Přeskočit na hlavní obsah

Wolfenstein 3D

Wolfenstein 3D je počítačová hra z dílny firmy id Software, vydaná v roce 1992 firmou Apogee. Jedná se o jednu z prvních známějších 3D akčních her z "vlastního pohledu", která se dostala do povědomí hráčů.

Příběh hry je situován do roku 1943. Hráč se dostane do role spojeneckého špiona Williama "B.J." Blazkowicze a je vyslán na důležitou misi do nacistické pevnosti Castle Hollehammer. Má za úkol odhalit tajný program Třetí říše s krycím názvem Operation Eisenfaust (Operace Železná pěst). Mělo by se jednat o snahu nacistů vytvořit dokonalou armádu. Doneslo se, že v pevnosti působí ďábelský Dr. Schabbs, vyvíjející technologii pro sestavení nelítostné armády složené ze zabitých vojáků. Blazkowicz je během akce zajat a uvězněn. B.J. v průběhu první epizody odstraní vězeňského dozorce Hanse Grosseho a z děsivého vězení uteče. V Epizodě druhé se dozví, že operace Eisenfaust opravdu existuje. Na jejím konci eliminuje ďábelského Dr. Schabbse a tak i hrozbu v podobě geneticky modifikovaných vojáků. Ve třetí epizodě se B.J. dostává na metu nejvyšší - musí zabít samotného vůdce.


Ve hře má B.J. k dispozici celkem čtyři zbraně, z nichž dvě získá až v průběhu hry. Do všech zbraní se používá stejný typ munice.
bajonet - základní zbraň, která nepotřebuje munici.
pistole - jediná zbraň, kterou na začátku máte. Mají ji také všichni vojáci wehrmachtu a důstojníci.
samopal - nejužitečnější zbraň. Nosí ji vojáci SS
rotační kulomet Gatling - zbraň skrývající se pouze v tajných místnostech a v poslední epizodě. Zdaleka nejsilnější, ale také ubírá nejvíc munice.

Epizody a Bossové
Každá z epizod obsahuje 10 úrovní a na konci každé z nich na hráče čeká boss, tj. několikrát silnější a odolnější nepřítel, jehož eliminace je nutná k dokončení epizody. Původní hra měla epizody 3 - Escape from Wolfenstein (útěk z Wolfensteinu) s finálním bossem Hanse Grossem, Operation Eisenfaust (Operace Eisenfaust) s doktore Schabbsem na konci a Die, Fuehrer, Die! (Zemři, vůdce, zemři!) s trojí podobou Hitlera na konci - několika duchů, vůdce ve futuristickém brnění a nakonec Hitlera v jeho oblíbeném obleku.



Pouze první epizoda byla shareware, tzn. volně šířitelná. Zbylé dvě si musel hráč dokoupit. Časem přibyly 3 další epizody, The Nocturnal Missions, opět ve formě dokoupitelného softwaru - Dark Secret (Temné tajemství) s konečným nepřítelem Ottem Giftmatcherem, Trail of the Madman (Stezka šílence) s ošklivou matronou Gretel Grosse, sestrou Hanse Grosseho jako závěrečnou překážkou a nakonec šestá epizoda, The Confrontation (Konfrontace), v jejímž závěru se hráč setká s Generálem Fettgesichtem.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Watch_Dogs: Jak se stát hackerem

Tuhle hru jsme si z obchodu přinášeli jako první a nutno říci, že s dost smíšenými pocity. Neměli jsme prakticky žádná očekávání a popravdě jsme si říkali ,,Ale co, snad to nebude tak zlý". A ono to zlý nebylo, naopak! Děj se hry se odehrává v americkém Chicagu. Město řídí systém CtOS - nejpokročilejší počítačová síť v Americe. Převezmete do rukou hlavního hrdinu, Aidena Pierce, bývalého zlodějíčka a gangstera, ale především zdatného hackera, který nežil zrovna růžovou a spořádanou minulostí. Díky tomu mu na záda dýchá pár rozzlobených nepřátel. To zapříčiní smrt jeho neteře. Z flashbacků se dozvídáme, že jeho neteř byla zabita ,,nepřáteli" při cestě autem právě s Aidenem. Tato událost donutí Aidena jednat a pomstít se všem, kteří jsou za smrt jeho neteře zodpovědní. S tím však moc pochopení nemá Aidenova sestra Nicky, která v pomstě nevidí žádné řešení a snaží se po smrti své dcery jít dál a začít žít, už kvůli jejímu synovi Jacksonovi. Aiden je však rozhodnutý jednat na...

Jedno vanilkové, prosím. Aneb pohled do historie World of WarCraft.

  Prolog “Huh, pání”, nese se právě místností ve které sedím při pomyšlení, že se po velmi dlouhé době vracím nejen k psaní samotného článku, ale dokonce k psaní článku o World of WarCraft. Mnozí mě znají pod přezdívkou Ahurmen, ve světě WoW dříve též jako Aszara, přičemž ve World of WarCraft jsem působil od roku 2006 až do vydání datadisku Mists of Pandaria v roce 2012, kdy jsem s WoW definitivně skončil. Býval jsem šéfredaktorem tehdy největší česko/slovenské fanstránky wowczsite.net, stvořil největší slovník zkratek, slov a pojmů používaných ve světě WoW - konkrétně slovník Nexus WoW, působil v guildě Aeria Gloris a nyní se s Vámi podělím o to, jaké to bylo na prvopočátku všeho. KAPITOLA 1. “Na to nemám...” V době, kdy byl World of WarCraft ještě poměrně čerstvou hrou, tak hodně z nás bylo ve věku, kdy jsme si jen tak nemohli dovolit pořídit si originální hru za 900Kč a už vůbec ne platit měsíční poplatky. “Tak já stáhnu WoWko někde z netu”, povídá mi kamarád se který...

Deník hráče World of Warcraft (1)

Rozhodl jsem se, že pravidelně budu vydávat deníček o hře World of Warcraft. Pěkně od počátku až do konce. O této hře jsem slyšel už před mnoha a mnoha lety. Nejen v časopisech, ale i v televizních seriálech, jako je Jak jsem poznal vaši Matku nebo South-Park. Tato hra je stále velmi populární a prozatím nemá konkurenci. Samozřejmě je tu plno MMORPG titulů, mezi nejznámější patří Guild Wars, SWOTR, The Elder Scrolls Online nebo Metin 2. "Darku, zbláznil jsi se? WoW je hnus a kravina, je to ztráta času!" Hmm, vítejte kritici, vysvětlím vám, proč jsem si World of Warcraft tak oblíbil. První cesta k RPG FPS, sport, arkády... ani nedokážu vyjmenovat všechny typy her. Řekl jsem si, proč nezkusit MMORPG. Dlouho jsem nic nehrál a střílečky už mě přestaly bavit. Chvíli jsem zkoušel demo Army 2, ale to mi moc nevyhovovalo. Běhám sem a tam a hned umřu. To je teda úžasný. Bohužel jsem tedy odstoupil od hraní Army 2 a tím pádem i od DayZ, které jsem ani nezkoušel. Asi by mě to nebavi...

Jak jsem dostal přístup do bety WoW: Warlords of Draenor...

Jednou Blizzard přišel s nápadem uspořádat týdenní “sbírání” uživatelů na sociální síti Twitter za účelem umožnit pár šťastlivcům přístup k betě World of Warcraft: Warlords of Draenor. Ten den jsem nic netušíc přišel domů, celý pomačkaný a utahaný. Celý týden jsme totiž měli náročnou práci, a to stěhování přes 30 kusů skříní a vymalování místnosti. Když jsem přišel domů, byla už noc. Přes moje vyčerpání a pozdní hodinu jsem se odhodlal zapnout PlayStation 4 a vesele hrát The Last of US Remastered. Ještě než jsem šel spát jsem si přečetl povídku o World of Warcraft z dob Vanillu, kterou sepsal kamarád Ahurmen. Byly asi 3 hodiny ráno, když mi začal vibrovat můj Samsung telefon. Po pár nadávkách (bylo už naštěstí po 10. hodině) jsem se podíval na displej. Byla tam notifikace… Twitter - soukromá zpráva od Blizzardu. Mžoural jsem očima a moc nechápal, proč mi ve 3 ráno píšou z Blizzardu. No, nejsem v Americe, tady je už pozdě, přečtu si to ráno.

Recenze konzole Xbox One S

Předchozí konzoli Sony PlayStation 4 jsem nedávno prodal. Nechci říkat, že byl vždycky PlayStation 4 nejlepší. Sony poslední dobou zařízlo PS Vita, PlayStation Now, nesmyslně zrušili výhodné služby. 2 roky jsem se velmi těšil na zpětnou kompatibilitu PlayStation 2 a 3 a nedočkal jsem se. Většina fanoušků by si to přála, jenže Sony tvrdí, že o to není zájem, přitom si mastí kapsy na remasterech her. Ze začátku bylo slibováno, že budeme moci hlasovat o hrách zdarma pro následující měsíc, nakonec to bylo pouze dvakrát a pak se na to zapomnělo. Dalším problémem je infrastruktura v Evropě, do které by mělo Sony investovat. Sliby chyby. S aktualizací firmwaru je na tom Xbox One lépe, u PlayStationu 4 vyjde nový firmware pouze jednou za půl roku. Zpětná kompatibilita Xbox 360, EA Acess a Xbox Game Pass… V roce 2013 mě hodně nepříjemně šokoval Xbox One se spoustou nesmyslných věcí - povinný Kinect, nutné připojení k internetu, regionální omezení. Tehdejší konference Microsoftu byla fiask...

World of Warcraft: Warlords of Draenor - Cesta do Draenora (1)

V minulém článku jste si mohli přečíst, jak jsem se dostal do bety Warlords of Draenor . Dnes budu vyprávět o tom, proč jsem se rozhodl cestovat na alternativní planetu Draenor. Pro ty, kteří nehráli poslední patch Mists of Pandaria, přiblížím boj proti Garrosh Hellscream. Poslední patch přidal epický end game a hlavně možnost hrát poslední raid Siege of Orgrimmar. Všichni hráči se vydali bojovat s oním Garroshem Hellscream. Když bylo po všem a přišel Thrall, tak z toho byl velice zklamaný. Věděl, že tohle by si otec, Grommash Hellscream, rozhodně nepřál. Chtěl Garroshe umlátit kladivem, ale na poslední chvíli ho zarazil Varian Wrynn. O Garroshově osudu tedy rozhodne soud.

Homebrew pro macOS #1: Co je Homebrew a proč ho vůbec chtít

Pamatuju si to jako dnes. Psal se rok 2006, seděl jsem u svého starého počítače s Windows XP a poprvé jsem zkoušel spustit Linux z live CD. Byla to česká distribuce Slax a já tehdy nevěřil vlastním očím. Systém se rozběhl z CD bez instalace, načetl grafické prostředí a dokonce jsem se přes Kopete připojil na ICQ. Pro patnáctiletého kluka, který do té doby znal jen Windows, to byl naprosto magický zážitek. První dotek s tím, že si systém můžeš přizpůsobit. Že máš věci pod kontrolou. A tahle fascinace mi zůstala. I když dnes používám macOS, ten pocit „moci pod kapotou“ hledám dál. A právě díky Homebrew jsem ho našel znovu. Co je vlastně Homebrew? Homebrew je open-source správce balíčků pro macOS (a dnes už i Linux), který umožňuje jednoduše instalovat software a nástroje, které nejsou běžně součástí systému. V praxi to znamená, že pomocí jednoho příkazu v terminálu si můžeš stáhnout a nainstalovat utility jako wget, htop, git, node, python, ffmpeg a stovky dalších. Bez klikání, bez hledá...