Přeskočit na hlavní obsah

Another World, které musíte znát...

Původně byla tvořena na Amize, krátce poté vyšla i verze pro MS-DOS. V nedávné době byla hra postupně portována na mnoho platforem, včetně herní konzole. Nejnověji je zdarma k dispozici ROM pro Game Boy Advance a v dubnu 2006 došlo k jejímu znovu vydání na operační systém Windows. Od soudobých her se hra lišila jak technickým, tak uměleckým pojetím.

Víte oč se jedná?
Mladý vědec Lester Chalkyn King jednoho zamračeného večera přijíždí ve svém Ferrari k laboratoři, ve které se chystá provést experiment s urychlovačem částic. Vystoupí, sjede výtahem do podzemí a pustí se do práce. Simulace experimentu dopadá dobře, tak Lester nakonec dá pokyn k provedení. Mezitím venku začne bouře a jeden blesk uhodí do budovy laboratoře a dostane se až do urychlovače. Okolnosti nakonec vyústí v to, že Lester je i s ovládacím pultem vržen do Jiného Světa. Hra začíná v okamžiku, kdy se Lester i se svým vybavením nenadále objeví v jakési šachtě zatopené vodou. Jeho boj o přežití začíná. Na své cestě se Lester záhy setká s faunou i obyvateli Jiného Světa. Poté, co jej jeden z nich těsně zachrání před zuby hrozivě vypadající šelmy, je Lester zajat a uvržen do dolu jako otrok. V kleci zavěšené u stropu najde ve svém spoluvězni spřízněnou duši a poté, co klec rozhoupe tak, že se utrhne a zabije jednoho ze strážců, chopí se zbraně a jme se se svým osudem něco udělat. Ke svobodě musí učinit ještě spoustu věcí.



Kde je ,,menu" nebo ,,zdraví"?
Ve hře nejsou žádné rušivé prvky, žádný ukazatel zdraví, skóre ani žádnou konfiguraci nebo menu. Anonther World má pouze jednu obtížnost a to poměrně vysokou. Je vysoce nepravděpodobné, že by ji mohl někdo dohrát bez ztráty života od začátku až do konce. Proto je rozdělena do několika (celkem 13) levelů. Když v některém z Lester (jedním z mnoha způsobů) zemře nebo nastanou okolnosti, které nedovolí level dohrát, nabídne hra pokračování od začátku levelu, do kterého se hráč naposledy dostal. Jednotlivé levely jsou přístupné přes čtyřpísmenný kód. Ten lze zadat po opuštění a opětovném spuštění hry a tím se do daného místa opět přenést. Počet Lestrových „životů“ není omezen.


Hra Anonther World bývá označována za „cinematickou“. Hned ze začátku hráče ohromí na svou dobu poměrně rozsáhlé intro, které je opět kompletně polygonové, a není to zdaleka jediná cinematická sekvence ve hře. Tu mají kromě outra i úvodní nebo závěrečné části některých levelů, rozličné „smrti“, kterými může postava profesora Lestera zemřít (a kterých je poměrně dost), a podstatné ale i ne tak zásadní momenty ve hře, jako např. když Lester poprvé spatří Jiný Svět v celé své kráse skrz mříže věže věznice.


V době jejího vydání, na přelomu 80. a 90. let nebyl žánr adventur ničím novým – existovalo mnoho her, ve kterých by hráč ovládal postavičku procházející jednotlivými lokacemi. V porovnání s (anatomicky a disproporčně vcelku korektní) plynule ovladatelnou a vcelku reálně vypadající postavou profesora Lestera ale působily jejich bitmapoví hrdinové strnule, jako karikatury nebo hříčky, bez možnosti identifikace s hlavním hrdinou, která je právě v Another Worldu tak velká a do té doby nevídaná.

Můžete koupit hru na Steamu (remake).

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jedno vanilkové, prosím. Aneb pohled do historie World of WarCraft.

  Prolog “Huh, pání”, nese se právě místností ve které sedím při pomyšlení, že se po velmi dlouhé době vracím nejen k psaní samotného článku, ale dokonce k psaní článku o World of WarCraft. Mnozí mě znají pod přezdívkou Ahurmen, ve světě WoW dříve též jako Aszara, přičemž ve World of WarCraft jsem působil od roku 2006 až do vydání datadisku Mists of Pandaria v roce 2012, kdy jsem s WoW definitivně skončil. Býval jsem šéfredaktorem tehdy největší česko/slovenské fanstránky wowczsite.net, stvořil největší slovník zkratek, slov a pojmů používaných ve světě WoW - konkrétně slovník Nexus WoW, působil v guildě Aeria Gloris a nyní se s Vámi podělím o to, jaké to bylo na prvopočátku všeho. KAPITOLA 1. “Na to nemám...” V době, kdy byl World of WarCraft ještě poměrně čerstvou hrou, tak hodně z nás bylo ve věku, kdy jsme si jen tak nemohli dovolit pořídit si originální hru za 900Kč a už vůbec ne platit měsíční poplatky. “Tak já stáhnu WoWko někde z netu”, povídá mi kamarád se který...

Watch_Dogs: Jak se stát hackerem

Tuhle hru jsme si z obchodu přinášeli jako první a nutno říci, že s dost smíšenými pocity. Neměli jsme prakticky žádná očekávání a popravdě jsme si říkali ,,Ale co, snad to nebude tak zlý". A ono to zlý nebylo, naopak! Děj se hry se odehrává v americkém Chicagu. Město řídí systém CtOS - nejpokročilejší počítačová síť v Americe. Převezmete do rukou hlavního hrdinu, Aidena Pierce, bývalého zlodějíčka a gangstera, ale především zdatného hackera, který nežil zrovna růžovou a spořádanou minulostí. Díky tomu mu na záda dýchá pár rozzlobených nepřátel. To zapříčiní smrt jeho neteře. Z flashbacků se dozvídáme, že jeho neteř byla zabita ,,nepřáteli" při cestě autem právě s Aidenem. Tato událost donutí Aidena jednat a pomstít se všem, kteří jsou za smrt jeho neteře zodpovědní. S tím však moc pochopení nemá Aidenova sestra Nicky, která v pomstě nevidí žádné řešení a snaží se po smrti své dcery jít dál a začít žít, už kvůli jejímu synovi Jacksonovi. Aiden je však rozhodnutý jednat na...

Jak jsem dostal přístup do bety WoW: Warlords of Draenor...

Jednou Blizzard přišel s nápadem uspořádat týdenní “sbírání” uživatelů na sociální síti Twitter za účelem umožnit pár šťastlivcům přístup k betě World of Warcraft: Warlords of Draenor. Ten den jsem nic netušíc přišel domů, celý pomačkaný a utahaný. Celý týden jsme totiž měli náročnou práci, a to stěhování přes 30 kusů skříní a vymalování místnosti. Když jsem přišel domů, byla už noc. Přes moje vyčerpání a pozdní hodinu jsem se odhodlal zapnout PlayStation 4 a vesele hrát The Last of US Remastered. Ještě než jsem šel spát jsem si přečetl povídku o World of Warcraft z dob Vanillu, kterou sepsal kamarád Ahurmen. Byly asi 3 hodiny ráno, když mi začal vibrovat můj Samsung telefon. Po pár nadávkách (bylo už naštěstí po 10. hodině) jsem se podíval na displej. Byla tam notifikace… Twitter - soukromá zpráva od Blizzardu. Mžoural jsem očima a moc nechápal, proč mi ve 3 ráno píšou z Blizzardu. No, nejsem v Americe, tady je už pozdě, přečtu si to ráno.

Recenze konzole Xbox One S

Předchozí konzoli Sony PlayStation 4 jsem nedávno prodal. Nechci říkat, že byl vždycky PlayStation 4 nejlepší. Sony poslední dobou zařízlo PS Vita, PlayStation Now, nesmyslně zrušili výhodné služby. 2 roky jsem se velmi těšil na zpětnou kompatibilitu PlayStation 2 a 3 a nedočkal jsem se. Většina fanoušků by si to přála, jenže Sony tvrdí, že o to není zájem, přitom si mastí kapsy na remasterech her. Ze začátku bylo slibováno, že budeme moci hlasovat o hrách zdarma pro následující měsíc, nakonec to bylo pouze dvakrát a pak se na to zapomnělo. Dalším problémem je infrastruktura v Evropě, do které by mělo Sony investovat. Sliby chyby. S aktualizací firmwaru je na tom Xbox One lépe, u PlayStationu 4 vyjde nový firmware pouze jednou za půl roku. Zpětná kompatibilita Xbox 360, EA Acess a Xbox Game Pass… V roce 2013 mě hodně nepříjemně šokoval Xbox One se spoustou nesmyslných věcí - povinný Kinect, nutné připojení k internetu, regionální omezení. Tehdejší konference Microsoftu byla fiask...

Deník hráče World of Warcraft (1)

Rozhodl jsem se, že pravidelně budu vydávat deníček o hře World of Warcraft. Pěkně od počátku až do konce. O této hře jsem slyšel už před mnoha a mnoha lety. Nejen v časopisech, ale i v televizních seriálech, jako je Jak jsem poznal vaši Matku nebo South-Park. Tato hra je stále velmi populární a prozatím nemá konkurenci. Samozřejmě je tu plno MMORPG titulů, mezi nejznámější patří Guild Wars, SWOTR, The Elder Scrolls Online nebo Metin 2. "Darku, zbláznil jsi se? WoW je hnus a kravina, je to ztráta času!" Hmm, vítejte kritici, vysvětlím vám, proč jsem si World of Warcraft tak oblíbil. První cesta k RPG FPS, sport, arkády... ani nedokážu vyjmenovat všechny typy her. Řekl jsem si, proč nezkusit MMORPG. Dlouho jsem nic nehrál a střílečky už mě přestaly bavit. Chvíli jsem zkoušel demo Army 2, ale to mi moc nevyhovovalo. Běhám sem a tam a hned umřu. To je teda úžasný. Bohužel jsem tedy odstoupil od hraní Army 2 a tím pádem i od DayZ, které jsem ani nezkoušel. Asi by mě to nebavi...

Doom a John Romero: Jak mě legendární hra provázela mým mládím

Když se řekne Doom, okamžitě se mi vybaví vzpomínky na základní školu. Byla to hra, která mě a mé kamarády zcela pohltila, přestože nám tehdy ještě nebylo ani osmnáct. Hráli jsme tajně po škole, kdykoliv jsme měli možnost se dostat k počítači s Windows 98 a DOSem. Snažili jsme se co nejvíce ponořit do temného a fascinujícího světa, který pro nás Doom představoval. Seděli jsme u starých CRT monitorů, klávesnice pod rukama a myš připravená na každé nečekané nebezpečí, které na nás ve hře čekalo. Vzrušení, které jsme cítili při objevování nových úrovní, bylo obrovské. Doom nebyl jen hra; byl to náš únik do jiného světa. Světa plného démonů, napětí a nekonečných výzev. Přestože hra byla plná násilí a děsu, měla v sobě něco, co nás naprosto pohltilo. Každá úspěšně zvládnutá úroveň byla pro nás malým vítězstvím. Tato hra se pro mě stala symbolem toho, jak může videoherní zážitek zcela změnit způsob, jakým vnímáme svět kolem nás. Příběh názvu Doom Možná vás překvapí, že název Doom nevznikl ná...

Proč mě Switch 2 nadchnul víc, než jsem čekal…

Někdy má člověk pocit, že se z her nějak vyrostl. Ne že by je neměl rád, ale spíš se vytratí chuť si sednout, pustit něco a neřešit čas. Přesně tak jsem to měl poslední roky. Měl jsem první verzi Nintenda Switch, pak dokonce krásnou OLED edici Scarlet & Violet. Hrál jsem občas, spíš z nostalgie než ze skutečné radosti. Konzole zůstávala vypnutá, hry se kupily, ale já je neotevíral. Když ale přišlo oznámení Nintendo Switch 2, něco se ve mně pohnulo. Možná zvědavost, možná naděje, že by to mohlo znovu probudit tu herní jiskru. A tak jsem si při launchi pořídil bundle s Mario Kart World. Přiznávám, trochu jsem to bral jako experiment. Chtěl jsem zjistit, jestli mě to zase chytne.  Chytilo. A pořádně.  První dojem a pocit návratu Rozbalování konzole byl zážitek sám o sobě. Všechno krásně sedělo, působilo kvalitně a moderně. První spuštění bylo rychlé, systém běžel svižně, bez zbytečností a zahlcení. Konzole je tichá, drží si stabilní výkon a i v handheld režimu se hraje pohodl...