Přeskočit na hlavní obsah

Starquake: Nezapomenutelná cesta plošinovým bludištěm

Starquake je dvourozměrná plošinová bludišťovka, kterou napsali Dave Collins a Stephen Crow a publikovala ji softwarová společnost Bubble Bus. Hra byla vydána v roce 1985 pro různé platformy včetně Commodore 64 (1984), MSX, ZX Spectrum, Amstrad CPC, Atari XL (vše 1985), Acorn BBC model B, IBM PC kompatibilní počítače a Atari ST (obě v roce 1988). Verze pro Amigu byla plánovaná na rok 1991, ale nikdy nevyšla.

Hráč ovládá postavičku zvanou BLOB (z anglického “Bio-Logically Operated Being” – bio-logicky ovládaná bytost), jejíž kosmická loď havarovala na neznámé planetě. Havárie poškodila jádro této planety a úkolem hráče je nalézt jednotlivé součásti jádra, které jsou rozházené po planetě, a spravit ho, než exploduje. Obyvatelům planety se přítomnost hlavního hrdiny nelíbí a snaží se ho zabít.

Hra Starquake má několik vlastností, které ji odlišují od ostatních plošinových her své doby:

1. Rozsáhlý herní svět: Hráč má k dispozici rozsáhlou mapu s různými místnostmi, které je potřeba prozkoumat. Každá místnost má svou unikátní atmosféru a překážky, které hráče udržují ve střehu.
2. Logické prvky: Kromě akční složky obsahuje hra také logické úkoly a hádanky, které je nutné vyřešit pro postup ve hře. Tyto prvky zajišťují, že hra není pouze o rychlých reflexech, ale také o strategickém myšlení.
3. Unikátní herní mechaniky: Hra nabízí různé dopravní prostředky a teleportační zařízení, která pomáhají hráči pohybovat se rychleji po herním světě. Tato mechanika přidává do hry další rozměr a umožňuje hráči objevovat nové způsoby, jak se pohybovat a překonávat překážky.
4. Interakce s prostředím: Hráč musí sbírat různé předměty a používat je ve správný čas a na správném místě, aby dosáhl svého cíle. Každý předmět má svůj specifický účel a hráč musí pečlivě zvažovat, kdy a kde ho použije.

Pohyb ve hře
Existuje mnoho způsobů, jak s postavičkou BLOB pohybovat:

Běh: BLOB se umí pohybovat relativně rychle, což je základem pro průzkum herního světa.
Vznášení: Na předem definovaných místech se nacházejí podložky, pomocí kterých se postavička může vznášet; v takové chvíli však nelze uchopit volně ležící předmět.
Stavební bloky: Aby se dostal výš, může hlavní hrdina pokládat vlastní stavební bloky, které vydrží kratší dobu.
Výtahy: V bludišti se nachází mnoho výtahů, které umožňují rychlejší pohyb mezi různými úrovněmi.
Teleporty: Ve hře je také více teleportů; pro přenos do cílové stanice musíte znát bezpečnostní kód, což přidává hře další strategickou vrstvu.

Inventář
BLOB může najednou pobrat až čtyři předměty, které ukládá ve FIFO (First In, First Out) posloupnosti. Některé nalezené předměty se používají k opravě jádra, jiné se musí vyměnit pomocí Cheopsovy pyramidy za něco užitečnějšího. Ve hře je také přístupová karta určená jednak k pyramidě a jednak může nahradit libovolnou číslovanou kartu, které jsou potřeba k otevření některých dveří.



Bludiště je obsáhlé a rozmanité, skládá se z 512 obrazovek. Předměty a součásti jádra jsou po každém spuštění hry rozmístěny jinak, což zajišťuje, že každé hraní je jedinečné a vyžaduje nové strategie.

Starquake byla ve své době inovativní hrou, která kombinovala akční a logické prvky, což ji činilo oblíbenou mezi hráči. Dodnes je považována za klasiku a její herní mechaniky a design inspirují mnoho moderních her. Tato hra je dokonalým příkladem toho, jak kombinace dobrého příběhu, promyšleného designu a inovativních herních prvků může vytvořit nadčasový zážitek.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Watch_Dogs: Jak se stát hackerem

Tuhle hru jsme si z obchodu přinášeli jako první a nutno říci, že s dost smíšenými pocity. Neměli jsme prakticky žádná očekávání a popravdě jsme si říkali ,,Ale co, snad to nebude tak zlý". A ono to zlý nebylo, naopak! Děj se hry se odehrává v americkém Chicagu. Město řídí systém CtOS - nejpokročilejší počítačová síť v Americe. Převezmete do rukou hlavního hrdinu, Aidena Pierce, bývalého zlodějíčka a gangstera, ale především zdatného hackera, který nežil zrovna růžovou a spořádanou minulostí. Díky tomu mu na záda dýchá pár rozzlobených nepřátel. To zapříčiní smrt jeho neteře. Z flashbacků se dozvídáme, že jeho neteř byla zabita ,,nepřáteli" při cestě autem právě s Aidenem. Tato událost donutí Aidena jednat a pomstít se všem, kteří jsou za smrt jeho neteře zodpovědní. S tím však moc pochopení nemá Aidenova sestra Nicky, která v pomstě nevidí žádné řešení a snaží se po smrti své dcery jít dál a začít žít, už kvůli jejímu synovi Jacksonovi. Aiden je však rozhodnutý jednat na...

Jedno vanilkové, prosím. Aneb pohled do historie World of WarCraft.

  Prolog “Huh, pání”, nese se právě místností ve které sedím při pomyšlení, že se po velmi dlouhé době vracím nejen k psaní samotného článku, ale dokonce k psaní článku o World of WarCraft. Mnozí mě znají pod přezdívkou Ahurmen, ve světě WoW dříve též jako Aszara, přičemž ve World of WarCraft jsem působil od roku 2006 až do vydání datadisku Mists of Pandaria v roce 2012, kdy jsem s WoW definitivně skončil. Býval jsem šéfredaktorem tehdy největší česko/slovenské fanstránky wowczsite.net, stvořil největší slovník zkratek, slov a pojmů používaných ve světě WoW - konkrétně slovník Nexus WoW, působil v guildě Aeria Gloris a nyní se s Vámi podělím o to, jaké to bylo na prvopočátku všeho. KAPITOLA 1. “Na to nemám...” V době, kdy byl World of WarCraft ještě poměrně čerstvou hrou, tak hodně z nás bylo ve věku, kdy jsme si jen tak nemohli dovolit pořídit si originální hru za 900Kč a už vůbec ne platit měsíční poplatky. “Tak já stáhnu WoWko někde z netu”, povídá mi kamarád se který...

Jak jsem dostal přístup do bety WoW: Warlords of Draenor...

Jednou Blizzard přišel s nápadem uspořádat týdenní “sbírání” uživatelů na sociální síti Twitter za účelem umožnit pár šťastlivcům přístup k betě World of Warcraft: Warlords of Draenor. Ten den jsem nic netušíc přišel domů, celý pomačkaný a utahaný. Celý týden jsme totiž měli náročnou práci, a to stěhování přes 30 kusů skříní a vymalování místnosti. Když jsem přišel domů, byla už noc. Přes moje vyčerpání a pozdní hodinu jsem se odhodlal zapnout PlayStation 4 a vesele hrát The Last of US Remastered. Ještě než jsem šel spát jsem si přečetl povídku o World of Warcraft z dob Vanillu, kterou sepsal kamarád Ahurmen. Byly asi 3 hodiny ráno, když mi začal vibrovat můj Samsung telefon. Po pár nadávkách (bylo už naštěstí po 10. hodině) jsem se podíval na displej. Byla tam notifikace… Twitter - soukromá zpráva od Blizzardu. Mžoural jsem očima a moc nechápal, proč mi ve 3 ráno píšou z Blizzardu. No, nejsem v Americe, tady je už pozdě, přečtu si to ráno.

Deník hráče World of Warcraft (1)

Rozhodl jsem se, že pravidelně budu vydávat deníček o hře World of Warcraft. Pěkně od počátku až do konce. O této hře jsem slyšel už před mnoha a mnoha lety. Nejen v časopisech, ale i v televizních seriálech, jako je Jak jsem poznal vaši Matku nebo South-Park. Tato hra je stále velmi populární a prozatím nemá konkurenci. Samozřejmě je tu plno MMORPG titulů, mezi nejznámější patří Guild Wars, SWOTR, The Elder Scrolls Online nebo Metin 2. "Darku, zbláznil jsi se? WoW je hnus a kravina, je to ztráta času!" Hmm, vítejte kritici, vysvětlím vám, proč jsem si World of Warcraft tak oblíbil. První cesta k RPG FPS, sport, arkády... ani nedokážu vyjmenovat všechny typy her. Řekl jsem si, proč nezkusit MMORPG. Dlouho jsem nic nehrál a střílečky už mě přestaly bavit. Chvíli jsem zkoušel demo Army 2, ale to mi moc nevyhovovalo. Běhám sem a tam a hned umřu. To je teda úžasný. Bohužel jsem tedy odstoupil od hraní Army 2 a tím pádem i od DayZ, které jsem ani nezkoušel. Asi by mě to nebavi...

Recenze konzole Xbox One S

Předchozí konzoli Sony PlayStation 4 jsem nedávno prodal. Nechci říkat, že byl vždycky PlayStation 4 nejlepší. Sony poslední dobou zařízlo PS Vita, PlayStation Now, nesmyslně zrušili výhodné služby. 2 roky jsem se velmi těšil na zpětnou kompatibilitu PlayStation 2 a 3 a nedočkal jsem se. Většina fanoušků by si to přála, jenže Sony tvrdí, že o to není zájem, přitom si mastí kapsy na remasterech her. Ze začátku bylo slibováno, že budeme moci hlasovat o hrách zdarma pro následující měsíc, nakonec to bylo pouze dvakrát a pak se na to zapomnělo. Dalším problémem je infrastruktura v Evropě, do které by mělo Sony investovat. Sliby chyby. S aktualizací firmwaru je na tom Xbox One lépe, u PlayStationu 4 vyjde nový firmware pouze jednou za půl roku. Zpětná kompatibilita Xbox 360, EA Acess a Xbox Game Pass… V roce 2013 mě hodně nepříjemně šokoval Xbox One se spoustou nesmyslných věcí - povinný Kinect, nutné připojení k internetu, regionální omezení. Tehdejší konference Microsoftu byla fiask...

30 let časopisu Levelu: Můj herní průvodce od dětství až dodnes...

Časopis Level je fenoménem české herní scény už neuvěřitelných 30 let. Od svého vzniku v roce 1995 prošel mnoha změnami, krizemi i triumfy, které formovaly jeho současnou podobu. Pro mě osobně je Level srdeční záležitostí. Provázel mě od chvíle, kdy jsem jako kluk poprvé držel jeho číslo v ruce, až do dnešních dnů. Pojďme si společně připomenout jeho historii, klíčové momenty a jeho význam pro české hráče. Moje první setkání s Levelem Můj první časopis Level jsem držel v ruce v roce 2004. Bylo mi kolem třinácti let a v té době byl internet sice dostupný, ale ne všude a ne vždy. Herní časopisy měly obrovskou váhu, protože přinášely nejen recenze, ale i návody, novinky a někdy i plné hry na CD či DVD. Pamatuji si, jak jsem hltal každou stránku, fascinován nejen recenzemi her, ale i obsáhlými tématy a rozhovory s vývojáři. Střídavě jsem si kupoval i časopis Doupě, ale Level měl pro mě vždy něco navíc. Byla to kombinace skvělého psaní, kvalitních recenzí a samozřejmě příloh, které mě dokáz...

Abandonware: Ztracený poklad digitálního světa

Když se podívám zpátky na svět softwaru a her, které formovaly mou generaci, napadne mě jedno slovo – abandonware. Na první pohled to zní jako něco smutného, co bylo opuštěno a už nemá místo v dnešní době. Ale když si člověk dá tu práci a ponoří se do hlubin tohohle digitálního světa, zjistí, že abandonware je něco mnohem většího. Je to brána do minulosti. Brána, kterou můžeme otevřít, abychom si připomněli, kde to všechno začalo. Co je abandonware a proč by nás měl zajímat... Abandonware zahrnuje hry, programy a software, které kdysi byly na vrcholu slávy, ale čas je smetl pod koberec. Autoři je už neaktualizují, prodejci je přestali nabízet a z právního hlediska často ani nevíme, kdo je jejich vlastníkem. Přesto ale stále existují a žijí svým způsobem dál. Na emulátorech, ve sbírkách nadšenců nebo na starých počítačích, které někdo oprášil po letech ve sklepě. Když si na to vzpomenu, tak moje první setkání s abandonware bylo někdy v roce 2008. Tehdy jsem přes DOSBox zprovoznil svůj p...