Nezapomenutelná herní legenda Call of Duty

To byly časy! Call of Duty (první díl) znají už asi jen pamětníci. Hrál jsem to někdy v roce 2006 a tenkrát jsem byl součástí jednoho z prvních klanů [DEAF]. Později byl klan rozpuštěn, já přešel k !EoE! a nakonec ještě do <oVeR>.

Vše začalo v dubnu roku 2006, kdy jsem se osobně setkal s vedením klanu [DEAF]. Sešli jsme se na Andělu kolem 18 hodin a já dostal Call of Duty (kopii, samozřejmě). Pak mi poradil, jak hru nainstalovat a opatchovat. Alespoň jsme se osobně poznali. Doma jsem CoD nainstaloval na svůj první počítač (žádné dělo): Intel Celeron 2,16 GHz, Nvidia GeForce 4 440MX, 256 MB RAM a hlavně 42 GB disk! Naštěstí první Call of Duty bylo nenáročné, jelikož se hra prodávali už od roku 2003. S klanem [DEAF] jsem vydržel necelý půlrok. Vedení se pořád rozhodovalo, jestli odejde a neustále měnilo názory - odejdeme/neodejdeme. Kromě toho jsem byl vyloučen z klanu. Porušil jsem klanová pravidla tím, že jsem používal sluchátka - slyšel jsem kroky, střelbu atd - což ostatní považovali za podvod. V pravidlech je psáno, že nedoslýchaví nemůžou využívat sluchátek, jelikož by měli oproti neslyšícím výhodu. Já jsem se jednou prořekl hráči RIHO, který mě nahlásil za porušení pravidel z odposlechu (možná proto jsem měl dobré výsledky). Vedení se rozhodlo mě vyhodit. Nakonec stejně vedení [DEAF] odstoupilo a po neúspěšném hledání nástupce se klan rozpadl.


V Call of Duty byla vždy mojí nejoblíbenější mapou mp_Saint_Lo. Tu hrála drtivá většina hráčů Gamepark.cz v jednom kuse. Mapa byla pro mě hodně příjemná, hodně se tam střílelo a i velikost byla tak akorát. Pamatuji si, jak jsme neustále házeli granáty přes branku a chodili tunelem. To byla bomba. Dneska se už nic takového nedělá - poslední šanci zahrát si takovou mapu bylo v Call of Duty 5 nebo AssaultCube. Obojí se už moc nehraje. Dalšími skvělými mapami bylo mp_Omaha_beach, mp_harbor a mp_depot. Na tyto mapy budu vzpomínat do konce života. Na konci roku 2006 jsem si pořídil Call of Duty 2. CoD 2 bylo pro mě trochu zklamání, ale hodně hráčů z Gamepark.cz na něj bohužel přešlo. Dnes si Call of Duty na Gameparku těžko zahrajete. Call of Duty 2 bylo zklamání hlavně proto, jak vývojáři pojali systém zdraví. Když jste zranění, stačí se někam schovat a počkat, až se vyléčíte na 100%. V prvním díle jste pro vyléčení museli najít lékárničku. To bylo úplně něco jiného - hledat a skrývat se před nepřáteli, aby vám nezasadili poslední ránu.v CoD 2 jsem si oblíbil akorát mapu mp_Toujane. Ostatní mapy byly známé z prvního dílu a bral jsem to spíš jako takový remake. Call of Duty 2 toho moc nepřineslo, ale bohužel se hodně českých hráčů nechalo oblbnout a přešli na něj.



V té době byl herní portál Gamepark.cz pro Call of Duty a Call of Duty 2 nejhranější server v celé České republice. Konkurenční Gamezone.cz se nadobro uzavřela, Zapařit.cz, kterou sponzoroval operátor UPC, utichlo a internetový portál nadobro zanikl. Ani média se už této problematice vůbec nevěnují. Novější Call of Duty 3 jsem si nemohl zahrát, protože byla k dispozici pouze konzolová verze a já neměl ani Xbox 360, ani Playstation 3. Call of Duty 4 už byla jiná liga. Většina původních českých hráčů už z toho vyrostla a už se asi k CoD nevrátí. Všichni na to ale budou rádi vzpomínat, až se za nějaký ten rok sejdeme v některé diskusi.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Watch_Dogs: Jak se stát hackerem

Jedno vanilkové, prosím. Aneb pohled do historie World of WarCraft.

Recenze konzole Xbox One S

Deník hráče World of Warcraft (1)

Jak jsem dostal přístup do bety WoW: Warlords of Draenor...