Grafika je sice zpočátku velmi hrubá, ale po prvních levelech si ji zamilujete. Na běžných AGA Amigách je scrolling trochu škubavý, ale z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že aby byl pohyb plynulý, stačí Fast RAM nebo v lepším případě turbokarta. Jestliže se vám bude chůze zdát pomalá, stačí si navolit detaily k lepšímu. S hudbou a zvuky je to trochu slabší, ale atmosféru dokreslují na jedničku (prostorový zvuk, zvuk při chůzi po vodě, zvuk výtahů a dveří). 3D systém zde použitý je vypracován, až k samé hranici možností Amigy 1200. A to vše naleznete na pěti disketách. Navíc CD32 verze bude o pár levelů delší a zvuková stránka bude variabilnější. Málem bych zapomněl na ovládání, které je buďto klávesnicové, joystickové nebo joypadové. Já osobně preferuji klávesnici. Chyby jsem žádné nenašel a pokud jsou, tak jsem si jich nevšiml, protože nejsou tak markantní.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Watch_Dogs: Jak se stát hackerem

Tuhle hru jsme si z obchodu přinášeli jako první a nutno říci, že s dost smíšenými pocity. Neměli jsme prakticky žádná očekávání a popravdě jsme si říkali ,,Ale co, snad to nebude tak zlý". A ono to zlý nebylo, naopak! Děj se hry se odehrává v americkém Chicagu. Město řídí systém CtOS - nejpokročilejší počítačová síť v Americe. Převezmete do rukou hlavního hrdinu, Aidena Pierce, bývalého zlodějíčka a gangstera, ale především zdatného hackera, který nežil zrovna růžovou a spořádanou minulostí. Díky tomu mu na záda dýchá pár rozzlobených nepřátel. To zapříčiní smrt jeho neteře. Z flashbacků se dozvídáme, že jeho neteř byla zabita ,,nepřáteli" při cestě autem právě s Aidenem. Tato událost donutí Aidena jednat a pomstít se všem, kteří jsou za smrt jeho neteře zodpovědní. S tím však moc pochopení nemá Aidenova sestra Nicky, která v pomstě nevidí žádné řešení a snaží se po smrti své dcery jít dál a začít žít, už kvůli jejímu synovi Jacksonovi. Aiden je však rozhodnutý jednat na...

Jedno vanilkové, prosím. Aneb pohled do historie World of WarCraft.

  Prolog “Huh, pání”, nese se právě místností ve které sedím při pomyšlení, že se po velmi dlouhé době vracím nejen k psaní samotného článku, ale dokonce k psaní článku o World of WarCraft. Mnozí mě znají pod přezdívkou Ahurmen, ve světě WoW dříve též jako Aszara, přičemž ve World of WarCraft jsem působil od roku 2006 až do vydání datadisku Mists of Pandaria v roce 2012, kdy jsem s WoW definitivně skončil. Býval jsem šéfredaktorem tehdy největší česko/slovenské fanstránky wowczsite.net, stvořil největší slovník zkratek, slov a pojmů používaných ve světě WoW - konkrétně slovník Nexus WoW, působil v guildě Aeria Gloris a nyní se s Vámi podělím o to, jaké to bylo na prvopočátku všeho. KAPITOLA 1. “Na to nemám...” V době, kdy byl World of WarCraft ještě poměrně čerstvou hrou, tak hodně z nás bylo ve věku, kdy jsme si jen tak nemohli dovolit pořídit si originální hru za 900Kč a už vůbec ne platit měsíční poplatky. “Tak já stáhnu WoWko někde z netu”, povídá mi kamarád se který...

Jak jsem dostal přístup do bety WoW: Warlords of Draenor...

Jednou Blizzard přišel s nápadem uspořádat týdenní “sbírání” uživatelů na sociální síti Twitter za účelem umožnit pár šťastlivcům přístup k betě World of Warcraft: Warlords of Draenor. Ten den jsem nic netušíc přišel domů, celý pomačkaný a utahaný. Celý týden jsme totiž měli náročnou práci, a to stěhování přes 30 kusů skříní a vymalování místnosti. Když jsem přišel domů, byla už noc. Přes moje vyčerpání a pozdní hodinu jsem se odhodlal zapnout PlayStation 4 a vesele hrát The Last of US Remastered. Ještě než jsem šel spát jsem si přečetl povídku o World of Warcraft z dob Vanillu, kterou sepsal kamarád Ahurmen. Byly asi 3 hodiny ráno, když mi začal vibrovat můj Samsung telefon. Po pár nadávkách (bylo už naštěstí po 10. hodině) jsem se podíval na displej. Byla tam notifikace… Twitter - soukromá zpráva od Blizzardu. Mžoural jsem očima a moc nechápal, proč mi ve 3 ráno píšou z Blizzardu. No, nejsem v Americe, tady je už pozdě, přečtu si to ráno.

Deník hráče World of Warcraft (1)

Rozhodl jsem se, že pravidelně budu vydávat deníček o hře World of Warcraft. Pěkně od počátku až do konce. O této hře jsem slyšel už před mnoha a mnoha lety. Nejen v časopisech, ale i v televizních seriálech, jako je Jak jsem poznal vaši Matku nebo South-Park. Tato hra je stále velmi populární a prozatím nemá konkurenci. Samozřejmě je tu plno MMORPG titulů, mezi nejznámější patří Guild Wars, SWOTR, The Elder Scrolls Online nebo Metin 2. "Darku, zbláznil jsi se? WoW je hnus a kravina, je to ztráta času!" Hmm, vítejte kritici, vysvětlím vám, proč jsem si World of Warcraft tak oblíbil. První cesta k RPG FPS, sport, arkády... ani nedokážu vyjmenovat všechny typy her. Řekl jsem si, proč nezkusit MMORPG. Dlouho jsem nic nehrál a střílečky už mě přestaly bavit. Chvíli jsem zkoušel demo Army 2, ale to mi moc nevyhovovalo. Běhám sem a tam a hned umřu. To je teda úžasný. Bohužel jsem tedy odstoupil od hraní Army 2 a tím pádem i od DayZ, které jsem ani nezkoušel. Asi by mě to nebavi...

Recenze konzole Xbox One S

Předchozí konzoli Sony PlayStation 4 jsem nedávno prodal. Nechci říkat, že byl vždycky PlayStation 4 nejlepší. Sony poslední dobou zařízlo PS Vita, PlayStation Now, nesmyslně zrušili výhodné služby. 2 roky jsem se velmi těšil na zpětnou kompatibilitu PlayStation 2 a 3 a nedočkal jsem se. Většina fanoušků by si to přála, jenže Sony tvrdí, že o to není zájem, přitom si mastí kapsy na remasterech her. Ze začátku bylo slibováno, že budeme moci hlasovat o hrách zdarma pro následující měsíc, nakonec to bylo pouze dvakrát a pak se na to zapomnělo. Dalším problémem je infrastruktura v Evropě, do které by mělo Sony investovat. Sliby chyby. S aktualizací firmwaru je na tom Xbox One lépe, u PlayStationu 4 vyjde nový firmware pouze jednou za půl roku. Zpětná kompatibilita Xbox 360, EA Acess a Xbox Game Pass… V roce 2013 mě hodně nepříjemně šokoval Xbox One se spoustou nesmyslných věcí - povinný Kinect, nutné připojení k internetu, regionální omezení. Tehdejší konference Microsoftu byla fiask...

30 let časopisu Levelu: Můj herní průvodce od dětství až dodnes...

Časopis Level je fenoménem české herní scény už neuvěřitelných 30 let. Od svého vzniku v roce 1995 prošel mnoha změnami, krizemi i triumfy, které formovaly jeho současnou podobu. Pro mě osobně je Level srdeční záležitostí. Provázel mě od chvíle, kdy jsem jako kluk poprvé držel jeho číslo v ruce, až do dnešních dnů. Pojďme si společně připomenout jeho historii, klíčové momenty a jeho význam pro české hráče. Moje první setkání s Levelem Můj první časopis Level jsem držel v ruce v roce 2004. Bylo mi kolem třinácti let a v té době byl internet sice dostupný, ale ne všude a ne vždy. Herní časopisy měly obrovskou váhu, protože přinášely nejen recenze, ale i návody, novinky a někdy i plné hry na CD či DVD. Pamatuji si, jak jsem hltal každou stránku, fascinován nejen recenzemi her, ale i obsáhlými tématy a rozhovory s vývojáři. Střídavě jsem si kupoval i časopis Doupě, ale Level měl pro mě vždy něco navíc. Byla to kombinace skvělého psaní, kvalitních recenzí a samozřejmě příloh, které mě dokáz...

Co se pokazilo? Proč Xbox One a Series X nedokázaly navázat na úspěch Xbox 360

Xbox 360 je pro mnoho hráčů dodnes ikonickou konzolí, která zanechala nezapomenutelný otisk v herním průmyslu. Když jsem se na ni začal zaměřovat, uvědomil jsem si, jak hluboko se zapsala do historie a proč její následovníci, jako Xbox One nebo Series X, již nedokázali zopakovat její úspěch. Xbox 360: Revoluční konzole Když Xbox 360 v roce 2005 dorazil na trh, přinesl s sebou něco zcela nového a jedinečného. Microsoft se poučil z chyb původního Xboxu a s Xboxem 360 vsadil na silnou herní knihovnu, online služby a technické inovace, které nastavily nové standardy pro herní průmysl. Hry jako Halo 3, Gears of War, Mass Effect a Elder Scrolls: Oblivion patří dodnes mezi legendy, které hráčům poskytly nezapomenutelné zážitky. Jedním z klíčových prvků úspěchu Xboxu 360 byla služba Xbox Live. Byla to jedna z prvních platforem, která opravdu popularizovala online hraní na konzolích, a to i přesto, že hráči museli platit roční poplatek. Xbox Live přinesl nejen multiplayerové zážitky, ale také s...