Přeskočit na hlavní obsah

Jak počítačové hry a fantasy mění můj život...

Časy se mění. Dříve jsem byl velikým nadšencem svobodných programů, odpůrcem komerčních her a blázen do mobilů. Věřil jsem, že se mi podaří být programátorem na volné noze, nebo že budu podporovat některé malé projekty. Jak to dopadlo? Bohužel úplně jinak. Také jsem se snažil pomoci lidem a uživatelům ohledně problémů operačních systémů Windows a Linux, bezpečnosti internetu nebo programů. Bohužel smutnou realitou je, že snění o tom, že budu ajťákem byla jen taková povídačka. Změna nastala velice dlouho poté. Vyučil jsem se kuchařem, nabrousil zuby a vybral si zaměření Podnikání (Ekonomické, marketing, vedení účetnictví, banky apod...). To bohužel s IT vůbec nesouvisí. Už delší dobu mě zajímá vedení účetnictví, marketing/management a v poslední době hlavně právo (například obchodní práva týkajících se fyzických i právnických osob). Delší dobu jsem byl v tomhle zaujatý. Byl jsem velkým odpůrcem komerčních her a obchodu Steam. Teď je vše jinak. Nakupuji tam hry ve slevách (výjimkami nejsou 10-50%), jako jsou vánoční a letní výprodej, halloween apod. Další nákupy provádím na tzv. Humble Bundle. Díky Honzovi, který mi poradil, jak používat PayPal. Proč crackovat? K čemu? Díky Steamu máte jistotu, že o hru nepřijdete. Znovu si ji můžete nainstalovat zase za pár let.


Nějaký čas mě zajímají názory kamaráda Filipa, nadšence fantasy, elementálů, vikingů a dalších věcí. Já střílečky moc nemusím. I proto jsem si tak oblíbil RPG. Diablo 3 je vážne epická hra (skoro jsem měl orgie). Mám rád temné hry. Pro pořádnou atmosféru také zatahuji záclony. Zaujaly mě hlavně karty. Díky Blizzardu a jeho tzv. karetní hře Hearthstone. Já jsem se tomu smál a říkal si: "To Blizzard vytvořil pěknou sračku". Houby! Ta karetní hra je ještě lepší. Občas si ji rád zahraji. Ale dost mě odrazuje systém Free2Play. Fanoušci si můžou celou hru koupit za něco přes 600Kč, možná to ale někomu vyhovuje. S Michalem jsme hráli Hearthstone a docela jsem se u toho bavil. Není to jen o házení karet. Předem se musím zamyslet, jestli danou kartu mám vytáhnout nebo ne. Hlavně si tam karty moc nevybíráte. Číslo "5" znamená, že si musím vybrat 5 krystalků. Pokud mám 4 krystalky, tak mám smůlu. Buď si vyberu jinou kartu, nebo prostě ukončím kolo.

Dalším koníčkem jsou filmy. Jsem filmový fanatik - filmofil. Jsem fanoušek režiséra Christophera Nolana, který natočil například Počátek nebo Batman začíná... Také se mi velmi líbí hudební skladatel Hans Zimmer. Dále mám rád seriály, hlavně komedie, krimi a fantasy. V porovnání s filmy strávím se seriály hodně času.

Poslední zábavou jsou komiksy. Nemyslím Kačera Donalda nebo Čtyřlístek. Hádejte jaké! Přeci DC Comics! Ale nejenom ty, nedávno jsem se stal předplatitelem časopisu Level díky jeho restartu a návratu šéfredaktora Ondřeje "Draken" Průšy.



Takže, kamarádi. Na srazy chodím letos ještě častěji, než když jsem studoval kuchařinu. Zájmy mám hlavně věrné kamarády, hráče a hlavně oblíbené fantazie. Kde je bláznivej ajťák, znalec smartphonů a pomocník bezradných uživatelů ve věčném boji s moderní technikou? Bláznivý Darek umřel. Ať žije znovuzrozený Dráček!
Hum, hum, hum!

Populární příspěvky z tohoto blogu

Watch_Dogs: Jak se stát hackerem

Tuhle hru jsme si z obchodu přinášeli jako první a nutno říci, že s dost smíšenými pocity. Neměli jsme prakticky žádná očekávání a popravdě jsme si říkali ,,Ale co, snad to nebude tak zlý". A ono to zlý nebylo, naopak! Děj se hry se odehrává v americkém Chicagu. Město řídí systém CtOS - nejpokročilejší počítačová síť v Americe. Převezmete do rukou hlavního hrdinu, Aidena Pierce, bývalého zlodějíčka a gangstera, ale především zdatného hackera, který nežil zrovna růžovou a spořádanou minulostí. Díky tomu mu na záda dýchá pár rozzlobených nepřátel. To zapříčiní smrt jeho neteře. Z flashbacků se dozvídáme, že jeho neteř byla zabita ,,nepřáteli" při cestě autem právě s Aidenem. Tato událost donutí Aidena jednat a pomstít se všem, kteří jsou za smrt jeho neteře zodpovědní. S tím však moc pochopení nemá Aidenova sestra Nicky, která v pomstě nevidí žádné řešení a snaží se po smrti své dcery jít dál a začít žít, už kvůli jejímu synovi Jacksonovi. Aiden je však rozhodnutý jednat na...

Jedno vanilkové, prosím. Aneb pohled do historie World of WarCraft.

  Prolog “Huh, pání”, nese se právě místností ve které sedím při pomyšlení, že se po velmi dlouhé době vracím nejen k psaní samotného článku, ale dokonce k psaní článku o World of WarCraft. Mnozí mě znají pod přezdívkou Ahurmen, ve světě WoW dříve též jako Aszara, přičemž ve World of WarCraft jsem působil od roku 2006 až do vydání datadisku Mists of Pandaria v roce 2012, kdy jsem s WoW definitivně skončil. Býval jsem šéfredaktorem tehdy největší česko/slovenské fanstránky wowczsite.net, stvořil největší slovník zkratek, slov a pojmů používaných ve světě WoW - konkrétně slovník Nexus WoW, působil v guildě Aeria Gloris a nyní se s Vámi podělím o to, jaké to bylo na prvopočátku všeho. KAPITOLA 1. “Na to nemám...” V době, kdy byl World of WarCraft ještě poměrně čerstvou hrou, tak hodně z nás bylo ve věku, kdy jsme si jen tak nemohli dovolit pořídit si originální hru za 900Kč a už vůbec ne platit měsíční poplatky. “Tak já stáhnu WoWko někde z netu”, povídá mi kamarád se který...

Jak jsem dostal přístup do bety WoW: Warlords of Draenor...

Jednou Blizzard přišel s nápadem uspořádat týdenní “sbírání” uživatelů na sociální síti Twitter za účelem umožnit pár šťastlivcům přístup k betě World of Warcraft: Warlords of Draenor. Ten den jsem nic netušíc přišel domů, celý pomačkaný a utahaný. Celý týden jsme totiž měli náročnou práci, a to stěhování přes 30 kusů skříní a vymalování místnosti. Když jsem přišel domů, byla už noc. Přes moje vyčerpání a pozdní hodinu jsem se odhodlal zapnout PlayStation 4 a vesele hrát The Last of US Remastered. Ještě než jsem šel spát jsem si přečetl povídku o World of Warcraft z dob Vanillu, kterou sepsal kamarád Ahurmen. Byly asi 3 hodiny ráno, když mi začal vibrovat můj Samsung telefon. Po pár nadávkách (bylo už naštěstí po 10. hodině) jsem se podíval na displej. Byla tam notifikace… Twitter - soukromá zpráva od Blizzardu. Mžoural jsem očima a moc nechápal, proč mi ve 3 ráno píšou z Blizzardu. No, nejsem v Americe, tady je už pozdě, přečtu si to ráno.

Deník hráče World of Warcraft (1)

Rozhodl jsem se, že pravidelně budu vydávat deníček o hře World of Warcraft. Pěkně od počátku až do konce. O této hře jsem slyšel už před mnoha a mnoha lety. Nejen v časopisech, ale i v televizních seriálech, jako je Jak jsem poznal vaši Matku nebo South-Park. Tato hra je stále velmi populární a prozatím nemá konkurenci. Samozřejmě je tu plno MMORPG titulů, mezi nejznámější patří Guild Wars, SWOTR, The Elder Scrolls Online nebo Metin 2. "Darku, zbláznil jsi se? WoW je hnus a kravina, je to ztráta času!" Hmm, vítejte kritici, vysvětlím vám, proč jsem si World of Warcraft tak oblíbil. První cesta k RPG FPS, sport, arkády... ani nedokážu vyjmenovat všechny typy her. Řekl jsem si, proč nezkusit MMORPG. Dlouho jsem nic nehrál a střílečky už mě přestaly bavit. Chvíli jsem zkoušel demo Army 2, ale to mi moc nevyhovovalo. Běhám sem a tam a hned umřu. To je teda úžasný. Bohužel jsem tedy odstoupil od hraní Army 2 a tím pádem i od DayZ, které jsem ani nezkoušel. Asi by mě to nebavi...

Recenze konzole Xbox One S

Předchozí konzoli Sony PlayStation 4 jsem nedávno prodal. Nechci říkat, že byl vždycky PlayStation 4 nejlepší. Sony poslední dobou zařízlo PS Vita, PlayStation Now, nesmyslně zrušili výhodné služby. 2 roky jsem se velmi těšil na zpětnou kompatibilitu PlayStation 2 a 3 a nedočkal jsem se. Většina fanoušků by si to přála, jenže Sony tvrdí, že o to není zájem, přitom si mastí kapsy na remasterech her. Ze začátku bylo slibováno, že budeme moci hlasovat o hrách zdarma pro následující měsíc, nakonec to bylo pouze dvakrát a pak se na to zapomnělo. Dalším problémem je infrastruktura v Evropě, do které by mělo Sony investovat. Sliby chyby. S aktualizací firmwaru je na tom Xbox One lépe, u PlayStationu 4 vyjde nový firmware pouze jednou za půl roku. Zpětná kompatibilita Xbox 360, EA Acess a Xbox Game Pass… V roce 2013 mě hodně nepříjemně šokoval Xbox One se spoustou nesmyslných věcí - povinný Kinect, nutné připojení k internetu, regionální omezení. Tehdejší konference Microsoftu byla fiask...

30 let časopisu Levelu: Můj herní průvodce od dětství až dodnes...

Časopis Level je fenoménem české herní scény už neuvěřitelných 30 let. Od svého vzniku v roce 1995 prošel mnoha změnami, krizemi i triumfy, které formovaly jeho současnou podobu. Pro mě osobně je Level srdeční záležitostí. Provázel mě od chvíle, kdy jsem jako kluk poprvé držel jeho číslo v ruce, až do dnešních dnů. Pojďme si společně připomenout jeho historii, klíčové momenty a jeho význam pro české hráče. Moje první setkání s Levelem Můj první časopis Level jsem držel v ruce v roce 2004. Bylo mi kolem třinácti let a v té době byl internet sice dostupný, ale ne všude a ne vždy. Herní časopisy měly obrovskou váhu, protože přinášely nejen recenze, ale i návody, novinky a někdy i plné hry na CD či DVD. Pamatuji si, jak jsem hltal každou stránku, fascinován nejen recenzemi her, ale i obsáhlými tématy a rozhovory s vývojáři. Střídavě jsem si kupoval i časopis Doupě, ale Level měl pro mě vždy něco navíc. Byla to kombinace skvělého psaní, kvalitních recenzí a samozřejmě příloh, které mě dokáz...

Co se pokazilo? Proč Xbox One a Series X nedokázaly navázat na úspěch Xbox 360

Xbox 360 je pro mnoho hráčů dodnes ikonickou konzolí, která zanechala nezapomenutelný otisk v herním průmyslu. Když jsem se na ni začal zaměřovat, uvědomil jsem si, jak hluboko se zapsala do historie a proč její následovníci, jako Xbox One nebo Series X, již nedokázali zopakovat její úspěch. Xbox 360: Revoluční konzole Když Xbox 360 v roce 2005 dorazil na trh, přinesl s sebou něco zcela nového a jedinečného. Microsoft se poučil z chyb původního Xboxu a s Xboxem 360 vsadil na silnou herní knihovnu, online služby a technické inovace, které nastavily nové standardy pro herní průmysl. Hry jako Halo 3, Gears of War, Mass Effect a Elder Scrolls: Oblivion patří dodnes mezi legendy, které hráčům poskytly nezapomenutelné zážitky. Jedním z klíčových prvků úspěchu Xboxu 360 byla služba Xbox Live. Byla to jedna z prvních platforem, která opravdu popularizovala online hraní na konzolích, a to i přesto, že hráči museli platit roční poplatek. Xbox Live přinesl nejen multiplayerové zážitky, ale také s...