Miluji open-source. Proč ale používám Windows?

Možná se někdo diví, že používám Windows. Bohužel je to pravda. Proč nemůžu mít Linux? Nedává to trochu smysl, že milovník GNU aplikací jede na Windows.

Jednou jsem zkusil Linux. Vím, jak to v Linuxu chodí. Dříve jsem byl vůči němu dost kritický, ale uvědomil jsem si, že to není vina komunity, ale moje. Kdo chce mít Linux tak musí řešit úplně všechno. V tom vidím menší problém, protože jsem příliš líný na to, aby jel můj hardware na Linuxu na 100%. Třeba můj notebook, Toshiba, šel v pohodě. Nojo, ale já potřeboval víc. Nemám pevnou přípojku k Internetu a potřebuju taky někde stahovat data. Co mobilní Internet? To si akorát tak můžu cucat palec. Proto jsem se rozhodl pro Windows jako hlavní OS, na kterém pomocí virtuálního programu VirtualBox pouštím Linux.

Bylo to nejlepší možné řešení. V linuxu jsem potřeboval některé programy kvůli vyvíjení her a programů. Taky jsem se chtěl naučit něco nového.



Možná by to šlo vyřešit i jinak. Mohl bych si přímo koupit hardware, který je dobře podporován open-source komunitou. To bych si ale musel celou vlastní sestavu. To znamená shánět se po grafických kartách, které mají 100% podporu a dalších věcech pro bezproblémový provoz. Nojo, jednou jsem o stolních počítačích uvažoval. Bohužel v reálu je to úplně jinak, nosím notebook denně s sebou pryč. V domě nemám pořádný pevný Internet. Takže jsem neměl moc na výběr. Po několika měsících jsem zjistil, že jediné programy, které jsou schopni jet na 100% OS jsou WMware nebo VirtualBox.

Vím, že ve virtuálu bývá někdy problém s 3D. Člověk ale nemusí řešit ostatní věci jako problémy s Linuxem. Jsem příliš línej, abych celý den řešil jeden podělanej problém. Tak jsem raději dal přednost Windows.

Další věcí je open-source. Dříve jsem docela hojně využíval komerční programy, ale zjistil jsem, že musíme za každou novou verzi utřácet mraky peněz. Přechod na open-source u mě trval několik let. Třeba z WinRARu jsem na 7-Zip přecházel poprvé před 4 lety. Musím přiznat, že jsem s 7-Zip velice spokojený a nemusím za jeho provoz vůbec platit. Po čase jsem můj notebook hojně rozšířil o open-source aplikace - GIMP, Scribus, 7-Zip, Pidgin, MyPaint, TuxKart a mnoho dalších.

Přechod z Office 2003 na LibreOffice je už nějaký ten měsíc. Zatím se mi zdá Office 2010 celkem zbytečné. Byla to špíš inovace rozhraní Ribbon. U LibreOffice je menší problém, a to že nepodporuje Google Connect Cloud, které automaticky zálohují a posílají data na Google Dokumenty. Právě to MS Office 2003 umožňuje. Nedávno Google slíbil, že udělá podporu i pro LO, tak se snad dočkám.

Zjistil jsem, že používání open-source se velice vyplatí. Když crackujete nebo hackujete, tak se nesmíte divit, že se váš PC bude zpomalovat kvůli virům. Několik let používám open-source a musím na rovinu říct, že jsem maximálně spokojen.

Nesnažím se ale být jako figurka Richard Stallman. Kdybych to dělal jako on, tak nebudu mít v notebooku žádné Windows, žádný Facebook, nebudu mít žádný smartphone apod. Těžko budu jako Stallman. Naopak se snažím vidět open-source jako výhodu.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Watch_Dogs: Jak se stát hackerem

Jedno vanilkové, prosím. Aneb pohled do historie World of WarCraft.

Recenze konzole Xbox One S

Deník hráče World of Warcraft (1)

Jak jsem dostal přístup do bety WoW: Warlords of Draenor...