Přeskočit na hlavní obsah

Deník hráče World of Warcraft (2)

Na úvod vyjádřím spokojenost s tím, že datadisky k World of Warcraft během posledního roku radikálně zlevnili. Já si kupoval datadisk World of Warcraft Battlechest (pouze Vanilla + The Burning Crusade), poté jsem ještě dokoupil The Wrath of Lich King a (tehdy poslední) datadisk Cataclysm. Nicméně, za půl roku vyšel (další) datadisk s názvem Mists of Pandaria. Celkově mi to na účtu uvolnilo 1500 Kč! Alespoň jsem k datadiskům dostal od CZC.cz hezký dárek v podobě podložek pod myš ve stylu World of Warcraft.

Byla jednou jedna planeta...
Na začátku hry je třeba často hledat výhodná místa, tzv. "realm". Mezi ty evropské realmy patří anglické, německé, francouzské, ruské a španělské. Nakonec jsem na popud kamaráda přistoupil na realm Wildhammer-EU, jelikož tam v dřívějších dobách (především za Cataclysmu) hráli Češi a Slováci. Pokud jste chtěli mezi české a slovenské hráče, mohli jste si vybrat v podstatě mezi třemi: Wildhammer-EU, BurningBlade-EU a DrakThul-EU, přičemž poslední zmiňovaný byl pro Horde, ostatní pro Alliance.


Ve World of Warcraft si musíte vybrat mezi frakcemi Alliance a Horde. Když jsem přišel na realm Wildhammer-EU, šel jsem za Allianci, protože tam bylo více hráčů. To doporučuji i Vám, jestli se chystáte na Wildhammer-EU zajít. Na rovinu, já bych si už postavu nezaložil, protože po příchodu Pandaria nastalo velké vymírání hráčské populace (tzv. "propadák"). Hodně hráčů přestalo hrát a ze hry odešlo až 3 a půl milionu (!) hráčů. Pokud byste si chtěli dnes zahrát s českými hráči, tak doporučuji realmy BurningBlade-EU a DrakThul-EU. Wildhammer-EU (spojeno s Thunderhorn-EU) není taková sláva. Jsou tam komplikovanější nájezdy (raidy) a nedostatek hráčů. Pokud Vás češi už omrzeli, můžete zkusit Silvermoon-EU (za frakce Alliance) nebo Draenor-EU (za frakce Horde), kde jsou nejvyšší populace v realmu. Pokud vás hraní proti prostředí (PvE - z anglického Player versus Environment) nebaví, můžete zkusit PvP na Outland-EU (ať už Alliance nebo Horde).

Kdo jsem byl já? Přeci druid!


V dobách minulých, kdy jsem začínal hrát, jsem si vybral frakci Allianci a rasu Nočního Elfa. Ze začátku to pro mě byl docela velký problém vybrat classu. Osobně jsem chtěl jít za warriora, ale kamarádi mi poradili, ať si vyberu druida (warrior je do začátků složitější). Z druida se mi stal Moonkin (v češtině volně přeloženo jako "sovička"), ale po půlce levelování už mě to za něj přestávalo bavit. Mnozí si stěžovali, že mám malý damage a moc mi nepomohlo že jsem neměl moc zkušeností s bojováním s mooby nebo bossy. Často se mě ptali, jestli nechci zkusit healera (léčitele), ale já nechtěl. Později, v dungeonech, se mě zase ptali: "nechceš dělat tanka?". V průběhu dungeonu bohužel občas nějaký hráč odpadne, někdo dostává lagy, někdo se začne vymlouvat - něco potřebují rodiče, někdo dostane hlad, nebo někdo "prostě nemůže". My jsme se ale s nimi nepárali, a hlasováním je "kickovali". Chování takových hráčů mi připadalo dost dětinské.


Nějací hráči pořád kňourají, kňučí, brečí a prosí, ať počkáme, že nemáme tanka. Tak čekáme 5 minut a nic. Proto po mě pořád chtěli, abych za tanka nebo healera hrál já. World of Warcraft jsem hrál chvíli, a těžko jsem chápal jak se za ně hraje. Chtěl jsem počkat, až budu mít 85. level. Abych řekl pravdu, druida se sovičkou bych vám nedoporučoval. Nejen, že dáváte menší damage, ale když v dungeonu vypadne tankista nebo healer, tak všichni své psí oči obrátí k vám. Načež začnou fňukat, abyste tanka (potažmo healera) hráli vy, i když vás to vůbec nebaví, nebo to neumíte a nikdy jste to nezkoušeli.


Jako začátečník jsem začínal za postavu elfího druida. Ocitl jsem se na jakémsi fialovém místě s velkými stromy a vůbec netušil kde jsem. Proč nejsem ve Stormwindu, hlavním městě? Každý totiž začíná se svojí postavou ve městě, odkud pochází jeho postava. Já začal v Teldrassilu. Vesele jsem zvolal "Ahoj! Je tu někdoo?" (toto jsem zkoušel ještě psát anglicky). Bohužel, Aldrassil je asi mrtvé "město". Je to někdy trochu škoda, protože člověk v takové hře hrát sám nechce (masivně multiplayerové online?) , navíc když je ještě laik a neorientuje se tolik. Naštěstí jsem dobloudil do města Darnassus, kde jsem potkal cizí hráče. Zeptal jsem se jich, jak se dostanu Stromwindu. Štěstí mě neopustilo ani nyní a já narazil na dobrou duši, která mě byla ochotna doprovodit k lodím. Doprava lodí mě trochu překvapila, skoro nic jsem neviděl. Fíha, nakonec jsem do hlavního města Stormwind došel.

< Předchozí    Další >

GameLeader.cz

Populární příspěvky z tohoto blogu

Watch_Dogs: Jak se stát hackerem

Tuhle hru jsme si z obchodu přinášeli jako první a nutno říci, že s dost smíšenými pocity. Neměli jsme prakticky žádná očekávání a popravdě jsme si říkali ,,Ale co, snad to nebude tak zlý". A ono to zlý nebylo, naopak! Děj se hry se odehrává v americkém Chicagu. Město řídí systém CtOS - nejpokročilejší počítačová síť v Americe. Převezmete do rukou hlavního hrdinu, Aidena Pierce, bývalého zlodějíčka a gangstera, ale především zdatného hackera, který nežil zrovna růžovou a spořádanou minulostí. Díky tomu mu na záda dýchá pár rozzlobených nepřátel. To zapříčiní smrt jeho neteře. Z flashbacků se dozvídáme, že jeho neteř byla zabita ,,nepřáteli" při cestě autem právě s Aidenem. Tato událost donutí Aidena jednat a pomstít se všem, kteří jsou za smrt jeho neteře zodpovědní. S tím však moc pochopení nemá Aidenova sestra Nicky, která v pomstě nevidí žádné řešení a snaží se po smrti své dcery jít dál a začít žít, už kvůli jejímu synovi Jacksonovi. Aiden je však rozhodnutý jednat na...

Jedno vanilkové, prosím. Aneb pohled do historie World of WarCraft.

  Prolog “Huh, pání”, nese se právě místností ve které sedím při pomyšlení, že se po velmi dlouhé době vracím nejen k psaní samotného článku, ale dokonce k psaní článku o World of WarCraft. Mnozí mě znají pod přezdívkou Ahurmen, ve světě WoW dříve též jako Aszara, přičemž ve World of WarCraft jsem působil od roku 2006 až do vydání datadisku Mists of Pandaria v roce 2012, kdy jsem s WoW definitivně skončil. Býval jsem šéfredaktorem tehdy největší česko/slovenské fanstránky wowczsite.net, stvořil největší slovník zkratek, slov a pojmů používaných ve světě WoW - konkrétně slovník Nexus WoW, působil v guildě Aeria Gloris a nyní se s Vámi podělím o to, jaké to bylo na prvopočátku všeho. KAPITOLA 1. “Na to nemám...” V době, kdy byl World of WarCraft ještě poměrně čerstvou hrou, tak hodně z nás bylo ve věku, kdy jsme si jen tak nemohli dovolit pořídit si originální hru za 900Kč a už vůbec ne platit měsíční poplatky. “Tak já stáhnu WoWko někde z netu”, povídá mi kamarád se který...

Jak jsem dostal přístup do bety WoW: Warlords of Draenor...

Jednou Blizzard přišel s nápadem uspořádat týdenní “sbírání” uživatelů na sociální síti Twitter za účelem umožnit pár šťastlivcům přístup k betě World of Warcraft: Warlords of Draenor. Ten den jsem nic netušíc přišel domů, celý pomačkaný a utahaný. Celý týden jsme totiž měli náročnou práci, a to stěhování přes 30 kusů skříní a vymalování místnosti. Když jsem přišel domů, byla už noc. Přes moje vyčerpání a pozdní hodinu jsem se odhodlal zapnout PlayStation 4 a vesele hrát The Last of US Remastered. Ještě než jsem šel spát jsem si přečetl povídku o World of Warcraft z dob Vanillu, kterou sepsal kamarád Ahurmen. Byly asi 3 hodiny ráno, když mi začal vibrovat můj Samsung telefon. Po pár nadávkách (bylo už naštěstí po 10. hodině) jsem se podíval na displej. Byla tam notifikace… Twitter - soukromá zpráva od Blizzardu. Mžoural jsem očima a moc nechápal, proč mi ve 3 ráno píšou z Blizzardu. No, nejsem v Americe, tady je už pozdě, přečtu si to ráno.

Deník hráče World of Warcraft (1)

Rozhodl jsem se, že pravidelně budu vydávat deníček o hře World of Warcraft. Pěkně od počátku až do konce. O této hře jsem slyšel už před mnoha a mnoha lety. Nejen v časopisech, ale i v televizních seriálech, jako je Jak jsem poznal vaši Matku nebo South-Park. Tato hra je stále velmi populární a prozatím nemá konkurenci. Samozřejmě je tu plno MMORPG titulů, mezi nejznámější patří Guild Wars, SWOTR, The Elder Scrolls Online nebo Metin 2. "Darku, zbláznil jsi se? WoW je hnus a kravina, je to ztráta času!" Hmm, vítejte kritici, vysvětlím vám, proč jsem si World of Warcraft tak oblíbil. První cesta k RPG FPS, sport, arkády... ani nedokážu vyjmenovat všechny typy her. Řekl jsem si, proč nezkusit MMORPG. Dlouho jsem nic nehrál a střílečky už mě přestaly bavit. Chvíli jsem zkoušel demo Army 2, ale to mi moc nevyhovovalo. Běhám sem a tam a hned umřu. To je teda úžasný. Bohužel jsem tedy odstoupil od hraní Army 2 a tím pádem i od DayZ, které jsem ani nezkoušel. Asi by mě to nebavi...

Recenze konzole Xbox One S

Předchozí konzoli Sony PlayStation 4 jsem nedávno prodal. Nechci říkat, že byl vždycky PlayStation 4 nejlepší. Sony poslední dobou zařízlo PS Vita, PlayStation Now, nesmyslně zrušili výhodné služby. 2 roky jsem se velmi těšil na zpětnou kompatibilitu PlayStation 2 a 3 a nedočkal jsem se. Většina fanoušků by si to přála, jenže Sony tvrdí, že o to není zájem, přitom si mastí kapsy na remasterech her. Ze začátku bylo slibováno, že budeme moci hlasovat o hrách zdarma pro následující měsíc, nakonec to bylo pouze dvakrát a pak se na to zapomnělo. Dalším problémem je infrastruktura v Evropě, do které by mělo Sony investovat. Sliby chyby. S aktualizací firmwaru je na tom Xbox One lépe, u PlayStationu 4 vyjde nový firmware pouze jednou za půl roku. Zpětná kompatibilita Xbox 360, EA Acess a Xbox Game Pass… V roce 2013 mě hodně nepříjemně šokoval Xbox One se spoustou nesmyslných věcí - povinný Kinect, nutné připojení k internetu, regionální omezení. Tehdejší konference Microsoftu byla fiask...

30 let časopisu Levelu: Můj herní průvodce od dětství až dodnes...

Časopis Level je fenoménem české herní scény už neuvěřitelných 30 let. Od svého vzniku v roce 1995 prošel mnoha změnami, krizemi i triumfy, které formovaly jeho současnou podobu. Pro mě osobně je Level srdeční záležitostí. Provázel mě od chvíle, kdy jsem jako kluk poprvé držel jeho číslo v ruce, až do dnešních dnů. Pojďme si společně připomenout jeho historii, klíčové momenty a jeho význam pro české hráče. Moje první setkání s Levelem Můj první časopis Level jsem držel v ruce v roce 2004. Bylo mi kolem třinácti let a v té době byl internet sice dostupný, ale ne všude a ne vždy. Herní časopisy měly obrovskou váhu, protože přinášely nejen recenze, ale i návody, novinky a někdy i plné hry na CD či DVD. Pamatuji si, jak jsem hltal každou stránku, fascinován nejen recenzemi her, ale i obsáhlými tématy a rozhovory s vývojáři. Střídavě jsem si kupoval i časopis Doupě, ale Level měl pro mě vždy něco navíc. Byla to kombinace skvělého psaní, kvalitních recenzí a samozřejmě příloh, které mě dokáz...

Co se pokazilo? Proč Xbox One a Series X nedokázaly navázat na úspěch Xbox 360

Xbox 360 je pro mnoho hráčů dodnes ikonickou konzolí, která zanechala nezapomenutelný otisk v herním průmyslu. Když jsem se na ni začal zaměřovat, uvědomil jsem si, jak hluboko se zapsala do historie a proč její následovníci, jako Xbox One nebo Series X, již nedokázali zopakovat její úspěch. Xbox 360: Revoluční konzole Když Xbox 360 v roce 2005 dorazil na trh, přinesl s sebou něco zcela nového a jedinečného. Microsoft se poučil z chyb původního Xboxu a s Xboxem 360 vsadil na silnou herní knihovnu, online služby a technické inovace, které nastavily nové standardy pro herní průmysl. Hry jako Halo 3, Gears of War, Mass Effect a Elder Scrolls: Oblivion patří dodnes mezi legendy, které hráčům poskytly nezapomenutelné zážitky. Jedním z klíčových prvků úspěchu Xboxu 360 byla služba Xbox Live. Byla to jedna z prvních platforem, která opravdu popularizovala online hraní na konzolích, a to i přesto, že hráči museli platit roční poplatek. Xbox Live přinesl nejen multiplayerové zážitky, ale také s...